AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Del Skrevet 19 timer siden Noen som har forsikret ringene sine? Jeg er så veldig redd for forlovelsesringen min og sliter med å bruke den ute. Anonymkode: 309ee...5b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Del Skrevet 11 timer siden Nei. Jeg ser ikke vitsen. Det er den sentimentale verdien som er det vondeste om noe forsvinner, og den får jeg aldri igjen. Dessuten er forsikringspremien på slikt høy. Om jeg er uheldig en gang så betaler jeg heller 100 000 for en ny ring, enn å ha betalt opp mot 3000 i året over mange år i forsikring, og så kommer egenandel på toppen. Og dokumentasjonskrav som er strenge, som gjør at du risikerer å sitte igjen med 0 likevel. Dessuten skal det mye til å miste, føler jeg. Det må i så tilfelle være tyveri. Og det er jeg lite redd for der jeg er i det daglige. Men på reise får de dyreste ringene ligge igjen hjemme. Anonymkode: bf8b8...4e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden Det går vel uansett på innbo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden Kålrota skrev (3 timer siden): Det går vel uansett på innbo? Nei, ikke ekstra dyre gjenstander. Bunad dekkes heller ikke. Man må ha egen verdisakforsikring. Men er jo ulik dekning på ulike forsikringer. Min vil ta dyr PC, kamera og slik, som enkelte forsikringer ikke tar. Men ikke en dyr forlovelsesring. Anonymkode: bf8b8...4e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Noen som har forsikret ringene sine? Jeg er så veldig redd for forlovelsesringen min og sliter med å bruke den ute. Anonymkode: 309ee...5b2 Du må se på hvilken forsikringer du har og hva som dekkes på forsikringene dine, type reise og innbo. Dekker ikke de ringer/smykker så må du reforhandle hos et annet selskap. Når du er ute og ringene hjemme, så kan de like lett forsvinne der som at du mister dem ute. Tyver liker lett omsettelige varer. Anonymkode: 50bde...c0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden Vi har ikke forsikret ringene, men våre ringer er verd under 10 000,-. Bare helt enkle gullringer. Hvis du har en ring til mange titusener, kan du jo vurdere forsikring, men min mening er at å gå med en så dyr ring til daglig, er tullete. En forlovelsesring skal symbolisere evig troskap til din partner og skal etter tradisjonen bæres hele tiden, gjerne hele døgnet, gjennom arbeid og fritid, trening, graving i blomsterbed, gulvvask og ved skifting av bæsjebleier, og da er det veldig upraktisk med en veldig fin og dyr ring som kanskje også er utformet slik at den lett henger seg fast i ting eller fylles med skitt. Jeg mener derfor at en forlovelsesring bør være enkel og praktisk, og ikke altfor dyr. Så kan du heller ha dyrere smykker du kan ta på til festbruk. Da er risikoen for å miste dyre verdisaker også mindre, og behovet for forsikring ikke så stort. Dyre smykker er også ting du fint kan klare deg uten om det blir borte. Viktigere å forsikre hus, bil og helse enn å bruke penger på å forsikre pyntegjenstander. Anonymkode: 38a36...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har ikke forsikret ringene, men våre ringer er verd under 10 000,-. Bare helt enkle gullringer. Hvis du har en ring til mange titusener, kan du jo vurdere forsikring, men min mening er at å gå med en så dyr ring til daglig, er tullete. En forlovelsesring skal symbolisere evig troskap til din partner og skal etter tradisjonen bæres hele tiden, gjerne hele døgnet, gjennom arbeid og fritid, trening, graving i blomsterbed, gulvvask og ved skifting av bæsjebleier, og da er det veldig upraktisk med en veldig fin og dyr ring som kanskje også er utformet slik at den lett henger seg fast i ting eller fylles med skitt. Jeg mener derfor at en forlovelsesring bør være enkel og praktisk, og ikke altfor dyr. Så kan du heller ha dyrere smykker du kan ta på til festbruk. Da er risikoen for å miste dyre verdisaker også mindre, og behovet for forsikring ikke så stort. Dyre smykker er også ting du fint kan klare deg uten om det blir borte. Viktigere å forsikre hus, bil og helse enn å bruke penger på å forsikre pyntegjenstander. Anonymkode: 38a36...344 Kan ikke alle bruke egne smykker slik de ønsker? Mine er en kombinasjon av livets merkedager, følelser, nostalgi og minner. Fra avdøde bestemødre og mor, og smykker fra min mann. Herunder en flott forlovelsesring og bryllupsbånd. Jeg bruker ikke en gang bryllupsbåndet hver dag, da jeg også er veldig glad i å gå med diamantring fra de som ikke er her lenger. Jeg har råd til å miste alt, rent økonomisk. Men sentimentalt ville det vært tungt. Likevel ser jeg ikke så mange anledninger i min vanlige hverdag der dette lett kan skje. På reise velger jeg ofte blant de rimeligere i samlingen, mest for å unngå oppmerksomhet fra tyver. Anonymkode: bf8b8...4e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå