Gå til innhold

Nerdrum-familien

Lawyam

Anbefalte innlegg

VetAlt skrev (3 minutter siden):

For en pompøs gjeng! 😂

Og det er det jeg ler av! 😂 Herlig pompøse!

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Produktplassering fra Normal i denne serien? En pose fra Normal dukker opp mistenkelig mange ganger. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (18 timer siden):

L Overrasket over at serien virker å være filmet over såpass lang tid (aftur rekker å gå gravid to ganger, Öde rekker å gå fra kortklipt til å gro ut en vanvittig sveis osv). 

To ganger? Hun var vel bare gravid i første episode og fødte Myte? Det andre barnet som løper rundt er sønnen til Bork?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (2 minutter siden):

To ganger? Hun var vel bare gravid i første episode og fødte Myte? Det andre barnet som løper rundt er sønnen til Bork?

Ja, men forsto det slik at både kona til  Bork og hun ventet barn igjen, jeg? Gravide begge to.

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De hentet eldre møbler vi ga bort på Finn i sommer. Öde og moren i en kassebil. Vi fikk ikke så mye som et hei eller et smil av de der de sto i vår oppkjørsel…

men fin serie. Jeg misunner de som får til å leve sammen med familien sin, ha kvalitetstid, felles interesse og som klarer å legge bort den dritten av en smarttelefon som har tatt fullstendig over livene våres 🙃

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiarella skrev (47 minutter siden):

Fin serie. Hvor mange barn blir kalt Myte fremover tro?

Like mange som kommer til å hete Helmer🙂

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SeBraHaHa skrev (16 minutter siden):

De hentet eldre møbler vi ga bort på Finn i sommer. Öde og moren i en kassebil. Vi fikk ikke så mye som et hei eller et smil av de der de sto i vår oppkjørsel…

men fin serie. Jeg misunner de som får til å leve sammen med familien sin, ha kvalitetstid, felles interesse og som klarer å legge bort den dritten av en smarttelefon som har tatt fullstendig over livene våres 🙃

De snakker ikke med underklassen 😂

• Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SeBraHaHa skrev (54 minutter siden):

Husk at dette er mannen som beskrev at man ble «unaturlig glad» av fysisk arbeid. Tror «smil og hei» er like fjernt for disse folka som modernisme og julenisse.  

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett første episode. Det var utrolig komisk hvordan de flere ganger sa at de maleriene som skulle til museet er Nerdrums beste. At han hadde latt være å selge dem for å spare dem til museet.

Jeg var på det museet i sommer. Det gav et fryktelig dårlig inntrykk. Lokalet var dystert og mørkt. Så mørkt at det var umulig å lese beskrivelsen til maleriene, med mindre man bøyde seg helt inntil. Jeg ble veldig overrasket over hvor dårlige maleriene var, rent anatomisk. Flere av kroppene var helt feil proporsjonert. Selv så konkluderte jeg med at dette måtte være Nerdrum sine dårligste malerier. De han ikke fikk solgt. 

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Virker som fine folk, men dog noget spesielle. Må være lov det.

Jeg henger meg sikkert opp i småting, men hva var greia med «hodeplagget» til Turid i episoden med Aftur som kom hjem med ny baby? Et svært skjerf knyttet UNDER haka og over hodet?

Det der ser ut som ett av to:

1. i barndommens tegneserier ble folk med tannverk fremstilt med skjerfet knyttet slik

2. Det var sånn vi lukket munnen til … døde personer i gamledager før vi fikk sånt stativ 😶

Hva VAR det der for noe?

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo2 skrev (På 28.12.2024 den 14.57):

Min første tanke etter å ha sett serien er at Odd Nerdrum kanskje har autisme. Spesielt hvordan alle nesten duller med han og at kona ofte må forklare han hva andre mener og hvordan han reagerer, er rigid og sosialt dårlig.

Fikk litt inntrykk av at jentene i familien var litt kuet. 

Men ellers var det en interessant serie. 

Han sa han hadde Tourette’s 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Piggsopp skrev (På 28.12.2024 den 20.58):

Det virker som alle mer eller mindre lever av kunsten til Odd. Ja, barna har alle prosjekter de driver med (podcast, foto, poesimagasin, maling ++), men det er vel ikke akkurat av det innbringende slaget. Ihvertfall ikke noe som man kan forsørge en familie og bygge hus for.  Disse prosjektene hadde vel vært noe de drev med som hobby om de ikke hadde hatt en rik kunstner til far. Akkurat hvor mye penger Nerdrum har aner jeg ikke, men familien har jo både en gård i Norge og et landsted i Sverige, pluss at de tar i mot studenter gratis året rundt. 

Dette med inntekt kan vel være noe av motivasjonen for å åpne museet også. På den måten kan jo "familiebedriften" leve videre selv om kunstneren selv dør. 

Elevene betalte jo mat selv og de har jo likevel plass på denne store gården.  Lurer på om de har regler, innetider og slikt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (På 28.12.2024 den 23.15):

Det andre her syntes er pompøst og dramatisk, altså de ulike kommentarene som smeller fra gjengen er jo utrolig humoristisk.

Jeg ender opp med å små-le gjennom hver episode. Sitater som "det eneste som får meg opp om morgenen, er skam" er jo bare gull.

I want that on a t-shirt.

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Friskt pust av en serie. Gode verdier har de, samhold, familie og ja sånn alle burde hatt det. Det enkle liv, men selvfølgelig må være noe med Odd siden han ikke har kontakt med sine eldste barn? Det likte jeg ikke. 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sett hele serien nå. Likte den meget godt. En interessant og spesiell familie og levesett. Er ikke helt uenig i mange av betraktningene og tankene de har, og ble nysgjerrig på kunsten. Kan godt tenke meg å besøke museet. 

Håper også det kommer en ny sesong. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet midt i serien nå og jeg liker folk som holder på sitt særpreg og gir blaffen i hva andre måtte syns om det. Så lenge man går sammen og drar liv og hverdag mot någenlunde samme mål, må det være fint å ha sin egen sammensveisede gjeng og et slikt fellesskap kunne jeg godt ha tenkt meg...hvis jeg hadde mitt eget hus å bo i. Kunne ikke ha bodd oppå hverandre slik de gjør. 

Hvor i alle dager kjøper Odd sine side kjortler? Jeg har ønsket meg slike et helt liv. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg reagerte på var den nakenbadingen til Öde 😮 Jeg hadde aldri klart at broren min hadde nakenbadet med meg, eller i mine venners nærvær(i voksen alder) 🤢 🫣😂 Akkurat det ble for sært for min del. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...