Zenhouse Skrevet 1. januar #141 Del Skrevet 1. januar Grüner skrev (55 minutter siden): De som er med i serien er jo de som bor på gården, og det gjør ikke de eldste barna, så det er ikke så rart at de ikke er med i serien. Han sier i podcasten at han ikke har så mye kontakt med dem; de er voksne og har sitt liv og han har sitt, men han sier at de er på besøk på gården iblant med barnebarna. Den ser jeg jo. Grunnen til at jeg lurte var basert på det som ble skrevet i tråden her. Var litt rask til å anta at det var sant, basert på konflikten mellom Odd N. og eks-konen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tillia Skrevet 1. januar #142 Del Skrevet 1. januar Hivju skrev (På 31.12.2024 den 1.06): Friskt pust av en serie. Gode verdier har de, samhold, familie og ja sånn alle burde hatt det. Det enkle liv, men selvfølgelig må være noe med Odd siden han ikke har kontakt med sine eldste barn? Det likte jeg ikke. Sa han at han ikke har kontakt med de eldste barna? Fikk ikke jeg med meg… 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frottis Skrevet 1. januar #143 Del Skrevet 1. januar Blålilla skrev (1 time siden): Øde er utrolig nedlatende mot staten, samfunnet og ikke minst andre kunstnere. Å gjespe høylydt på høstutstillingen fordi de andre verkene var modernistiske er lavmål, Helt enig, og sånn er jo Odd og flere av de andre også. Å være så bitter, hatefull og lite tolerant overfor dem som har valgt litt annerledes enn dem selv, det er så trist å se og må være så slitsomt å gå å bære på. Jeg forstår nesten ikke hvordan noen av dem klarer å gjøre noe som helst, når de bærer rundt på så mye hat og mistro overfor andre. Synes synd på gjengen. 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 1. januar #144 Del Skrevet 1. januar De har jo et slags anti-image. Ikke bare er de ikke som majoriteten, men heller ikke som fiffen, eller som de alternative eller som de tradisjonelle. Ingen som dem liksom. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
engelvinge Skrevet 1. januar #145 Del Skrevet 1. januar Vampyrina skrev (22 timer siden): Han har tre døtre fra tidligere. Den ene datteren snakker om forholdet til faren i denne podcasten: https://radio.nrk.no/podkast/sommer_i_p2/l_43d7e49d-d0ca-4167-97e4-9dd0ca0167c3?utm_source=nrkradio&utm_medium=delelenke-ios&utm_content=podcast:l_43d7e49d-d0ca-4167-97e4-9dd0ca0167c3 Her kommer det frem at den ene datteren ikke har hatt kontakt med faren på ca 20 år. 10 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 2. januar #146 Del Skrevet 2. januar Grüner skrev (5 timer siden): De som er med i serien er jo de som bor på gården, og det gjør ikke de eldste barna, så det er ikke så rart at de ikke er med i serien. Han sier i podcasten at han ikke har så mye kontakt med dem; de er voksne og har sitt liv og han har sitt, men han sier at de er på besøk på gården iblant med barnebarna. Hvilken podcast er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 2. januar #147 Del Skrevet 2. januar Sol79 skrev (8 minutter siden): Hvilken podcast er det? Sommer i P2. Kunsthistoriker Nora Ceciliedatter Nerdrum. Nora forteller om oppvekst, opprør og om en far som forsvant. I barndommen var hun omgitt av kunst og en eim av terpentin og oljemaling. I dag jobber hun som kurator, og seksjonsleder i KORO, men det var slett ingen selvfølge at hun skulle velge å leve av kunst. https://radio.nrk.no/podkast/sommer_i_p2/sesong/202006/l_43d7e49d-d0ca-4167-97e4-9dd0ca0167c3?utm_source=nrkradio&utm_medium=delelenke-ios&utm_content=podcast:l_43d7e49d-d0ca-4167-97e4-9dd0ca0167c3 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 2. januar #148 Del Skrevet 2. januar Virrevirrevapp skrev (2 minutter siden): Sommer i P2. Kunsthistoriker Nora Ceciliedatter Nerdrum. Nora forteller om oppvekst, opprør og om en far som forsvant. I barndommen var hun omgitt av kunst og en eim av terpentin og oljemaling. I dag jobber hun som kurator, og seksjonsleder i KORO, men det var slett ingen selvfølge at hun skulle velge å leve av kunst. https://radio.nrk.no/podkast/sommer_i_p2/sesong/202006/l_43d7e49d-d0ca-4167-97e4-9dd0ca0167c3?utm_source=nrkradio&utm_medium=delelenke-ios&utm_content=podcast:l_43d7e49d-d0ca-4167-97e4-9dd0ca0167c3 Forsto det som at Odd Nerdrum er med i en podcast på innlegget jeg siterte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
parmanoia Skrevet 2. januar #149 Del Skrevet 2. januar Sol79 skrev (3 minutter siden): Forsto det som at Odd Nerdrum er med i en podcast på innlegget jeg siterte. Han er med i Seriesnakk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anno19 Skrevet 2. januar #150 Del Skrevet 2. januar Spesielt velfungerende familie er det vel ikke. De har en far som forer dem med bitterhet og hat til alt og alle som ikke er enig med han selv. Han snakker om en grusom barndom og utenforskap, men legger i aller høyeste grad opp til at hans barn skal ha samme livet som han selv. Han snakker om at motstand er bra, men tåler overhode ikke at noen gir han motstand. Elever som ikke er helt med på alt han sier og gjør kaster de enkelt og greit ut av gården. 17 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sariou Skrevet 2. januar #151 Del Skrevet 2. januar (endret) keops skrev (17 timer siden): Nå flyttet vel alle Stoltenberg-barna på et tidspunkt bort fra barndomshjemmet og etablerte egne liv, så ser ikke helt hvorfor det skulle være sammenlignbart med Nerdrum-klanen sin livsstil. Det går vel en grense mellom påvirkning, inspirasjon og hjernevask. Vanskelig å si hvor den grensen går. Jeg kan ikke si at jeg har konkret kunnskap om hvordan det står til på den fronten verken hos Nerdrum eller Stoltenberg, men for meg så virker noe av det jeg ser hos Nerdrum sine som en smule usunn familiedynamikk. Jeg synes også det samme som flere har nevnt i tråden her, at familien Nerdrum ikke virker genuine. Dessuten hadde jo Jens sin egen politiske karriere, han brukte ikke livet sitt på å jobbe for at faren hans skulle bli anerkjent og elsket. Öde viser veldig lite av egne prosjekter, alt dreier seg om faren hans. Det er veldig usunt. Endret 2. januar av Sariou Skrivefeil 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 2. januar #152 Del Skrevet 2. januar anno19 skrev (2 timer siden): Spesielt velfungerende familie er det vel ikke. De har en far som forer dem med bitterhet og hat til alt og alle som ikke er enig med han selv. Han snakker om en grusom barndom og utenforskap, men legger i aller høyeste grad opp til at hans barn skal ha samme livet som han selv. Han snakker om at motstand er bra, men tåler overhode ikke at noen gir han motstand. Elever som ikke er helt med på alt han sier og gjør kaster de enkelt og greit ut av gården. Arvesynden…noen må ta et aktivt valg om å bryte den… 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anno19 Skrevet 2. januar #153 Del Skrevet 2. januar Ninaen skrev (1 time siden): Arvesynden…noen må ta et aktivt valg om å bryte den… Ja, det er vel den vi ser her. Generasjonsarv kan være så mangt, og vi arver mer enn bare hytte og penger🙃 Det finnes mange slike familier, der far sliter med psyke og alkohol men samtidig styrer familien på en dysfunksjonell måte. 2 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet 2. januar #154 Del Skrevet 2. januar Hva slags barndom hadde Odd som var så fælt? Finner ikke noe om det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hivju Skrevet 2. januar #155 Del Skrevet 2. januar hvaduikkeser skrev (6 minutter siden): Hva slags barndom hadde Odd som var så fælt? Finner ikke noe om det. Han var ett såkalt «uekte» barn. Usikker på om det betyr at mor fikk barn med en annen under eksteskapet til en annen mann eller om ja. Han vokste hvertfall opp med en stefar som ga han pryl hele tiden. Antakelig fordi han visste att Odd ikke var hans egen. Odd selv fikk ikke vite hvem hans ekte far var før han var 50. Det kommer frem i serien… klart man blir litt ødelagt av sånt 7 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 2. januar #156 Del Skrevet 2. januar Hivju skrev (34 minutter siden): Han var ett såkalt «uekte» barn. Usikker på om det betyr at mor fikk barn med en annen under eksteskapet til en annen mann eller om ja. Han vokste hvertfall opp med en stefar som ga han pryl hele tiden. Antakelig fordi han visste att Odd ikke var hans egen. Odd selv fikk ikke vite hvem hans ekte far var før han var 50. Det kommer frem i serien… klart man blir litt ødelagt av sånt Det kan være en tøff barndom ja. Min far er på samme alder og var og ett uekte barn. Han var " heldig" for stefaren behandlet alle barna likt men samfunnet rundt gjorde ikke det pluss stefar var alkoholiker. 2 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keops Skrevet 2. januar #157 Del Skrevet 2. januar Sariou skrev (6 timer siden): Dessuten hadde jo Jens sin egen politiske karriere, han brukte ikke livet sitt på å jobbe for at faren hans skulle bli anerkjent og elsket. Örebro viser veldig lite av egne prosjekter, alt dreier seg om farten hans. Det er veldig usunt. Ja, nettopp. Husker jeg så Øde og faren da de var gjester hos Fredrik Skavlan. Var vondt å se på hvor involvert sønnen var i fars konflikter med skatteetaten og samfunnet generelt. Helt tydelig at han var traumatisert da iallfall. 7 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 2. januar #158 Del Skrevet 2. januar Piggsopp skrev (19 timer siden): Har sett noen her som skriver det og noen som skriver at de har noe kontakt. Det blir sitert fra en podcast med den ene datteren som forteller om at faren forlot familien. Hva slags kontakt Odd Nerdrum har med sine tre eldre barn er nok noe bare familien vet. De er jo godt voksne og lever sine egne liv, så det er jo ikke så rart at de ikke deltar i serien. Om de, eller han, har valgt å ikke ha kontakt er det sikkert grunner til det. Men det kan jo også tenkes at de sees iblant. Jeg har hørt podcasten. Nora Nerdrum har ingen kontakt med sin far. Hun har ikke sett ham siden 2002, og da ved et tilfeldig møte på gaten. 6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 2. januar #159 Del Skrevet 2. januar Husk nå på at det kan ha skjedd veldig mye i tidlige tiders familiesituasjon som ikke er sagt til verden. De fleste familier har sitt... Det er dumt å dømme før bjørnen er skutt. 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 2. januar #160 Del Skrevet 2. januar Snodig familIe spesielt Odd med sitt jesuklede men de er koselige da 😀 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå