Gå til innhold

Flere som jobber i romjulen? Hva syns dere om det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har jobbet både i julen og jobber i romjulen, syns det er helt greit. Jobber i hjemmesykepleien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Knirke skrev (14 minutter siden):

Ta med misunnelsen din et annet sted og slutt å spore av tråden.

Hardt med sannheten midt i ansiktet. Hehe, i stedet for å motbevise meg så velger du heller å si at jeg er misunnelig på at dere kan gjøre nettopp det jeg skriver. VISST POKKER er jeg det, hvem vil ikke like å sitte på ræva hele dagen og "jobbe" slik mens pengene renner inn ? 

Anonymkode: c4978...599

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hardt med sannheten midt i ansiktet. Hehe, i stedet for å motbevise meg så velger du heller å si at jeg er misunnelig på at dere kan gjøre nettopp det jeg skriver. VISST POKKER er jeg det, hvem vil ikke like å sitte på ræva hele dagen og "jobbe" slik mens pengene renner inn ? 

Hva slags «motbevis» er du ute etter da? Jeg gjør ingenting av det du beskriver, annet enn å svare på mail usminket. Men det er jo bare en liten del av jobben.

Anonymkode: 05442...6e8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har jobbet hele helgen før lillejulaften inkl den 23. og begynte på igjen 2. juledag og skal jobbe til og med 1. nyttårsdag. 
Jeg ble taperen  ang turnusen denne jula i år, men neste jul skal jeg sikre meg fri. 
Aldri hatt fri hele romjulen , og jobbet i samme jobb i 20 år. 
Det var de yngste som var raske på labben og fikk mast seg til fri denne jula😃 Det ble mere oppdrag enn forventet denne romjulen , og da har vi få som jobber fått kjørt oss. 
Dette har jeg lagt på minnet , og når ferie planen for 2025 skal jeg være rask å sette meg opp på ferie når det passer meg 

Anonymkode: 38243...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er vant med det. Har gjort det siden jeg begynte i arbeidslivet for snart 30 år siden. 

Anonymkode: 7bc6d...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg får gjort tre ganger så mye på hjemmekontor som på kontoret. Pleier å passe på at jeg har lette og små arbeidsoppgaver til kontordagene, og prioritere de mer komplekse som krever konsentrasjon og fokus på dagene med hjemmekontor. Du høres veldig opprørt ut over at noen av oss jobber hjemmefra. Hvorfor, egentlig? Så lenge man leverer de resultatene man skal (og gjerne mer, siden man faktisk har mulighet til å jobbe), har det da noe å si om man bruker sminke, pysj eller hvor mange måltider man spiser den dagen?

Anonymkode: 10096...99e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jobber forøvrig i staten, og for meg er det helt hårreisende at en så stor andel av lønnen som utbetales går til å "være sosial" fremfor å utføre arbeid. For all del - jeg digger kollegaene mine og prater gjerne masse med de i lunchen, feks. Men føler at arbeidet vi lønnes for å gjøre bør komme i første rekke.

Har ellers jobbet i romjulen, og det er helt greit. Får muligheten til å komme litt mer ajour nå som det er færre telefoner, mail og møter. 

Anonymkode: 10096...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobber turnus så har aldri fri. Jobber røde dager, kvelder og helger året rundt. Har ikke julestemning i år. Jobber for mye til det. Har mine 4 uker fri på sommeren. Slik er turnuslivet. 

Anonymkode: ea1fa...dde

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kun hatt fri en dag i julen, og skal jobbe nyttårshelgen. Helsevesenet. Noen må jobbe alle dager, mens andre får tatt seg masse fri. 

Anonymkode: e3ea6...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helsevesenet. Litt roligere dager så rekker skrive noen ting som typisk blir liggende når det er hektiske vanlige dager. Så synes det er fint egentlig☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har jobbet turnus på sykehus i mange år, og jobber nå på kontor. Har jobbet hele julen, men har fri på de røde dagene. Er helt greitt😄

Anonymkode: 71827...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke hjemmekontor, personen du siterte har hjemmekontor.

Slutt å spore av tråden!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobber ekstra i jula. På min deltidsjobb/ringevikarjobb. De trengte folk, og jeg liker den jobben og liker pengene. Det er fint å bidra til trygghet og forutsigbar for brukere våre. Jeg kjenner alle rutiner godt. 

Jeg er også frivillig i jula. Da jobber jeg gratis for en krisechat. Det er meningsfullt og fint. 

Anonymkode: 38119...558

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært heldig denne romjula og fjorårets. Jobber i helse, men ikke fullt. Fått fri denne helga som er arbeidshelga mi, så en uke sammenhengende før det er på igjen. Klager ikke😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...