Snurrevippen Skrevet 18. januar #381 Skrevet 18. januar Babyface skrev (58 minutter siden): Da må du se episode 6 på nytt, han fikk så absolutt i oppgave å komme med et oppsett/forslag og være med å velge. Jeg trenger ikke det, altså. Det var nettopp et forslag, ikke fasit. Men mannen hadde åpenbart ikke peiling som blant annet det jeg nevnte tidligere og den andre har nevnt i forhold til selve presentasjonen. 3
MissyB Skrevet 21. januar #382 Skrevet 21. januar Jeg liker serien, blir i godt humør av å se den. Men jeg forstår ikke helt hvorfor Nerdrum-barna (særlig kanskje Myndin og Öde) snakker så mye om traumer og lidelse. Forstår at skattesaken med faren nok har vært traumatiserende, særlig siden den var så mye omtalt i media. Men utover det er de jo svært privilegerte, som vokser opp i en sammensveiset familie. De trenger trolig aldri å bekymre seg for økonomi resten av livet heller. Hva er greien? 12 2 1
Irja Skrevet 21. januar #383 Skrevet 21. januar MissyB skrev (1 time siden): Jeg liker serien, blir i godt humør av å se den. Men jeg forstår ikke helt hvorfor Nerdrum-barna (særlig kanskje Myndin og Öde) snakker så mye om traumer og lidelse. Forstår at skattesaken med faren nok har vært traumatiserende, særlig siden den var så mye omtalt i media. Men utover det er de jo svært privilegerte, som vokser opp i en sammensveiset familie. De trenger trolig aldri å bekymre seg for økonomi resten av livet heller. Hva er greien? Greien er vel at de er preget av sin fars traumer. En deprimert og lite tilstedeværende far som holder seg for seg selv, mens han maler dystre bilder. Setter sine spor. 15 2 3
MissyB Skrevet 21. januar #384 Skrevet 21. januar Irja skrev (24 minutter siden): Greien er vel at de er preget av sin fars traumer. En deprimert og lite tilstedeværende far som holder seg for seg selv, mens han maler dystre bilder. Setter sine spor. Ja, men synes ikke han virker så lite tilstedeværende. Du hører jo i dialog med barna, at de kan hverdagssnakke også. De er inkludert i kunsten, og han virker som han oppfordrer de til å delta i den delen av livet hans også. 1 1 2
Irja Skrevet 21. januar #385 Skrevet 21. januar MissyB skrev (23 minutter siden): Ja, men synes ikke han virker så lite tilstedeværende. Du hører jo i dialog med barna, at de kan hverdagssnakke også. De er inkludert i kunsten, og han virker som han oppfordrer de til å delta i den delen av livet hans også. Nå er de voksne. Var nok rimelig annerledes da de var barn, og vasa rundt i veien for Odd. Tippet de var med mor og hverandre. Odd har ikke kontakt med barna fra sitt første ekteskap. Datteren Nora snakker en del om det i en podcast fra NRK, sommer i P2. Han møtte barnebarna ved en tilfeldighet. Kunne ikke navnet deres engang. Det sier mye om Odd som far. 5 2
Vampyrina Skrevet 21. januar #386 Skrevet 21. januar Irja skrev (8 minutter siden): Nå er de voksne. Var nok rimelig annerledes da de var barn, og vasa rundt i veien for Odd. Tippet de var med mor og hverandre. Odd har ikke kontakt med barna fra sitt første ekteskap. Datteren Nora snakker en del om det i en podcast fra NRK, sommer i P2. Han møtte barnebarna ved en tilfeldighet. Kunne ikke navnet deres engang. Det sier mye om Odd som far. Dette intervjuet er fra 2020, og mye kan ha skjedd siden den gang 1
Irja Skrevet 21. januar #387 Skrevet 21. januar Vampyrina skrev (1 time siden): Dette intervjuet er fra 2020, og mye kan ha skjedd siden den gang Hun hadde ikke snakket med faren sin på 20 år. Tviler på at det har skjedd så mye på den fronten. 7 1
MissyB Skrevet 21. januar #388 Skrevet 21. januar Irja skrev (11 timer siden): Greien er vel at de er preget av sin fars traumer. En deprimert og lite tilstedeværende far som holder seg for seg selv, mens han maler dystre bilder. Setter sine spor. Så akkurat episoden der Öde søker for Odd høstutstillingen. Nesten trist å se iveren i blikket hans mot faren da han (altså Odd) så på søknaden/fotografiet som Öde hadde tatt av selve bildet. Man ser tydelig lengsel og nervøsitet etter farens anerkjennelse. Virker veldig usunt å legge hele livet/identiteten sin etter faren. uansett, ser hva du mener med arvede traumer. 9 1 2
Irja Skrevet 21. januar #389 Skrevet 21. januar MissyB skrev (1 time siden): Så akkurat episoden der Öde søker for Odd høstutstillingen. Nesten trist å se iveren i blikket hans mot faren da han (altså Odd) så på søknaden/fotografiet som Öde hadde tatt av selve bildet. Man ser tydelig lengsel og nervøsitet etter farens anerkjennelse. Virker veldig usunt å legge hele livet/identiteten sin etter faren. uansett, ser hva du mener med arvede traumer. Ja, det er veldig tydelig. Jeg har selv lengtet etter anerkjennelse fra min far, så det vekker en del følelser hos meg. 1 7
Tro håp kjærlighet Skrevet 22. januar #390 Skrevet 22. januar MissHannigan skrev (På 7.1.2025 den 20.22): Odd Nerdrum foran maleriet «Tidens skjønnhet», 1970–71. Foto: Bergens Tidende https://www.nasjonalmuseet.no/historier-fra-museet/dypdykk-i-samlingen/vinyl-i-samlingen/ Odd Nerdrum er pen. Bare se på ungdomsbilder. Symmetriske trekk og intelligent. Barna har også symmetriske trekk og pent utseende. Øde ligner mest på faren, men også Myndin har trekk etter faren. 7
Tillia Skrevet 22. januar #391 Skrevet 22. januar Tro håp kjærlighet skrev (1 minutt siden): Odd Nerdrum er pen. Bare se på ungdomsbilder. Symmetriske trekk og intelligent. Barna har også symmetriske trekk og pent utseende. Øde ligner mest på faren, men også Myndin har trekk etter faren. Øde ligner mye på mor syns jeg, eller syns egentlig alle er blandinger. Odd Nerdrum har et utseende som kanskje ikke i seg selv er typisk pent, men som tydeligvis funker bra når det blandes med andre
Tillia Skrevet 22. januar #392 Skrevet 22. januar Irja skrev (10 timer siden): Ja, det er veldig tydelig. Jeg har selv lengtet etter anerkjennelse fra min far, så det vekker en del følelser hos meg. Livet er komplisert. Ingen har en historie som er disney-aktig, Nerdrums historie er ikke nødvendigvis mer tragisk enn at det kan gå bra 3
Tro håp kjærlighet Skrevet 22. januar #393 Skrevet 22. januar Tillia skrev (1 minutt siden): Øde ligner mye på mor syns jeg, eller syns egentlig alle er blandinger. Odd Nerdrum har et utseende som kanskje ikke i seg selv er typisk pent, men som tydeligvis funker bra når det blandes med andre Nei han er symmetrisk pen. Symmetri er skjønnhet. Alle som kan tegne ser sånt. Øde er den som ligner mest på far utseendemessig. Men også den blonde søsteren har en del trekk etter far. Bare sammenligne bilder. 6
Tillia Skrevet 22. januar #394 Skrevet 22. januar Tro håp kjærlighet skrev (39 minutter siden): Nei han er symmetrisk pen. Symmetri er skjønnhet. Alle som kan tegne ser sånt. Øde er den som ligner mest på far utseendemessig. Men også den blonde søsteren har en del trekk etter far. Bare sammenligne bilder. Turid har også svært symmetriske trekk.. syns øde har mer klassiske trekk enn Odd , altså mer lik moren.. myndin kan nok ligne mer på Odd ja 1
Irja Skrevet 22. januar #395 Skrevet 22. januar Tillia skrev (2 timer siden): Livet er komplisert. Ingen har en historie som er disney-aktig, Nerdrums historie er ikke nødvendigvis mer tragisk enn at det kan gå bra Nei, livet er ikke Disney-aktig. Og det er helt greit. Odd har hatt en grusom barndom. Det preget han som menneske og far. 6
Gjest MissHannigan Skrevet 22. januar #396 Skrevet 22. januar (endret) Babyface skrev (På 18.1.2025 den 15.13): Jeg ser ikke poenget ditt med denne lange, belærende teksten. Jeg forstår veldig godt at Odd vil bestemme selv jeg ville også styrt selv i samme situasjon. Tabben her av familien er jo å ansette denne personen i utgangspunktet, når hans jobb viser seg å være overflødig og uønsket. Odd vil jo bestemme selv. Om du ansetter/betaler noen til å bygge huset ditt, så har du fortsatt lov til å bestemme hvordan huset ditt skal se ut. Du har lov å klage om du er misfornøyd med jobben du betaler for. Det er ditt hus selv om du betaler andre til å sette det sammen. Odd takket og skrøt av denne mannen i slutten av episoden. Endret 22. januar av MissHannigan
Baktus2024 Skrevet 23. januar #397 Skrevet 23. januar Nerdrum-familien er blitt sett over en million ganger..Han er en spennende kunstner og en nasjonalskatt... nå kommer kjendisfamiliene i kjølevannet..hvor interessante er dem og hvilken nasjonalskatt er dem ? hva mener du? 1
Baktus2024 Skrevet 23. januar #398 Skrevet 23. januar Baktus2024 skrev (6 minutter siden): Nerdrum-familien er blitt sett over en million ganger..Han er en spennende kunstner og en nasjonalskatt... nå kommer kjendisfamiliene i kjølevannet..hvor interessante er dem og hvilken nasjonalskatt er dem ? hva mener du? denne tråden er undratt offentlighet av KG og ønskes ikke besvart av meg..
Rhodiola Skrevet 23. januar #399 Skrevet 23. januar Tråden er slått sammen med et tilsvarende emne: ''KJENDISFAMILIENE STÅR FOR TUR I DET NYE KONSEPTET''. Rhodiola, adm.
Djungelvrål Skrevet 23. januar #400 Skrevet 23. januar Tro håp kjærlighet skrev (På 22.1.2025 den 11.18): Nei han er symmetrisk pen. Symmetri er skjønnhet. Alle som kan tegne ser sånt. Øde er den som ligner mest på far utseendemessig. Men også den blonde søsteren har en del trekk etter far. Bare sammenligne bilder. Symmetri er ikke ensbetydende med skjønnhet. Har man spesielle/uskjønne trekk hjelper det ikke at det er identisk på høyre og venstre side. 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå