AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Del Skrevet 22 timer siden Ektefellen min har fått en kostholdsveileder/ ernæringsfysiolog til å veilede henne om matinntak/lage dagsmeny osv. Hun er normalvektig, eller normalvektig på nedre siktet. Hun trener også ganske mye. Uansett så er hun motvillig til å fortelle om samtalene Hun har og hvilke råd Hun får. Jeg er nysgjerrig, og jeg ønsker jo også å vite om hennes hverdag og hva som rører seg i hodet hennes. Jeg spurte i stad om jeg kunne lese de rådene Hun hadde fått, siden de har en del veiledning via nettet. Dette ønsket Hun ikke å vise meg. Er ikke dette veldig rart? Og hadde ikke dere også følt dere tilsidesatt/lite viktige? Jeg tenker jo at man skal kunne dele alt med partneren Anonymkode: a7036...3ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Del Skrevet 22 timer siden Jeg hadde sett på dette som masete, i samme kategori som om noen ville lese detaljene i legejournalen min. Anonymkode: 425d9...a99 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #3 Del Skrevet 22 timer siden Hun er stormforelsket og ønsker ikke at du skal ødelegge for henne. Anonymkode: ce123...3e9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #4 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun er stormforelsket og ønsker ikke at du skal ødelegge for henne. Anonymkode: ce123...3e9 De er jenter begge to Ts Anonymkode: a7036...3ab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #5 Del Skrevet 22 timer siden Jeg har også kostholdsveileder. Jeg deler selvsagt det jeg lærer med kona så vi slipper å lage mat/spise hver for oss. Synes det virker sært. Anonymkode: 0befe...3cf 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #6 Del Skrevet 22 timer siden Med all respekt, du høres innpåsliten og slitsom ut. Hilsen mann på 45. Anonymkode: f3514...e64 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #7 Del Skrevet 19 timer siden Er ikke dette samme ts som lagde en del tråder om konen som liker å jogge veldig tidlig og veier maten sin? Anonymkode: 617ed...61e 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #8 Del Skrevet 19 timer siden Syns dere over her reagerer rart på dette? Det er da vel ikke unaturlig å være interessert i hva kona driver med? Spesielt når det er snakk om eventuelle livstilsomveltnitnger? TS: Snakk med henne om det, si du ønsker å vite mer men heller ikke vil være overbærende og masete, så finner dere ut av det sammen. Hilsen gift mann 47. Anonymkode: 5a324...6d1 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #9 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ektefellen min har fått en kostholdsveileder/ ernæringsfysiolog til å veilede henne om matinntak/lage dagsmeny osv. Hun er normalvektig, eller normalvektig på nedre siktet. Hun trener også ganske mye. Uansett så er hun motvillig til å fortelle om samtalene Hun har og hvilke råd Hun får. Jeg er nysgjerrig, og jeg ønsker jo også å vite om hennes hverdag og hva som rører seg i hodet hennes. Jeg spurte i stad om jeg kunne lese de rådene Hun hadde fått, siden de har en del veiledning via nettet. Dette ønsket Hun ikke å vise meg. Er ikke dette veldig rart? Og hadde ikke dere også følt dere tilsidesatt/lite viktige? Jeg tenker jo at man skal kunne dele alt med partneren Anonymkode: a7036...3ab Ro deg ned. Anonymkode: 09198...61f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 15 timer siden #10 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ektefellen min har fått en kostholdsveileder/ ernæringsfysiolog til å veilede henne om matinntak/lage dagsmeny osv. Hun er normalvektig, eller normalvektig på nedre siktet. Hun trener også ganske mye. Uansett så er hun motvillig til å fortelle om samtalene Hun har og hvilke råd Hun får. Jeg er nysgjerrig, og jeg ønsker jo også å vite om hennes hverdag og hva som rører seg i hodet hennes. Jeg spurte i stad om jeg kunne lese de rådene Hun hadde fått, siden de har en del veiledning via nettet. Dette ønsket Hun ikke å vise meg. Er ikke dette veldig rart? Og hadde ikke dere