Gå til innhold

Å ikke snakke/forstå engelsk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde det vært en dealbreaker om den du datet ikke kunne engelsk?

Hvorfor/hvorfor ikke?

Anonymkode: b2ccf...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville vært en dealbreaker for meg da jeg liker å reise mye.

Ville også lurt på hvordan det er mulig å komme seg gjennom skolesystemet uten å lære seg engelsk. Jeg er 30, så alle på min alder har hatt minst 13 år med engelsk. Da skal det ikke være mulig, og ville tydet på store læringsproblemer eller trøbbel med skolegangen.

Anonymkode: 90d22...1b3

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært litt upraktisk på reise, og jeg hadde nok lurt på hvorfor, men det hadde nå gått greit. Dealbreaker ville det ikke vært, så lenge det å ikke kunne engelsk var et (ganske uvanlig) hull i kunnskapen og personen ellers fungerte som andre jevnaldrende nordmenn. Bare virker litt fjernt for meg at en forholdsvis ung nordmann ikke skulle behersket engelsk. Noen har bedre språkøre enn andre, og selvtilliten på fremmedspråk varierer selvfølgelig, men å ikke engang forstå engelsk er jo ganske rart i dagens Norge.

Anonymkode: f8c4e...2d9

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da tenker jeg at det er noe alvorlig galt med vedkommende, og det gidder ikke jeg å forholde meg til.

Anonymkode: b1e5d...ea3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. På veldig mange måter. Fra at man ikke har høyere utdannelse, til alt man ikke er interessert i få med seg av kultur, informasjon og underholdning. 

Anonymkode: 2ebc2...419

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor/hvorfor ikke?

Ingen dealbraker for min del. Selv synes jeg det er helt klart en fordel om han kan engelsk da. Det er en bonus på en måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At min bestemor på 90 ikke er så stødig i engelsk kan jeg forstå, men at noen under 40 ikke forstår det. Da tenker jeg at vedkommende må være noe kort… dealbreaker, usikker. Kan ikke si ja, men kan ikke utelukke det. 

Anonymkode: d4e4b...49a

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kan/vil snakke engelsk er vel greit, men å ikke forstå noe er vanskeligere. Men om personen snakker andre fremmedspråk- Fransk, tysk, spansk, mandarin, russisk, eller Bahasa Indonesia, f eks, så hadde jeg absolutt vurdert det som alternativ .

Anonymkode: c5bfc...611

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er sinnssykt god i Engelsk selv og trenger ikke en mann som er det. Vil heller ha en som kan mekke bil enn en som kan snakke Engelsk...

Anonymkode: 85d46...9aa

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge han kan norsk vil det ikke noe stort problem for forholdet... Jeg ville kanskje lurt litt på hvorfor, fordi jeg er så vant til at de fleste på min alder kan det, men det er jo med språk som med all annen kunnskap - hvis man ikke er så interessert og ikke bruker eller vedlikeholder det, går det fort i glemmeboken. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hva som er grunnen til det. Har hen vokst opp i et land der feks fransk var andrespråket, ikke dealbreaker.

Om hen har vokst opp i Norge eller i et land der engelsk er obligatorisk i grunnskolen, ville jeg nok ha tenkt meg godt om.

I store deler av verden er engelsk rett og slett over alt, i musikk, media, litteratur og film osv. Da ville vi potensielt hatt store kulturforskjeller mellom oss. Det praktiske ved at hen ikke kan konservere eller bestille mat på restaurant hadde vært det minste problemet.

Anonymkode: d2a27...579

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor/hvorfor ikke?

Snakker du om nordmenn her? Feks mange arbeidsinnvandrere fra baltiske land har hatt russisk som andrespråk.

Anonymkode: 61d45...45d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

At min bestemor på 90 ikke er så stødig i engelsk kan jeg forstå, men at noen under 40 ikke forstår det. Da tenker jeg at vedkommende må være noe kort… dealbreaker, usikker. Kan ikke si ja, men kan ikke utelukke det. 

Anonymkode: d4e4b...49a

Eller bare er fransk 

Anonymkode: 0ee4f...60c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann fra min egen generasjon, som har gjennomført skolegangen sin her i Norge, og likevel ikke kan engelsk..han ville jeg ikke datet, nei! Absolutt dealbreaker!

Anonymkode: 3b0d7...543

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må innrømme at jeg syns det er spesielt når folk på min egen alder ikke kan engelsk (30 år)... Men jeg studerer med en på min alder som faktisk ikke kan engelsk, og jeg skjønner ikke hvordan denne personen har greid å bestå vgs. Selv en kort og enkel artikkel måtte oversettes.. 

Anonymkode: dd569...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker flytende engelsk og har fått en god del skryt for engelsken min via min tidligere jobb i service industrien der det var en god del engelsk talende kunder. Jeg har fått gode muntlige karakterer igjennom hele min skolegang men jeg har dysleksi og når jeg skal skrive eller lese engelsk går det fort i krøll. Det er helt umulig og jeg må google og slå opp hvert minste lille ord. Det har aldri hindret meg i noe som helst, verken reising eller ellers. 

Nei det hadde ikke vært en dealbreaker. Hadde gått helt fint 

Anonymkode: 17e96...992

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vegrer meg for å snakke engelsk når andre norske hører på, men det er pga uttalefeil med enkelte lyder. Det høres like dumt ut når jeg snakker engelsk som når østlendinger snakker om sjole og sjino. Da hadde jeg blitt flau over norsken min også.

Endret av Perine
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...