Djungelvrål Skrevet 27. desember 2024 #41 Del Skrevet 27. desember 2024 Rosakatt skrev (4 timer siden): De er flinke, men liker du bildene? Jeg ser ideen om det skal være på museum, men har noen lyst til å pynte stua si med sånne bilder? Ja, jeg har et bilde på fineart jeg kunne tenke meg....men vet ikke om de faktisk er ekte, reproduksjoner eller trykk. Jeg kunne hatt huset fullt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hatsumomo Skrevet 27. desember 2024 #42 Del Skrevet 27. desember 2024 Sett første eps og skal se de andre. Hehe, sær og eksentrisk familie - helt fint det at Norge har en slik familie, det er jo bare artig. Kunsten derimot - jeg ser det er godt laget, men er ikke min smak. Dystert tema, dyster fargebruk. Men kan gjerne ta en tur på museumet en gang for å se bildene. 10 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet 27. desember 2024 #43 Del Skrevet 27. desember 2024 Interessant å få innsyn i livet til en annerledes familie. Jeg har på mange måter sansen for deres «kamp» for klassiske verdier. Så deilig å ta slike små pauser i hverdagen og filosofere over om kjærligheten er sirkulær eller lineær! Men jeg tenker at vi lever i en verden der klassisismen må leve side om side med andre stilretninger. At Odd ikke blir anerkjent innen kunstverdenen virker han bitter for, og han virker å dyrke dette utenforskapet. Å betegne seg selv som en sigøyner i nazi-land er tåpelig og rent usmakelig. Selv om han og familien er eksentriske og opplever seg som i opposisjon til samfunnet må han likevel forstå at han er en del av det enten han vil eller ei, og derfor må også han betale skatt. Selv om barna i familien har blitt flasket opp på klassiske verdier, har de samtidig hatt en fin mulighet til å utvikle talentene sine. Jeg opplever familien for det meste som sympatiske. Og jeg må si jeg har en soft spot for Öde, selv om jeg er uenig i mye av det han uttaler seg om. Jeg har sett tre episoder, og gleder meg til resten. 22 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bare innom en tur Skrevet 28. desember 2024 #44 Del Skrevet 28. desember 2024 (endret) 000VF000 skrev (16 timer siden): Hvis du vil vite hvordan det var å leve under aristokratene i middelalderen frem til 1900 tallet, så kan du forestille deg en verden hvor Nerdrum familien dikterer lover og regler, samtidig som de har soldater med våpen som sørger for at du må følge dem. Og negativ omtale om familien hadde kostet deg 10 år i fengsel, om de ikke skar av tungen din. Eller hodet ditt. Alt etter dags humøret. Dette har du misforstått helt. I middelalderen ble de som ikke underordnet seg kirkens makt, ofte forfulgt, fengslet eller drept. En ateist og annerledestenkende som Odd Nerdrum ville sannsynligvis ikke ha levd lenge i et slikt samfunn, og han ville heller ikke hatt noen makt mens han levde. Endret 28. desember 2024 av bare innom en tur 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 28. desember 2024 #45 Del Skrevet 28. desember 2024 Sett en episode og det er mer en nok for meg. Får helt fnatt av sånne type mennesker som er så über-kulturelle og mangler selvinnsikt. De blir alt for pretensiøse for meg og faktisk veldig deprimerende. Syns også det lugger veldig at de har gått med på å delta i reality når populærkultur later til å bli sett ned på av denne gjengen. Svært lite å like her med unntak av utsikten fra gården da. Den har en fantastisk beliggenhet. 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 28. desember 2024 Forfatter #46 Del Skrevet 28. desember 2024 Så forskjellige vi er. Jeg synes det er noe flott med det at de tør å være annerledes og ikke helt A4. De skader nå ingen. Jeg er bare dypt fascinert. 24 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 28. desember 2024 #47 Del Skrevet 28. desember 2024 Hovedutfordringen min med denne familien er at jeg opplever de ikke som genuine, for meg fremstår de som skikkelig påtatte og kyniske utnyttere av alskens midler som de måtte få tak i. Fair play for så vidt om de bare var ærlige om det. Lett å stå for annerledesheten sin når man vokser opp i en sånn familie som er rigget rundt Odd og for å være særest mulig. Der skiller man seg ikke nevneverdig ut. Også later det til at de er ikke så annerledes likevel der de jakter allmenhetens godkjennnelse via realitydeltagelse. Jeg liker mennesker som tør være seg selv - Ari Behn syns jeg var fantastisk til det og fremsto som ekte med alle sine feil og mangler. Nerdrum familien gir meg ikke samme oppfattelse, men det kan også være NRK sin "feil" som ikke har klart å fremstille de som mer ekte. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 28. desember 2024 Forfatter #48 Del Skrevet 28. desember 2024 (endret) Ja, man må jo helst se til Paradice Hotel og slikt for å finne 100 - 110% så ekte nok for min del hvertfall Endret 28. desember 2024 av Lawyam 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 28. desember 2024 #49 Del Skrevet 28. desember 2024 bare innom en tur skrev (4 timer siden): Dette har du misforstått helt. I middelalderen ble de som ikke underordnet seg kirkens makt, ofte forfulgt, fengslet eller drept. En ateist og annerledestenkende som Odd Nerdrum ville sannsynligvis ikke ha levd lenge i et slikt samfunn, og han ville heller ikke hatt noen makt mens han levde. Tull, du har sett for mange filmer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anno19 Skrevet 28. desember 2024 #50 Del Skrevet 28. desember 2024 Har sett alle episodene nå og det er en fin liten serie. Lurer nå fortsatt på hva alle der lever av…..de er jo ganske mange…. Hun som er gift med han der Bork har jo flere hester, det er jo ikke akkurat gratis😬 De er litt påtatt, og prøver å fremstå litt pompøse og viktige. Til å ikke være opptatt av hva andre mener og synest, så er de veldig opptatt av akkurat det. Svært lite toleranse for andre meninger enn sine egne og alle andre lever «tomme liv». Noen prøver liksom for hardt på en måte. 26 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jojo2 Skrevet 28. desember 2024 #51 Del Skrevet 28. desember 2024 Min første tanke etter å ha sett serien er at Odd Nerdrum kanskje har autisme. Spesielt hvordan alle nesten duller med han og at kona ofte må forklare han hva andre mener og hvordan han reagerer, er rigid og sosialt dårlig. Fikk litt inntrykk av at jentene i familien var litt kuet. Men ellers var det en interessant serie. 23 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virrevirrevapp Skrevet 28. desember 2024 #52 Del Skrevet 28. desember 2024 Rødstrupa skrev (23 timer siden): Men, får litt fnatt av øde som bruker ord som ‘’nu og efter mm..’’ Han snakker som en ‘’olding’’. Det virker kunstig/tilgjort. Ja, men sånn snakker jo Odd også. Og broren Birk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 28. desember 2024 #53 Del Skrevet 28. desember 2024 Stor pike skrev (23 timer siden): Men han ER jo ikke kunstner. Hevdet han. Ellers ble jeg kjempestresset av Øde som skulle holde pressekonferanse og herjet med den modellen. 😂 😅😅 det var stress. Jeg synes det er så kult at han gjorde det. Så ut som noe et barn hadde laget på sløyden , og den viste han fram til pressen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anno19 Skrevet 28. desember 2024 #54 Del Skrevet 28. desember 2024 Nerdrum er en dyktig kunstner, og det ser ut til at Øde har arvet hans talent. Dessverre så ser det ut til at barna ikke har funnet sin egen vei i livet, men bare går rundt og surrer og prøver å kopiere faren i væremåte. Det ser ikke ut til at de ser at faren er et produkt av en dårlig barndom og et liv med angst. 13 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chupacabra Skrevet 28. desember 2024 #55 Del Skrevet 28. desember 2024 (endret) Kvittre skrev (22 minutter siden): 😅😅 det var stress. Jeg synes det er så kult at han gjorde det. Så ut som noe et barn hadde laget på sløyden , og den viste han fram til pressen. Lo også godt av hun som absolutt måtte gå frem for å forevige "mesterverket" mens Öde holdt presentasjonen. Etter presentasjonen skryter Öde av sin egen modell, hvoretter samme kvinne sier til Turid at "dere må gi den til oldebarna deres". 😄 Endret 28. desember 2024 av Chupacabra 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella1 Skrevet 28. desember 2024 #56 Del Skrevet 28. desember 2024 Jojo2 skrev (41 minutter siden): Min første tanke etter å ha sett serien er at Odd Nerdrum kanskje har autisme. Spesielt hvordan alle nesten duller med han og at kona ofte må forklare han hva andre mener og hvordan han reagerer, er rigid og sosialt dårlig. Fikk litt inntrykk av at jentene i familien var litt kuet. Men ellers var det en interessant serie. Han har tourettes. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
i123 Skrevet 28. desember 2024 #57 Del Skrevet 28. desember 2024 Er det noen av barna som har noen form for inntektsbringende arbeid som ikke vises i serien? Det kan ikke være såå mye inntekt i salg av det magasinet tenker jeg. Lever de bare på midlene til Odd og tærer på formuen hans? NAV? Odd har stor formue, men sier han selger lite bilder og tar ikke betalt fra elevene. Hvor kommer formuen fra? Har sett hele serien, lurer likevel på dette med økonomien. Odd har noen døtre fra tidligere, som ikke har kontakt med faren. Noen som vet hva som skjedde der? 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 28. desember 2024 #58 Del Skrevet 28. desember 2024 Ella1 skrev (1 time siden): Han har tourettes. Og 60% av dem med Tourette har også ADHD, også høy forekomst av samtidig autismespekterlidelse. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvittre Skrevet 28. desember 2024 #59 Del Skrevet 28. desember 2024 i123 skrev (2 timer siden): Er det noen av barna som har noen form for inntektsbringende arbeid som ikke vises i serien? Det kan ikke være såå mye inntekt i salg av det magasinet tenker jeg. Lever de bare på midlene til Odd og tærer på formuen hans? NAV? Odd har stor formue, men sier han selger lite bilder og tar ikke betalt fra elevene. Hvor kommer formuen fra? Har sett hele serien, lurer likevel på dette med økonomien. Odd har noen døtre fra tidligere, som ikke har kontakt med faren. Noen som vet hva som skjedde der? Her er odds inntekt og formue i 2022. https://e24.no/www.vg.no/spesial/skattelister/2022/3805/e24/ aftur får vel penger fra nav i serien, hun flyttet jo ikke ut der før hun var høygravid . Hun jobbet i butikk i Oslo før. Og som modell for bunader tror jeg. Øde selger bilder selv. Tror ikke de lever veldig dyrt heller. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anno19 Skrevet 28. desember 2024 #60 Del Skrevet 28. desember 2024 Kvittre skrev (7 minutter siden): Her er odds inntekt og formue i 2022. https://e24.no/www.vg.no/spesial/skattelister/2022/3805/e24/ aftur får vel penger fra nav i serien, hun flyttet jo ikke ut der før hun var høygravid . Hun jobbet i butikk i Oslo før. Og som modell for bunader tror jeg. Øde selger bilder selv. Tror ikke de lever veldig dyrt heller. De bygger jo hus på gården, det er ikke akkurat billig selv om tomt er gratis. Så spesielt billig lever de vel ikke heller. Hva jobber han der Daniel med? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå