Duff Skrevet 2. januar #161 Del Skrevet 2. januar Hoppetaujenta skrev (16 minutter siden): Husk nå på at det kan ha skjedd veldig mye i tidlige tiders familiesituasjon som ikke er sagt til verden. De fleste familier har sitt... Det er dumt å dømme før bjørnen er skutt. Just det og vi har ikke rett på å få vite alt om alle. Vi får ett innblikk i familien og vi forstår at det har vert noe som har preget Odd. Odd deler det han er komfortabel med slik vi alle velger hva vi vil dele og ikke. 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 2. januar #162 Del Skrevet 2. januar Maskinfører skrev (34 minutter siden): Snodig familIe spesielt Odd med sitt jesuklede men de er koselige da 😀 Jeg har nok hatt lyst på slike plagg hele livet, men har regnet med at enten må en til det store utlandet og kjøpe over disk, eller så blir det svindyrt her hjemme, så det har ikke blitt noe...ennå. 🖌️ 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 2. januar #163 Del Skrevet 2. januar Hoppetaujenta skrev (27 minutter siden): Jeg har nok hatt lyst på slike plagg hele livet, men har regnet med at enten må en til det store utlandet og kjøpe over disk, eller så blir det svindyrt her hjemme, så det har ikke blitt noe...ennå. 🖌️ Jeg har alltid sett opp til de som har kjørt sin egen unike stil, kjør på Hoppetaujenta 👍🥳 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 2. januar #164 Del Skrevet 2. januar Hoppetaujenta skrev (30 minutter siden): Jeg har nok hatt lyst på slike plagg hele livet, men har regnet med at enten må en til det store utlandet og kjøpe over disk, eller så blir det svindyrt her hjemme, så det har ikke blitt noe...ennå. 🖌️ Odd sa vel at før han fikk kjortlene spesialsydd så brukte han likklede. Så du kan jo ta kontakt med et begravelsesbyrå og høre. 😅 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 2. januar #165 Del Skrevet 2. januar Hoppetaujenta skrev (39 minutter siden): Jeg har nok hatt lyst på slike plagg hele livet, men har regnet med at enten må en til det store utlandet og kjøpe over disk, eller så blir det svindyrt her hjemme, så det har ikke blitt noe...ennå. 🖌️ Ja det har jeg hatt lyst på også ja enten må det kjøpes i utland ellers blir det dyrt nei det forstår jeg men plagget er fint 😀 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 2. januar #166 Del Skrevet 2. januar Duff skrev (3 timer siden): Jeg har alltid sett opp til de som har kjørt sin egen unike stil, kjør på Hoppetaujenta 👍🥳 Mange takk for støtten. Jeg kan dog love at jeg ikke skal lage dokumentar om meg selv om så skjer. Tabris skrev (3 timer siden): Odd sa vel at før han fikk kjortlene spesialsydd så brukte han likklede. Så du kan jo ta kontakt med et begravelsesbyrå og høre. 😅 Slett ingen dum idè. Kanskje jeg kan sende en vennlig forespørsel og se om de er villige til å selge. Maskinfører skrev (3 timer siden): Ja det har jeg hatt lyst på også ja enten må det kjøpes i utland ellers blir det dyrt nei det forstår jeg men plagget er fint 😀 Blir kanskje vanskelig å utføre jobben din med sånne? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 2. januar #167 Del Skrevet 2. januar Hoppetaujenta skrev (4 timer siden): Jeg har nok hatt lyst på slike plagg hele livet, men har regnet med at enten må en til det store utlandet og kjøpe over disk, eller så blir det svindyrt her hjemme, så det har ikke blitt noe...ennå. 🖌️ Kanskje ikke helt det samme, men hva med en hvit abaya fra en nettbutikk? Da kan du klippe av den om du vil ha den kortere. Finnes også som åpen kåpe. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 2. januar #168 Del Skrevet 2. januar Hoppetaujenta skrev (39 minutter siden): Mange takk for støtten. Jeg kan dog love at jeg ikke skal lage dokumentar om meg selv om så skjer. Slett ingen dum idè. Kanskje jeg kan sende en vennlig forespørsel og se om de er villige til å selge. Blir kanskje vanskelig å utføre jobben din med sånne? Ja gjør nok det 😀 men kan bruke de hjemme ? 😉 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 3. januar #169 Del Skrevet 3. januar Sol79 skrev (23 timer siden): Forsto det som at Odd Nerdrum er med i en podcast på innlegget jeg siterte. https://radio.nrk.no/podkast/seriesnakk/sesong/familien-nerdrum 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 3. januar #170 Del Skrevet 3. januar reiseglad skrev (9 timer siden): Kanskje ikke helt det samme, men hva med en hvit abaya fra en nettbutikk? Da kan du klippe av den om du vil ha den kortere. Finnes også som åpen kåpe. Sjekket slike på nett og nei, det er ikke rette stilen jeg er ute etter. Det blir for pent for meg. En rufsete kjortelstil vil jeg ha. Takk for tipset uansett. Maskinfører skrev (8 timer siden): Ja gjør nok det 😀 men kan bruke de hjemme ? 😉 Så absolutt. Opp i stigen for å beise huset! 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 3. januar #171 Del Skrevet 3. januar Hoppetaujenta skrev (35 minutter siden): Sjekket slike på nett og nei, det er ikke rette stilen jeg er ute etter. Det blir for pent for meg. En rufsete kjortelstil vil jeg ha. Takk for tipset uansett. Så absolutt. Opp i stigen for å beise huset! Ja man kan jo det ☺️ hehe ja beise huset ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 3. januar #172 Del Skrevet 3. januar Maskinfører skrev (3 minutter siden): Ja man kan jo det ☺️ hehe ja beise huset ☺️ Det blir jo nesten som et slags stort maleri og en kan kalle seg kunstner. 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påskekyllingen Skrevet 3. januar #173 Del Skrevet 3. januar i123 skrev (På 28.12.2024 den 15.41): Er det noen av barna som har noen form for inntektsbringende arbeid som ikke vises i serien? Det kan ikke være såå mye inntekt i salg av det magasinet tenker jeg. Lever de bare på midlene til Odd og tærer på formuen hans? NAV? Odd har stor formue, men sier han selger lite bilder og tar ikke betalt fra elevene. Hvor kommer formuen fra? Har sett hele serien, lurer likevel på dette med økonomien. Odd har noen døtre fra tidligere, som ikke har kontakt med faren. Noen som vet hva som skjedde der? Det er nok Odd som finansierer familien. Maleriene til Odd går for mellom 500 000,- og 1 000 000,-. I fjor hadde han en inntekt på 10 millioner.Tviler sterkt på at Aftur lever av ytelser fra NAV. 11 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tillia Skrevet 3. januar #174 Del Skrevet 3. januar Påskekyllingen skrev (2 minutter siden): Det er nok Odd som finansierer familien. Maleriene til Odd går for mellom 500 000,- og 1 000 000,-. I fjor hadde han en inntekt på 10 millioner.Tviler sterkt på at Aftur lever av ytelser fra NAV. Syns det virker litt usunt. Selv om hver familie må jo få velge selv. Men på denne måten blir man jo ikke løsrevet sine foreldre. syns alle barn bør få mulighet til å stå på egne bein. Og har man midler bør heller midlene gå til å støtte dem til det. Nå sa de vel for såvidt at flere av barna «kom og gikk», så det vil vel si at de har leiligheter / boliger for seg selv , så det er jo bra 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 3. januar #175 Del Skrevet 3. januar Tillia skrev (2 timer siden): Syns det virker litt usunt. Selv om hver familie må jo få velge selv. Men på denne måten blir man jo ikke løsrevet sine foreldre. syns alle barn bør få mulighet til å stå på egne bein. Og har man midler bør heller midlene gå til å støtte dem til det. Nå sa de vel for såvidt at flere av barna «kom og gikk», så det vil vel si at de har leiligheter / boliger for seg selv , så det er jo bra Både Bork, Öde og Aftur bor i kollektivet, mens Myndin har flyttet ut. Man kan vel nesten si at Öde fungerer som en slags manager for Nerdrum "bedriften". Bork produserer podkaster og driver med vedlikehold av gården. Aftur har magasinet og jobber på kafeen på museet, og den driftes av Turid. Kafeen ser ut til å gå bra. Skjønner ikke hvorfor folk skal bry seg med hvordan denne familien lever, så lenge de selv er fornøyd. De har funnet en livsstil som passer for dem, og det fungerer utmerket for dem. Nerdrum selger også litografier , og de koster ca 20000-30000, og er trykket opp i 70 eksemplarer. Dette er jo noe "vanlige " folk kan kjøpe, og tipper familien tjener godt på det. 17 1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jippijei Skrevet 3. januar #176 Del Skrevet 3. januar Snek litt på Turid Spildo sin facebookside. Har Aftur vært gift tidligere? Beskrives som et bilde av brudeparet, malt av Nerdrum. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 3. januar #177 Del Skrevet 3. januar Det var ett fint bilde, litt brunt som alle hans bilder er men motivet var veldig fint. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 3. januar #178 Del Skrevet 3. januar Hoppetaujenta skrev (11 timer siden): Det blir jo nesten som et slags stort maleri og en kan kalle seg kunstner. Ja det gjør jo det 😉😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tillia Skrevet 3. januar #179 Del Skrevet 3. januar tirben skrev (8 timer siden): Både Bork, Öde og Aftur bor i kollektivet, mens Myndin har flyttet ut. Man kan vel nesten si at Öde fungerer som en slags manager for Nerdrum "bedriften". Bork produserer podkaster og driver med vedlikehold av gården. Aftur har magasinet og jobber på kafeen på museet, og den driftes av Turid. Kafeen ser ut til å gå bra. Skjønner ikke hvorfor folk skal bry seg med hvordan denne familien lever, så lenge de selv er fornøyd. De har funnet en livsstil som passer for dem, og det fungerer utmerket for dem. Nerdrum selger også litografier , og de koster ca 20000-30000, og er trykket opp i 70 eksemplarer. Dette er jo noe "vanlige " folk kan kjøpe, og tipper familien tjener godt på det. For all del men man blir ikke et fritt, selvstendig individ av å bo så tett på sine foreldre, gjør man? Syns barna behandler sin far veldig bra, de viser masse respekt til hverandre. Virker som en genuint god og harmonisk familie. Er bare den løsrivelsesgreia jeg reagerte på. Spesielt hvis barna skal danne seg egne liv og etablere seg, må jo dette bli rart for de som giftes inn.. nå har jo to av de giftet seg og bor på gården,.. ser ut til å gå bra.. folk er ulike 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily7 Skrevet 3. januar #180 Del Skrevet 3. januar (endret) Hoppetaujenta skrev (På 31.12.2024 den 15.10): Har kommet midt i serien nå og jeg liker folk som holder på sitt særpreg og gir blaffen i hva andre måtte syns om det. Så lenge man går sammen og drar liv og hverdag mot någenlunde samme mål, må det være fint å ha sin egen sammensveisede gjeng og et slikt fellesskap kunne jeg godt ha tenkt meg...hvis jeg hadde mitt eget hus å bo i. Kunne ikke ha bodd oppå hverandre slik de gjør. Hvor i alle dager kjøper Odd sine side kjortler? Jeg har ønsket meg slike et helt liv. Det er likskjorter… fås sikkert kjøpt hos begravelsesbyrå/spesialsydd. Evt. disse https://nerdrum.com/nb/nettbutikk/ Endret 3. januar av Lily7 Legge til noe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå