AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #1 Del Skrevet 21 timer siden En kuriositet fra meg… Syns jeg så ofte ser tråder her inne der folk er dypt ulykkelige i forholdet sitt, forelsket i andre enn partneren sin eller i forhold med mye konflikt og sjalusi. Og en gjenganger her er råd om å pleie eget forhold, vanne eget gress og kommunisere bedre med nåværende partner for å redde forholdet. Selv tenker jeg mye oftere at det jeg leser om er dødfødte forhold som burde avvikles, men likevel er tråden ofte full av råd om å jobbe med det for barnas skyld eller for å holde det behagelige etablerte livet intakt. Hva er greia med det? Kan noen forklare meg hvorfor troen er så sterk på at det er best å bli der man er og hvorfor noen mener det er viktig å strekke seg så langt? Anonymkode: bbdf4...f31 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 21 timer siden #2 Del Skrevet 21 timer siden Noen er mer redde for å være alene enn for et dårlig forhold. Tanken er vel at man faktisk har et forhold. Man vet hva man har, men ikke hva man får. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #3 Del Skrevet 21 timer siden Det ligger jo ofte mye kjærlighet i bunnen der da, og et sterkt ønske om å få det til med den man er sammen med. Anonymkode: 8d643...7cd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet 21 timer siden #4 Del Skrevet 21 timer siden Jeg tror det er mange eldre på forumet som har mye å miste. De har barn, delt økonomi, hus, mye historie, felles venner m.m. Det er kjipt nok å gjøre det slutt når det kun handler om meg og han andre. Kan ikke forestille meg hvor dritt det er å gjøre det når man har tusen andre faktorer som spiller inn. Men mange trenger kanskje råd og et spark i ræva før de klarer å igangsette prosessen. Tror det er en del som får et bredere perspektiv på ting når de skriver ned situasjonen i et innlegg på KG hvor de ber om råd. Dessverre er det mange som også vil rettferdiggjøre hvorfor de blir, uansett hvor miserabelt forholdet er. Så da blir det bare frustrerende lesing. Så er det hva man er vant til og hvilket referansepunkt man har. Hva som hadde fått meg til å kaste en mann på dør kan være en vanlig torsdag i forholdet til noen andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #5 Del Skrevet 21 timer siden Jeg kjempet ikke nok, jeg ga opp når kommunikasjonen var dårlig og vi var i en negativ spiral. Så det ble brudd. Har angret som bare det etterpå, ikke fordi jeg ikke kan være alene, for jeg trives som singel. Men jeg savner samtidig han veldig, og innser at jeg elsket han og elsker han voldsomt enda. Så jeg føler jeg ødela lykken min ved å gi opp så fort. Derfor synes jeg man ikke skal gi opp så fort. Anonymkode: 258af...393 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #6 Del Skrevet 20 timer siden Det er flere sider/parter i ett forhold. Om en blir lykkeligere av å bryte ut, så kan partner bli knust. Alt kan bli bedre med innsats og tilgivelse. Anonymkode: 851ce...869 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 16 timer siden #7 Del Skrevet 16 timer siden Kanskje fordi at mange ønsker å få det til å bli gamle sammen med noen man har skapt en familie sammen med? Et langt godt liv sammen, vil også kunne ha dårlige perioder, kriser og problemer. Men TS, kan du ikke være mer spesifikt om problemstilling. Er så mye du ta opp i ditt HI, at det er vanskelig å se hvordan denne tråden skal kunne bli lang. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 14 timer siden #8 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det ligger jo ofte mye kjærlighet i bunnen der da, og et sterkt ønske om å få det til med den man er sammen med. Anonymkode: 8d643...7cd Slik er det ikke alltid. Noen ganger kan det være en illusjon. Man tror man elsker den man er i forhold med. Det kommer an på dynamikken to personer imellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #9 Del Skrevet 13 timer siden Det man tar opp / ber om råd til her inne, er ofte en liten del av et større bilde. Hvis jeg nettopp har kranglet med min mann en dag, og noen hadde bedt meg beskrive ham/forholdet vårt, ville det kunne kommet mye negativt. Selv om forholdet vårt stort sett er veldig bra, og består av veldig mye annet også. Klart det finnes mange forhold som ikke er liv laga, men vi som leser bør jo også huske på at 20 enkeltstående linjer fra et 10 år langt forhold (kanskje også skrevet i affekt/frustrasjon), neppe betyr at vi kan anse oss som fasit når vi kommenterer/gir råd. Til det vet vi ikke nok. Anonymkode: 45d97...c50 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #10 Del Skrevet 13 timer siden Det er jo fordi det også er mye godt i alle forhold, det er selvsagt ikke bare grusomt. Og de fleste går gjennom tøffe perioder i forholdet. Mange angrer etter samlivsbrudd, når verken livet, økonomien eller eventuelt nytt forhold blir bra. Anonymkode: 06314...5b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #11 Del Skrevet 13 timer siden Jeg tror ikke du forstår verdien av familien. F eks har kreftpasienter med med ektefelle/samboer mye bedre prognose enn enslige. 90 % av all hjelp som gis til eldre gis av nærmeste familie. Barn som vokser opp i kjernefamilien har mye større sjanse for å lykkes i livet. Osv. Anonymkode: 405ca...a02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #12 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tror ikke du forstår verdien av familien. F eks har kreftpasienter med med ektefelle/samboer mye bedre prognose enn enslige. 90 % av all hjelp som gis til eldre gis av nærmeste familie. Barn som vokser opp i kjernefamilien har mye større sjanse for å lykkes i livet. Osv. Anonymkode: 405ca...a02 En partner som behandler mennesker rundt seg dårlig skaper verdi? Den var god Anonymkode: 36f7b...205 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #13 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): En partner som behandler mennesker rundt seg dårlig skaper verdi? Den var god Anonymkode: 36f7b...205 Ikke sikkert det alltid er 1 sin feil at ting går dårlig, noen ganger er begge 2 med på problemet eller har sluttet å kommunisere. Anonymkode: 0dce3...a29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #14 Del Skrevet 11 timer siden Sex og kjærlighetavhengighet, codependency, livredd for å være alene med seg selv og sine tanker osv. Desto mer kaos en har i seg, desto mer kaos finner man til å stilne det en selv har. Anonymkode: 04537...077 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #15 Del Skrevet 10 timer siden For min del handlet det om barnet. Men ga opp og gikk. Fant drømmemannen etterpå. Anonymkode: 063ff...944 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #16 Del Skrevet 10 timer siden Jeg mener: skill dere for barnas skyld! hilsen trebarnsmor 47. Anonymkode: 9936c...a9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå