Gå til innhold

Nerdrum-familien

Lawyam

Anbefalte innlegg

Jeg bare nevner helt sånn tilfeldig i forbifarten...at jeg har i egen høye person vært på hans utstilling 
og sett "struttebildet hans" på nært hold. Selveste ormen lange. Flere som har det?  :nigo: 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men er det ikke litt motsigende å være så mot byråkrati og stat, men likevel søke om støtte til å lage et museum for igjen å klage på at en ikke får penger av staten? 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så jeg episode nr 3. Jeg kan ikke fatte og begripe at folk syns familien er så hyggelig. Noe så arrogant som Öde, som mener at norsk skolesystem har gått glipp av mer ved at han sluttet i skolen som 15 åring, enn han selv har gått glipp av. Hvem tror han egentlig at han er? 

Og den konstante kritiseringen av storsamfunnet; ser de virkelig ingen nyanser? 

Aftur og Öde uttaler seg hele tiden. Bork har så vidt fått sagt noe. Jeg blir så nysgjerrig på siste søsteren. Hva mener hun? Hvordan oppfatter hun familien, siden hun har valgt å ikke bo der fast. Har hun et eget liv og egen jobb utenom?

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ada@ skrev (6 minutter siden):

Men er det ikke litt motsigende å være så mot byråkrati og stat, men likevel søke om støtte til å lage et museum for igjen å klage på at en ikke får penger av staten? 

Absolutt! Jeg reagerte på det samme.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er ganske motstridende hvordan de tenker om stat og byråkrati. Logikken er ofte fraværende fra meningene deres. 😅 Men så det jo nettopp meninger, og tross alt er de bare mennesker med feil og mangler de også.

Aftur virker ganske forsiktig, mens Öde derimot kan fremstå ganske pompøs og arrogant i møter med andre og ting han sier. Vet ikke helt om han er sånn, eller om han bare ønsker å provosere, og er smart nok til å skjønne at provoserende utsagn får et større publikum og dermed mer penger i kassa (til slutt).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (33 minutter siden):

I dag så jeg episode nr 3. Jeg kan ikke fatte og begripe at folk syns familien er så hyggelig. Noe så arrogant som Öde, som mener at norsk skolesystem har gått glipp av mer ved at han sluttet i skolen som 15 åring, enn han selv har gått glipp av. Hvem tror han egentlig at han er? 

Aftur og Öde uttaler seg hele tiden. Bork har så vidt fått sagt noe. Jeg blir så nysgjerrig på siste søsteren. Hva mener hun? Hvordan oppfatter hun familien, siden hun har valgt å ikke bo der fast. Har hun et eget liv og egen jobb utenom?

Det er vel ikke det at de er så vanvittig mye hyggeligere en andre folk. Men de er annerledes,og de er ærlige. Begge deler er ikke normen i det Norske hjem i dag.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant80 skrev (10 timer siden):

Det er vel ikke det at de er så vanvittig mye hyggeligere en andre folk. Men de er annerledes,og de er ærlige. Begge deler er ikke normen i det Norske hjem i dag.

Går du virkelig rundt og tror at folk generelt ikke er ærlige? Jøss. Hva har skapt den oppfatningen?

Jeg er også overrasket over at folk synes dette er hyggelig. Det eneste jeg ser er en gammel gubbe som behandler alle rundt seg som dritt. Inkludert barna sine. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (10 timer siden):

Da er nok jeg heldigere enn deg. Jeg har vokst opp med at folk er ærlige rundt meg. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillia skrev (På 7.1.2025 den 19.29):

Hun er et herlig mot-pust til dagens Botox og desperasjon for å ikke eldes naturlig

Hun  er faktisk veldig pen, utrolig fine ansiktstrekk hvis man ser etter. 

Enig

Jeg synes hun ser ut som den alderen hun er. De som har samme alder og ikke sminker seg eller gjør noe annet oppløfting, ser vel ikke akkurat yngre ut heller.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påskekyllingen skrev (På 3.1.2025 den 10.58):

Det er nok Odd som finansierer familien. Maleriene til Odd går for mellom 500 000,- og 1 000 000,-. I fjor hadde han en inntekt på 10 millioner.Tviler sterkt på at Aftur lever av ytelser fra NAV.

Tillia skrev (På 3.1.2025 den 11.03):

Syns det virker litt usunt. Selv om hver familie må jo få velge selv. Men på denne måten blir man jo ikke løsrevet sine foreldre. 
syns alle barn bør få mulighet til å stå på egne bein. Og har man midler bør heller midlene gå til å støtte dem til det. 
Nå sa de vel for såvidt at flere av barna «kom og gikk», så det vil vel si at de har leiligheter / boliger for seg selv , så det er jo bra 

Jeg vil tro aftur får ytelser av nav som alle andre i mammapermisjon? Om hun lever av det alene eller får litt ekstra av far er jo en annen sak. Hun sluttet og jobbe i butikk og flyttet fra Oslo og ut til gården før hun fødte førstemann. Må vel være et fint sted og være barn? Skulle hun heller leie en 2 roms i bogstadveien med barna når hun hadde mulighet til og bygge hus på den tomten? Ja, som de fleste andre med rike foreldre med eiendom og tomt kunne hun velge stå mindre på egne bein enn de fleste nyetablerte blir tvunget til og gjøre.
det var den yngste datteren som var som katten, kom og gikk. 
synes sønnene virker mindre løsrevet enn døtrene, men øde har iallfall egen karriere og talent og virker som en sosial fyr .  

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piggsopp skrev (På 4.1.2025 den 11.24):

Men flere her i tråden sier at de har hørt/lest at han noen ganger har besøk av de andre døtrene og barnebarna på gården? Så hva er sant? 

Det jeg vil fram til er at det er problematisk å spekulere om andre menneskers privatliv på den måten. Om de eldre døtrene har kontakt med ham eller ikke er familiens sak. 

Ellers er jeg ikke i tvil om at det må være vanskelig å vokse opp rundt en karismatisk skikkelse som Nerdrum. Det er åpenbart at der i huset dreier alt seg om kunsten hans og ideologien rundt den. Det er jo også rimelig spesielt at fire voksne barn som har en såpass individualistisk far velger å følge ham i alt han gjør. Men å kalle det omsorgssvikt er å gå for langt. Det er ingenting som tyder på at de har lidd noen nød i oppveksten. 

Jeg synes dessuten at bildene hans er langt fra middelmådige. Han har en fantastisk evne til å formidle følelser gjennom maleriene. Han mener jo selv at han maler slik som mesterne i renessansen, men for meg har han en helt egen stil som er mer moderne og surrealistisk. 

Veldig spesielt og kalle det omsorgssvikt , om det er sant at Nora har sagt i den podcasten at de ikke har hatt kontakt på 20 år, var jo hun nesten 30 når de sluttet og snakke sammen . Ser at Nora er venn med både aftur og øde på Facebook, så de har iallfall en form for kontakt. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sa i podcasten at møtet 20 år tidligere hadde vært et nikk på gata (eller noe sånt). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (18 timer siden):

Synes öde er morsom. Lo når han sa det. Håper han kommer tilbake i et annet tv program, digga han på farmen. Jo, han er arrogant .. men med humor som jeg oppfatter det. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sariou skrev (7 timer siden):

Går du virkelig rundt og tror at folk generelt ikke er ærlige? Jøss. Hva har skapt den oppfatningen?

Jeg er også overrasket over at folk synes dette er hyggelig. Det eneste jeg ser er en gammel gubbe som behandler alle rundt seg som dritt. Inkludert barna sine. 

Nei, de fleste prøver bare og passe inn. Kjedelig. Overfladisk. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solsolsol skrev (10 minutter siden):

Hun sa i podcasten at møtet 20 år tidligere hadde vært et nikk på gata (eller noe sånt). 

Ok. Det er uansett ikke omsorgssvikt . Trist selvsagt. Hun bodde jo med han til hun var ferdig på videregående , høres ut som han stakk når hun var 2 år slik folk skriver. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (På 7.1.2025 den 20.00):

Synes ikke de andre er noe særlig,men hun myndin er veldig typisk naturlig skjønnhet. 

Var Nedrum pen? Han har en voldsom nese og absolutt ikke det jeg vil si pen. Har du bilder av han som ung? Klarer ikke se det for meg😂😬

Han er jo ganske pen, på en særegen måte. 

nerdrum.jpg

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sweet Caroline skrev (5 minutter siden):

nerdrum.jpg

Nå ser jeg at hun mynte ligner faren mest ja😅 Joda han var faktisk  pen på en litt sær måte her,men gud så han forfalte tidlig da?! For her er han jo purr ung... mange menn er jo sitt mest sexy når de er 40 år om de tar vare på seg selv vel og merke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (52 minutter siden):

Synes öde er morsom. Lo når han sa det. Håper han kommer tilbake i et annet tv program, digga han på farmen. Jo, han er arrogant .. men med humor som jeg oppfatter det. 

Jeg tok også den kommentaren slik du gjorde.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anno19 skrev (På 8.1.2025 den 12.39):

Joda, men det er ikke rett fram når det er særkullsbarn. Da skal du ha råd til å skifte, og en kan ikke selge bilder som hører til boet for å få råd til å skifte. 

Han fordeler slik han vil så lenge særkullsbarn får pliktdelsarv, om det finnes tilstrekkelig av midler i boet. Han står også fritt til å overføre eiendommer ene og alene på kona, noe som gjør at eiendommene ikke må deles med særkullsbarn. Mye som kan gjøres i levende live. Han står også fritt til å go bort maleriene sine til hver av barna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweet Caroline skrev (2 timer siden):

nerdrum.jpg

Her synes jeg rett og slett han ligner på Mick Jagger.

Nerdrum i samtale med Thomas Seltzer i Trygdekontoret. Jeg synes man kommer mer under huden på ham -  jeg opplevde ham som mye utilpass i serien, men mere rolig i podcasten. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...