også følt dere tilsidesatt/lite viktige? Jeg tenker jo at man skal kunne dele alt med partneren Anonymkode: a7036...3ab Hva syns du om det hun holder på med vedrørende kropp, trening, og kosthold? Liker du det, og har dere dette som felles intresse, eller er du kanskje bitte litt skeptisk? Hvordan er forholdet deres for øvrig, er dere nå i en god eller dårlig fase? Er hun typen som snakker ivei om detaljer om ting som skjer, og ikke minst viktig, er du den typen ovenfor henne? Magefølelsen min er at hun føler manglende respekt fra deg, og at hun føler at du er kontrollerende. Da reagerer folk gjerne med å lukke seg mer. Så begynn med deg selv er rådet, bli mer raus mot henne. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 14 timer siden #11 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Syns dere over her reagerer rart på dette? Det er da vel ikke unaturlig å være interessert i hva kona driver med? Spesielt når det er snakk om eventuelle livstilsomveltnitnger? TS: Snakk med henne om det, si du ønsker å vite mer men heller ikke vil være overbærende og masete, så finner dere ut av det sammen. Hilsen gift mann 47. Anonymkode: 5a324...6d1 Det er en ting å visse interese for livstilsendringer, det er noe helt annet å forlange å lese komunikasjon med helsepersonel. Det er en grun til at helsepersonel har taushesplikt. Selv om jeg bare hadde spurt om fornyelse av asma medisin eller testet jern nivået hos legen min hadde jeg ikke tilat at noen skule lesse e-dialogen med legekontoret eller sjornalen min! Det høres for meg kontrolerende ut å i det helle tatt tenke tanken, så jeg hadde fått veldig behov for å sette noen grenser om det ble foreslåt. Det er helt greit å spøre åpne spørsmål, som en partner kan velge å svare på så detaljert den vil. Å skulle kontrolere at alle detaljer utleveres er derimot ikke greit! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 14 timer siden #12 Del Skrevet 14 timer siden Det hadde jeg stusset litt over. Skammer hun seg på noe vis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #13 Del Skrevet 13 timer siden Har hun fått hjelp for å gå opp eller ned i vekt? Opp: skam, hun vil ikke fortelle for da vil du tvinge henne opp i vekt, og hun vil ikke opp i vekt. ned: du er masete og hun er flau og vil få til dette selv. uansett bør du respektere ønske hennes, og så får du eventuelt revurdere om du kan leve med det. Ellers vil jeg si at kommentaren "de er begge jenter" absolutt ikke betyr at de ikke ligger med hverandre 😂 bare se på første sesongen av Friends hvor Ross finner ut at kona er lesbisk 😂 Anonymkode: 29610...722 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #14 Del Skrevet 13 timer siden Kanskje det ikke er kostholdsveiledning de driver med, men noe helt annet som hun skammer seg over? Anonymkode: 619e5...708 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #15 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): De er jenter begge to Ts Anonymkode: a7036...3ab Haha er du seriøs? Tror du ikke jenter ligger med hverandre? Anonymkode: 7e807...0c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 13 timer siden #16 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har hun fått hjelp for å gå opp eller ned i vekt? Opp: skam, hun vil ikke fortelle for da vil du tvinge henne opp i vekt, og hun vil ikke opp i vekt. ned: du er masete og hun er flau og vil få til dette selv. uansett bør du respektere ønske hennes, og så får du eventuelt revurdere om du kan leve med det. Ellers vil jeg si at kommentaren "de er begge jenter" absolutt ikke betyr at de ikke ligger med hverandre 😂 bare se på første sesongen av Friends hvor Ross finner ut at kona er lesbisk 😂 Anonymkode: 29610...722 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Haha er du seriøs? Tror du ikke jenter ligger med hverandre? Anonymkode: 7e807...0c1 TS virker kontrolerende allerede, og dere tenker det er lurt å gjøre han sjalu i tilleg? Forstår dere synes det et morsomt, men det er mulig deres latter skaper store problemer for kona hans her. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #17 Del Skrevet 13 timer siden Spør du om dette fordi du tenker å kritisere rådene hun får? Ikke normalt å ikke ville dele sånt, om du er positiv og heier på henne. Anonymkode: 5b1d1...d8c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mlifjeld Skrevet 13 timer siden #18 Del Skrevet 13 timer siden Høres ut som hun sliter med eget forholdt til kroppen sin. Har hun hatt spiseforstyrrelse tidligere i livet? For meg virker det som hun tenker at vektnedgang og hennes plan for det er privat, og at hun vil unngå kritikk. Jeg har selv hatt spiseforstyrrelse og har slitt med å være casual om hva jeg spiser. Det å gi noen fullt innsyn føltes invaderende og ukomfortabelt. selvom hun sikkert ikke har spiseforstyrrelse nå (dersom hun har hatt det) sitter ofte dette kontrollbehovet rundt mat og kropp litt igjen resten av livet dessverre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #19 Del Skrevet 12 timer siden mlifjeld skrev (55 minutter siden): Høres ut som hun sliter med eget forholdt til kroppen sin. Har hun hatt spiseforstyrrelse tidligere i livet? For meg virker det som hun tenker at vektnedgang og hennes plan for det er privat, og at hun vil unngå kritikk. Jeg har selv hatt spiseforstyrrelse og har slitt med å være casual om hva jeg spiser. Det å gi noen fullt innsyn føltes invaderende og ukomfortabelt. selvom hun sikkert ikke har spiseforstyrrelse nå (dersom hun har hatt det) sitter ofte dette kontrollbehovet rundt mat og kropp litt igjen resten av livet dessverre. Ja, hun har hatt det tidligere. Jeg har nok vært litt skeptisk til treningen hennes da jeg er redd dette vil trigge den tidligere spiseforstyrrelsen hennes. Hun har fortalt meg svært lite om hva spiseforstyrrelsen gikk ut på, bare at hun slet med det i flere år før vi fikk barn. Det er derfor jeg ønsker å vite hva hun snakker med denne veilederen om, siden jeg synes det er trist at hun snakker med veilederen om mat osv. Hun fortalte meg egentlig først at hun fikk veiledning om trening og øvelser, men så fikk jeg sett noe av samtalen og den dreide seg om rådgiving rundt mat , mengde og type matvarer. Jeg synes det er dumt at hun ikke vil snakke med meg om det. Jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor hun må ha en veileder. Det koster 1500 kr i måneden, og det er jo en del penger. Ts Anonymkode: a7036...3ab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #20 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, hun har hatt det tidligere. Jeg har nok vært litt skeptisk til treningen hennes da jeg er redd dette vil trigge den tidligere spiseforstyrrelsen hennes. Hun har fortalt meg svært lite om hva spiseforstyrrelsen gikk ut på, bare at hun slet med det i flere år før vi fikk barn. Det er derfor jeg ønsker å vite hva hun snakker med denne veilederen om, siden jeg synes det er trist at hun snakker med veilederen om mat osv. Hun fortalte meg egentlig først at hun fikk veiledning om trening og øvelser, men så fikk jeg sett noe av samtalen og den dreide seg om rådgiving rundt mat , mengde og type matvarer. Jeg synes det er dumt at hun ikke vil snakke med meg om det. Jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor hun må ha en veileder. Det koster 1500 kr i måneden, og det er jo en del penger. Ts Anonymkode: a7036...3ab Hvordan fikk du sett litt av samtalen? Var det noe hun viste deg selv? Jeg får piggene litt ut av måten du skriver på. At man skal dele alt med partneren sin. At du har vært skeptisk til treningen hennes. Jeg har egne opplevelser med meg som nok kan påvirke hvordan jeg leser det du skriver, men sitter som et par andre igjen med et inntrykk av at du er invaderende og litt kontrollerende. Hvis samtalen ender med at hun må forsvare seg i stedet for en sunn diskusjon hvor dere kan være enige om å være uenige, så forstår jeg at hun ikke vil snakke om det. Det å ønske å lese alt de skriver om er uansett langt over streken. Anonymkode: 1a090...384 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå