AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden Jeg lever i et usunt forhold med 2 små barn. Far er mye sint, og etter en hendelse i helgen har jeg endelig bestemt meg for at nok er nok. Jeg/vi må ut. Far er flink til å fremstå veldig oppegående, og innrømmer feil/lover bedring foran terapeuter (vi har prøvd parterapi). Men så fort vi kommer hjem så er den korte lunta på plass igjen. Jeg er redd for at terapeuter hos FVK kommer til å gå rett på, og prøve å overbevise meg om at vi burde prøve litt til. Far ønsker ikke brudd. Kan jeg be om et møte i forkant for å forklare? Og at far ikke får vite om dette møtet? Anonymkode: bf250...c30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan jeg be om et møte i forkant for å forklare? Og at far ikke får vite om dette møtet? Ja Anonymkode: 64fe3...8d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden Helt sikkert Jeg gikk til fvk på faste timer i et halvt års tid alene da ting var vanskelig. Mest fordi mannen nektet å være med, men det var aldri noe problem at jeg kom alene. Anonymkode: 816b5...b44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden Ja det kan du. Jeg fikk derimot mye bedre hjelp ved å gå til dagsamtaler på det lokale krisesenteret. Anonymkode: eca0f...714 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #5 Del Skrevet 16 timer siden Får dere hjelp av de? Eller er de mest nøytrale? Hva kan de hjelpe med? Jeg var der med mannen, men føler de var mest nøytrale og prøvde å få mannen til å tenke selv, men han var så låst i ting at det ikke funket. Jeg kunne ønske de satt litt mer hardt mot hardt og sa hvordan ting var eller hvordan ting faktisk fungerer. Anonymkode: 2223d...faf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #6 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Får dere hjelp av de? Eller er de mest nøytrale? Hva kan de hjelpe med? Jeg var der med mannen, men føler de var mest nøytrale og prøvde å få mannen til å tenke selv, men han var så låst i ting at det ikke funket. Jeg kunne ønske de satt litt mer hardt mot hardt og sa hvordan ting var eller hvordan ting faktisk fungerer. Anonymkode: 2223d...faf De er mest nøytrale og det fungerte veldig dårlig mtp min svært verbale mishandlende eks. På dagsamtaler på krisesenteret fikk jeg ordentlig rådgivning og hjelp. Parterapi med en partner som ikke ser egne feil, fungerer svært dårlig. Anonymkode: eca0f...714 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #7 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Får dere hjelp av de? Eller er de mest nøytrale? Hva kan de hjelpe med? Jeg var der med mannen, men føler de var mest nøytrale og prøvde å få mannen til å tenke selv, men han var så låst i ting at det ikke funket. Jeg kunne ønske de satt litt mer hardt mot hardt og sa hvordan ting var eller hvordan ting faktisk fungerer. Anonymkode: 2223d...faf For meg fungerte det veldig godt. Hadde en fast dame jeg gikk til. Hun styrket meg veldig og ga meg selvtilliten tilbake. Ga meg gode råd og pekepinner på ting jeg kunne si og videoer jeg kunne vise mannen. Følte meg ikke så alene liksom. Min mann har aldri vært slem da, bare ekstremt tafatt og nonchalant (type sitter og spiller dataspill og gidder ikke bidra med hverken hjem eller barn) Anonymkode: 816b5...b44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 16 timer siden #8 Del Skrevet 16 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Får dere hjelp av de? Eller er de mest nøytrale? Hva kan de hjelpe med? Jeg var der med mannen, men føler de var mest nøytrale og prøvde å få mannen til å tenke selv, men han var så låst i ting at det ikke funket. Jeg kunne ønske de satt litt mer hardt mot hardt og sa hvordan ting var eller hvordan ting faktisk fungerer. Anonymkode: 2223d...faf Det er jo det som er jobben deres. Hjelpe mennesker med å tenke selv.... Når en person lærer seg å finne sine egne løsninger, så er det det som gjør dem til et selvstendig, trygt og ansvarsfullt individ. Er ikke deres jobb å stille en person til veggs... Å bryte mønstre kan være vanskelig slik som du beskriver her....Hadde han møtt motstand kontra forståelse så kan resultatet blitt mer motstand, og det tror jeg ikke man ønsker. Da kan situasjonen ofte bli enda mer låst enn det den allerede er, og da virker det mot sin hensikt. Terapi er ikke for alle. Man må være motivert for det, ellers så nytter det ikke. Endret 16 timer siden av Irak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #9 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg lever i et usunt forhold med 2 små barn. Far er mye sint, og etter en hendelse i helgen har jeg endelig bestemt meg for at nok er nok. Jeg/vi må ut. Far er flink til å fremstå veldig oppegående, og innrømmer feil/lover bedring foran terapeuter (vi har prøvd parterapi). Men så fort vi kommer hjem så er den korte lunta på plass igjen. Jeg er redd for at terapeuter hos FVK kommer til å gå rett på, og prøve å overbevise meg om at vi burde prøve litt til. Far ønsker ikke brudd. Kan jeg be om et møte i forkant for å forklare? Og at far ikke får vite om dette møtet? Anonymkode: bf250...c30 Slik er det dessverre med narsisister, de er ofte flinke fremstå svært oppegående. Jeg tror ikke du kan be om eget møte uten at far vil få informasjon om dette. Det dere kan gjøre er begge be om egne timer. FVK er nøytrale. De har ikke lov ta parti. Da kan ikke du be om "hemmelig" møte selv først. Anonymkode: c3a0a...c1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 16 timer siden #10 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg lever i et usunt forhold med 2 små barn. Far er mye sint, og etter en hendelse i helgen har jeg endelig bestemt meg for at nok er nok. Jeg/vi må ut. Far er flink til å fremstå veldig oppegående, og innrømmer feil/lover bedring foran terapeuter (vi har prøvd parterapi). Men så fort vi kommer hjem så er den korte lunta på plass igjen. Jeg er redd for at terapeuter hos FVK kommer til å gå rett på, og prøve å overbevise meg om at vi burde prøve litt til. Far ønsker ikke brudd. Kan jeg be om et møte i forkant for å forklare? Og at far ikke får vite om dette møtet? Anonymkode: bf250...c30 Send heller en anonym melding til barnevernet der det fremkommer at far er mye sint. Tørr du å la han være alene med barna en hel helg? Hvis ikke så sier jo det sitt ang at han trenger såpass med hjelp for å kunne ha barna sine alene etter at dere flytter fra hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #11 Del Skrevet 15 timer siden I min kommune må partner være med, men da vi først kom dit kunne jeg spørre om alenetid og fikk det hver gang. Signerer ellers det med krisesenter, ikke ha for høy terskel for å ta en telefon dit. Anonymkode: afaf9...8a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmelen_91 Skrevet 15 timer siden #12 Del Skrevet 15 timer siden Irak skrev (1 time siden): Det er jo det som er jobben deres. Hjelpe mennesker med å tenke selv.... Når en person lærer seg å finne sine egne løsninger, så er det det som gjør dem til et selvstendig, trygt og ansvarsfullt individ. Er ikke deres jobb å stille en person til veggs... Å bryte mønstre kan være vanskelig slik som du beskriver her....Hadde han møtt motstand kontra forståelse så kan resultatet blitt mer motstand, og det tror jeg ikke man ønsker. Da kan situasjonen ofte bli enda mer låst enn det den allerede er, og da virker det mot sin hensikt. Terapi er ikke for alle. Man må være motivert for det, ellers så nytter det ikke. Da gjør det en j dårlig jobb, da er det bedre at man er hjemme å prater til veggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmelen_91 Skrevet 15 timer siden #13 Del Skrevet 15 timer siden Spurte selv om time alene men det fikk jeg ikke,! Synes ikke dem er flinke! Vi har barnevern også i bilde synes dem derimot er mye flinkere på å si ifra enn fvk! Men dessverre så vil de ikke hjelpe oss så mye som par. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 15 timer siden #14 Del Skrevet 15 timer siden (endret) Himmelen_91 skrev (3 minutter siden): Da gjør det en j dårlig jobb, da er det bedre at man er hjemme å prater til veggen. De kan ikke noe for om en person ikke er motivert for å jobbe med seg selv... Man må virkelig ville det og være motivert skal det hjelpe. Det krever mye av en person å jobbe med seg selv kognitivt. Om personen er lite lydhør på Fvk og hjemme så gir jo det en indikasjon. Endret 15 timer siden av Irak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmelen_91 Skrevet 15 timer siden #15 Del Skrevet 15 timer siden Irak skrev (Akkurat nå): De kan ikke noe for om en person ikke er motivert for å jobbe med seg selv... Man må virkelig ville det og være motivert skal det hjelpe. Det krever mye av en person å jobbe med seg selv kognitivt. Jo, men hjelper ikke så mye hvis dem ikke er ærlige med å si hva dem tenker. Ofte er det godt at man hører fra andre også, ellers tror de fleste menn og kvinner at de har rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 15 timer siden #16 Del Skrevet 15 timer siden Himmelen_91 skrev (Akkurat nå): Jo, men hjelper ikke så mye hvis dem ikke er ærlige med å si hva dem tenker. Ofte er det godt at man hører fra andre også, ellers tror de fleste menn og kvinner at de har rett. Refleksjon er veldig sammensatt. Det er ikke opp til dem på fvk å bestemme hvordan dere skal ha det som familie. De skal hjelpe dere å finne verktøy slik at dere kan klare å samarbeide. Nekter den ene personen å samarbeide så er jo løpet kjørt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 15 timer siden #17 Del Skrevet 15 timer siden Himmelen_91 skrev (5 minutter siden): Spurte selv om time alene men det fikk jeg ikke,! Synes ikke dem er flinke! Vi har barnevern også i bilde synes dem derimot er mye flinkere på å si ifra enn fvk! Men dessverre så vil de ikke hjelpe oss så mye som par. Barnevern har andre retningslinjer dem følger. De er to ulike instanser. De er pålagt å ha barns beste i fokus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #18 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Får dere hjelp av de? Eller er de mest nøytrale? Hva kan de hjelpe med? Jeg var der med mannen, men føler de var mest nøytrale og prøvde å få mannen til å tenke selv, men han var så låst i ting at det ikke funket. Jeg kunne ønske de satt litt mer hardt mot hardt og sa hvordan ting var eller hvordan ting faktisk fungerer. Anonymkode: 2223d...faf Men de vet jo ikke med sikkerhet hvordan ting er, hvem som har rett og galt. Og det ikke alltid slik at en har rett i alt og den andre feil i alt. Alle saker har to sider. Det er vanskelig å endre en person om de ikke selv klarer å tenke og innse hva/om de kan gjøre noe annerledes. Anonymkode: 9454a...219 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå