Monky Skrevet 1. januar #121 Del Skrevet 1. januar Rumle skrev (9 timer siden): Mot slutten kommer skredderen på besøk, så da får du svaret på det De selges visst på museet også! 3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 1. januar #122 Del Skrevet 1. januar Jeg elsker serien og måten de lever på. Lo godt når de spurte om han skulle male enda en pølse i brød baby 😂 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 1. januar #123 Del Skrevet 1. januar Monky skrev (5 timer siden): De selges visst på museet også! Ja, det stemmer. Der selges det kjortler og kunstbøker. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 1. januar #124 Del Skrevet 1. januar Podkasten på NRK Seriesnakk er fin å lytte til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luna1 Skrevet 1. januar #125 Del Skrevet 1. januar Odd selger bilder. Om han ikke selger så mange originaler fordi ham ikke vil at de skal henge i private hjem, så selger han likevel litografier, og det til vanvittige summer. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 1. januar #126 Del Skrevet 1. januar Monky skrev (9 timer siden): De selges visst på museet også! Tittet rundt der, men fant det ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 1. januar #127 Del Skrevet 1. januar (endret) Synes serien er underholdende, men blir ikke helt sjarmert av denne familien. Den evinnelige nedrakkingen av "byråkratene", samtidig som de beviselig har unndratt seg skatt og ikke ser noe problem med å søke midler hos de samme "byråkratene.' Øde hetser et prosjekt hvor barn lærer litt om steinlegging/muring, tydelig provosert over at staten velger å finansiere dette prosjektet mens hans søknad får avslag. Malt mye bra Nerdrum, det skal han ha. Koselig å se at familien tilsynelatende har det idyllisk sammen, men greier ikke å la være å lure litt på hvor mye som er tvang og hjernevask. Veldig påfallende at så mange voksne kler seg likt og snakker likt og er så samstemte i sin demonisering av samtiden. Endret 1. januar av keops 28 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sariou Skrevet 1. januar #128 Del Skrevet 1. januar Det er jo fascinerende at det som er Norges mest kjente levende maler, og sannsynligvis nummer to gjennom tidene, sutrer uten stopp over å ikke være akseptert eller anerkjent. Om ikke han er det, hvem er det da? 17 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 1. januar #129 Del Skrevet 1. januar Underholdende og facinerende familie. Jeg undres dog over hva som har skjedd siden Odd N. ikke har kontakt med de tre eldste barna. Eneste jeg har funnet er en konflikt med ekskona ang en eiendom og han hintet også ganske tydelig til at det var hun som hadde «tystet» ang påstanden om skatteunndragelse. 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harehopp33 Skrevet 1. januar #130 Del Skrevet 1. januar Zenhouse skrev (1 time siden): Underholdende og facinerende familie. Jeg undres dog over hva som har skjedd siden Odd N. ikke har kontakt med de tre eldste barna. Eneste jeg har funnet er en konflikt med ekskona ang en eiendom og han hintet også ganske tydelig til at det var hun som hadde «tystet» ang påstanden om skatteunndragelse. Litt gøy er det jo når Øde (i siste episode) mener han ikke har blitt påvirket av Odd sin tankegang 😅 25 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piggsopp Skrevet 1. januar #131 Del Skrevet 1. januar Zenhouse skrev (3 timer siden): Underholdende og facinerende familie. Jeg undres dog over hva som har skjedd siden Odd N. ikke har kontakt med de tre eldste barna. Eneste jeg har funnet er en konflikt med ekskona ang en eiendom og han hintet også ganske tydelig til at det var hun som hadde «tystet» ang påstanden om skatteunndragelse. Hvor har du det fra at de ikke har kontakt? Selv om de ikke er med i serien så betyr det vel ikke at han ikke har noe kontakt med dem? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 1. januar #132 Del Skrevet 1. januar 1. Det er vel ikke akkurat helt klart at noen har unndratt skatt. Var en lang sak i dagbladet om dette for mange år siden. Mange bevis de ikke hadde funnet frem fordi de tok det for gitt at domstolen ville stole på vitnene som var kalt inn. 2. At Far i huset ikke har kontakt med eldre barn høres ikke ekstremt usannsynlig ut. Jeg ser ikke for meg at han har kontakt med *noen* med mindre noen andre legger opp til det. 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 1. januar #133 Del Skrevet 1. januar Piggsopp skrev (4 minutter siden): Hvor har du det fra at de ikke har kontakt? Selv om de ikke er med i serien så betyr det vel ikke at han ikke har noe kontakt med dem? Nei det har du rett i. Det kan jeg jo ikke vite sikkert. Jeg tok det som fakta siden et par forskjellige skrev det i tråden her. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 1. januar #134 Del Skrevet 1. januar Hatsumomo skrev (På 28.12.2024 den 22.15): Det andre her syntes er pompøst og dramatisk, altså de ulike kommentarene som smeller fra gjengen er jo utrolig humoristisk. Jeg ender opp med å små-le gjennom hver episode. Sitater som "det eneste som får meg opp om morgenen, er skam" er jo bare gull. Jeg lo høyt, og bestemte meg umiddelbart for å brodere dette sitatet og henge det over sengen. Koste meg skikkelig med serien. 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 1. januar #135 Del Skrevet 1. januar For en herlig gjeng. Jeg kjenner jeg rett og slett er litt misunnelig på livsstilen jeg. Kan fremstå kanskje som litt svevende, men fantastisk flott å se på og få innblikk i hvordan de lever. Ære være dem som velger en annen livsstil. 12 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissHannigan Skrevet 1. januar #136 Del Skrevet 1. januar keops skrev (5 timer siden): Synes serien er underholdende, men blir ikke helt sjarmert av denne familien. Den evinnelige nedrakkingen av "byråkratene", samtidig som de beviselig har unndratt seg skatt og ikke ser noe problem med å søke midler hos de samme "byråkratene.' Øde hetser et prosjekt hvor barn lærer litt om steinlegging/muring, tydelig provosert over at staten velger å finansiere dette prosjektet mens hans søknad får avslag. Malt mye bra Nerdrum, det skal han ha. Koselig å se at familien tilsynelatende har det idyllisk sammen, men greier ikke å la være å lure litt på hvor mye som er tvang og hjernevask. Veldig påfallende at så mange voksne kler seg likt og snakker likt og er så samstemte i sin demonisering av samtiden. De fleste barn blir vel påvirket av sine foreldre? Religion, tradisjoner, politikk og utdanning , har vel mye med hvordan man vokser opp, og hvem ens foreldre er. Tror du Jens Stoltenberg ble hjernevasket av sin far til å være aktiv i AP politikken? 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piggsopp Skrevet 1. januar #137 Del Skrevet 1. januar Zenhouse skrev (27 minutter siden): Nei det har du rett i. Det kan jeg jo ikke vite sikkert. Jeg tok det som fakta siden et par forskjellige skrev det i tråden her. Har sett noen her som skriver det og noen som skriver at de har noe kontakt. Det blir sitert fra en podcast med den ene datteren som forteller om at faren forlot familien. Hva slags kontakt Odd Nerdrum har med sine tre eldre barn er nok noe bare familien vet. De er jo godt voksne og lever sine egne liv, så det er jo ikke så rart at de ikke deltar i serien. Om de, eller han, har valgt å ikke ha kontakt er det sikkert grunner til det. Men det kan jo også tenkes at de sees iblant. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blålilla Skrevet 1. januar #138 Del Skrevet 1. januar Øde er utrolig nedlatende mot staten, samfunnet og ikke minst andre kunstnere. Å gjespe høylydt på høstutstillingen fordi de andre verkene var modernistiske er lavmål, 12 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 1. januar #139 Del Skrevet 1. januar MissHannigan skrev (1 time siden): De fleste barn blir vel påvirket av sine foreldre? Religion, tradisjoner, politikk og utdanning , har vel mye med hvordan man vokser opp, og hvem ens foreldre er. Tror du Jens Stoltenberg ble hjernevasket av sin far til å være aktiv i AP politikken? Nå flyttet vel alle Stoltenberg-barna på et tidspunkt bort fra barndomshjemmet og etablerte egne liv, så ser ikke helt hvorfor det skulle være sammenlignbart med Nerdrum-klanen sin livsstil. Det går vel en grense mellom påvirkning, inspirasjon og hjernevask. Vanskelig å si hvor den grensen går. Jeg kan ikke si at jeg har konkret kunnskap om hvordan det står til på den fronten verken hos Nerdrum eller Stoltenberg, men for meg så virker noe av det jeg ser hos Nerdrum sine som en smule usunn familiedynamikk. Jeg synes også det samme som flere har nevnt i tråden her, at familien Nerdrum ikke virker genuine. 7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 1. januar #140 Del Skrevet 1. januar Zenhouse skrev (5 timer siden): Underholdende og facinerende familie. Jeg undres dog over hva som har skjedd siden Odd N. ikke har kontakt med de tre eldste barna. Eneste jeg har funnet er en konflikt med ekskona ang en eiendom og han hintet også ganske tydelig til at det var hun som hadde «tystet» ang påstanden om skatteunndragelse. De som er med i serien er jo de som bor på gården, og det gjør ikke de eldste barna, så det er ikke så rart at de ikke er med i serien. Han sier i podcasten at han ikke har så mye kontakt med dem; de er voksne og har sitt liv og han har sitt, men han sier at de er på besøk på gården iblant med barnebarna. 7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå