anno19 Skrevet 6. januar #241 Del Skrevet 6. januar De er nå noen stykker som skal dele den arven, og bli enige om ev videre forvaltning. Penger blir ikke til av seg selv, og det koster å ha så mange folk som bare forbruker og ikke bidrar. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 6. januar #242 Del Skrevet 6. januar parmanoia skrev (5 timer siden): Ørjasæter fillerister Nerdrum: https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/nrk-serien-familien-nerdrum-genial-tv-og-hylende-komisk/o/5-95-2217501 Nei dette er ingen filleristing, dette er en overveid ufarlig "kritikk" for å legitimere og skape blest om artikkelen. Om du ser bindingene Ørjasæter har til dette så er det utrolig at hun blir satt til å skrive om Nerdrum. Hvor er kommentarer om at Odd er dømt kriminell som følge av grov skattesvik? Hvor nevnes det at han ble dømt til fengsel, men på grunn av koblinger til kongelige så blir han benådet? Hvorfor tror du hun utelater det mest kontroversielle, mens kritikken går med på at han har en eksentrisk adferd og familien kan drive med hobbyer? 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 6. januar #243 Del Skrevet 6. januar Eldste broren virker svært sær og weird, moren og han Øde er de som virker mest likandes 😃 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 6. januar #244 Del Skrevet 6. januar (endret) Gregarious skrev (14 minutter siden): Nei dette er ingen filleristing, dette er en overveid ufarlig "kritikk" for å legitimere og skape blest om artikkelen. Om du ser bindingene Ørjasæter har til dette så er det utrolig at hun blir satt til å skrive om Nerdrum. Hvor er kommentarer om at Odd er dømt kriminell som følge av grov skattesvik? Hvor nevnes det at han ble dømt til fengsel, men på grunn av koblinger til kongelige så blir han benådet? Hvorfor tror du hun utelater det mest kontroversielle, mens kritikken går med på at han har en eksentrisk adferd og familien kan drive med hobbyer? Leste denne etterpå jeg svarte her, ser hun tenker litt likt meg. At mor og Øde er de mest oppegående her. Jeg er enig i mye av det hun skriver jeg har ikke sett henne i Norges dummeste , og driter i om hun er bitchy..det kan godt være hun er, men uansett hennes egen personlighet har hun rett i at Nedrum er svært høy på seg selv, skulle vel ønsket det var bygget både museum, arkner , teatersal og tog baner etter hans navn. Sitter der i stolen sin med Jesus klærne tror han er en slags stor gud... Endret 6. januar av M.H85 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 6. januar #245 Del Skrevet 6. januar anno19 skrev (35 minutter siden): De er nå noen stykker som skal dele den arven, og bli enige om ev videre forvaltning. Det største problemet er at Turid Spildo ikke kan sitte i uskifta bo siden det er særkullsbarn. Og at kull nr1 nok har andre meninger enn kull nr2. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 6. januar #246 Del Skrevet 6. januar Virrevirrevapp skrev (36 minutter siden): Det største problemet er at Turid Spildo ikke kan sitte i uskifta bo siden det er særkullsbarn. Og at kull nr1 nok har andre meninger enn kull nr2. Men det kan de omgå ved at Odd gir alle verdier til kona før han dør. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 6. januar #247 Del Skrevet 6. januar parmanoia skrev (2 timer siden): Det er egentlig ganske sjukt å høre på deres argumenter. Men sånn kan de holde på når de kan leve fett på farens store formue i en sektlignende storfamilie. Godt å se at hans første barnekull har «klippet seg og fått seg ordentlig arbeid». Jeg lurer på hva denne gjengen skal gjøre den dagen patriarkarken ikke er der lenger. Det kan bli interessant. De kan leve livets glade dager til de selv dør. Han har malerier usolgt til flere titalls millioner. Minst. For ikke å snakke om hva den gården og landstedet i Sverige er verdt! 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 6. januar #248 Del Skrevet 6. januar Raven.Writingdesk skrev (På 5.1.2025 den 14.37): Det er vel ikke mer dokumentarserie enn svenske Hollywood fruer… Jeg vil si at det er sånn 1900% mer autentisk. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 6. januar #249 Del Skrevet 6. januar Djungelvrål skrev (21 minutter siden): De kan leve livets glade dager til de selv dør. Han har malerier usolgt til flere titalls millioner. Minst. For ikke å snakke om hva den gården og landstedet i Sverige er verdt! Bare gå rundt og drive dank og legge steinheller og sånt. Ja, lykke til. Djungelvrål skrev (19 minutter siden): Jeg vil si at det er sånn 1900% mer autentisk. Enig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet 6. januar #250 Del Skrevet 6. januar Virrevirrevapp skrev (2 timer siden): Det største problemet er at Turid Spildo ikke kan sitte i uskifta bo siden det er særkullsbarn. Og at kull nr1 nok har andre meninger enn kull nr2. Hulderen skrev (1 time siden): Men det kan de omgå ved at Odd gir alle verdier til kona før han dør. Vil tro dette er tenkt på, og mye av formuen og kunsten er overført (eller hvordan man enn gjør det) til en stiftelse el.lign som kona og/eller Øde styrer, med bestemmelser rundt fordeling etc. Det vil iallefall ikke forbause meg om dette (el.n.lign) skjer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 6. januar #251 Del Skrevet 6. januar parmanoia skrev (51 minutter siden): Bare gå rundt og drive dank og legge steinheller og sånt. Ja, lykke til. Enig. Hvis de vil kan de det. Jeg kunne gjerne drevet dank og pjusket rundt med hobbyer hvis jeg var etterlatt millioner. Gladelig. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HelgeK Skrevet 6. januar #252 Del Skrevet 6. januar parmanoia skrev (1 time siden): Bare gå rundt og drive dank og legge steinheller og sånt. Ja, lykke til. Ikke akkurat å drive dank det å legge steinheller vel? 14 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 6. januar #253 Del Skrevet 6. januar HelgeK skrev (2 minutter siden): Ikke akkurat å drive dank det å legge steinheller vel? Det er begrenset hvor mye steinheller man kan legge. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 6. januar #254 Del Skrevet 6. januar Hulderen skrev (4 timer siden): Men det kan de omgå ved at Odd gir alle verdier til kona før han dør. Det vil definitivt bli sett på som forsøk på omgående av arv om han gjør det først når han begynner å bli syk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 6. januar Forfatter #255 Del Skrevet 6. januar Snufs; NRK har ikke noen planer om sesong 2 leser jeg på SeogHør. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 6. januar #256 Del Skrevet 6. januar engelvinge skrev (På 2.1.2025 den 0.13): Her kommer det frem at den ene datteren ikke har hatt kontakt med faren på ca 20 år. What har han 3 døtre til ???utenom de 4 barna i serien ( 2 sønner. 2 døtre). Og de har han ingen kontakt med? De leker iallefall one happy farm family i serien.....🙄 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 6. januar #257 Del Skrevet 6. januar Fjugur skrev (3 timer siden): Vil tro dette er tenkt på, og mye av formuen og kunsten er overført (eller hvordan man enn gjør det) til en stiftelse el.lign som kona og/eller Øde styrer, med bestemmelser rundt fordeling etc. Det vil iallefall ikke forbause meg om dette (el.n.lign) skjer. De kan selvsagt overføre mye av formuen til en museumsstiftelse som skal ivareta Odds kunst og ettermæle. Men det kan i så fall ikke brukes til å forsørge alle arvinger og hele slekta. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 6. januar #258 Del Skrevet 6. januar (endret) Mennesker sier mye rart. Noen har mer filter på det de sier enn andre. Hvorfor ta ting så bokstavelig? Jeg opplever at de snakker veldig direkte uten filter på det de tenker og mener der og da. I en annen situasjon kan de si noe som er det motsatte. Hvorfor ta ting så bokstavelig? Ta ikke ting så alvorlig. En livskunst er det å kunne huske og det å kunne glemme. Endret 7. januar av exictence 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 6. januar #259 Del Skrevet 6. januar M.H85 skrev (Akkurat nå): What har han 3 døtre til ???utenom de 4 barna i serien ( 2 sønner. 2 døtre). Og de har han ingen kontakt med? De leker iallefall one happy farm family i serien.....🙄 Ja, Odd gikk brått fra liv med jevnaldrende samboer og 3 tenåringer (Nora, Oda og Amo) til å date ei ung kvinne som han raskt gifta seg med og fikk 4 barn med. https://www.vg.no/rampelys/i/ya5qK/nerdrum-doetrene-sammen-om-paaskeutstilling 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M.H85 Skrevet 6. januar #260 Del Skrevet 6. januar Virrevirrevapp skrev (4 minutter siden): Ja, Odd gikk brått fra liv med jevnaldrende samboer og 3 tenåringer (Nora, Oda og Amo) til å date ei ung kvinne som han raskt gifta seg med og fikk 4 barn med. https://www.vg.no/rampelys/i/ya5qK/nerdrum-doetrene-sammen-om-paaskeutstilling Ja nå måtte jeg lese litt😅. Jeg satt bare tilfeldig på denne serien uten å vite noe om hans familie utenom kun hans navn som kunstner.... Ser nå at kona et 58 år (!) år..Han er 80 år.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå