Gå til innhold

Julemiddag med bakterier krise 😵

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er bedt i en julemiddag hos nær familie. De er ikke så nøysomme. Bruker henda til å fordele ribba på serveringsfat. Om det drypper fra saus holderen så bruker de fingeren for å fange dette og sutter på fingeren etterpå. Kommer ofte 2 dråper, så de gjør det med fingeren og sutter på den 2 ganger. Men dette er heldigvis det eneste 

De får bare besøk av meg, så føler ikke jeg kan komme å være frekk. Jeg brukte min serviett til å tørke av saus dråpene, men tror ikke de så det 🙈 Jeg kan jo ikke si ifra om noe her… jeg burde jo bare være takknemlig for å få komme til et dekket bord med så mye god mat!

hva ville du gjort?

Anonymkode: 78170...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har aldri sett noen bruke fingrene til å fordele maten. Føler med deg, TS.

Anonymkode: 68c4a...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siden jeg vet hvordan bakterier fungerer så stresser det meg null. 

det morsomste er at slikt stresser folk, men samtidig både kliner de med folk og har oralsex😂

Anonymkode: 9027a...16c

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du burde være klar over at det aller meste av mat du spiser har folk tatt på før. Høres ikke ut som om du er litt prippen og hysterisk.

Anonymkode: 7cfc9...c52

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at det kan være ganske bra for deg å eksponere deg for noe du syns er ganske skummelt. Det de holder på med er kanskje unormalt, men mest sannsynlig ikke farlig. Hva er du bekymret for?

Anonymkode: 126ce...815

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville sluttet å stå på kjøkkenet og se på alt vertskapet gjør.

Ville eventuelt sluttet å konstruere problemstillinger for enkel underholdning 2.juledag, når de fleste bruker tiden med familie ❤️

Anonymkode: 6ecc4...f57

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Siden jeg vet hvordan bakterier fungerer så stresser det meg null. 

det morsomste er at slikt stresser folk, men samtidig både kliner de med folk og har oralsex😂

Anonymkode: 9027a...16c

Men du kliner neppe med hvem som helst? Svigerfar, feks? Eller tante Turid? Mange av oss har faktisk som minstekrav at en potensiell partner innehar helt grunnleggende personlig hygiene. (Selv om minst like mange helt åpenbart ikke har slike krav, det så vi av håndteringen av covid, der «få folk til å ha helt vanlig hygiene» var den viktigste strategien for å håndtere en pandemi)

Jeg holder med ts. Jeg har sett statistikken. Såpass mange unnlater vaske hendene etter at de har tørket seg selv i røva at vi bør ta høyde for at den forrige som tok i dørhåndtak, brukte bensinpumpen, løftet epler i butikken og - ja - tante Turid rett før hun laget sausen - ikke vasket sine hender.

Anonymkode: c2318...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finns ikke krise i det der da! På hotellkjøkken blir fingrene brukt til å fordele mat hele tida. Og du har null kontroll med hvordan deres personlige hygiene, ingen vits å tenke på det engang. 

Anonymkode: 446cc...93e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uff dette er ille. Det er ikke bare bakterier man bør være bekymret for, det er også latente virus som man rett og slett ikke får ut av kroppen igjen, som herpesvirus. De som "vet hvordan bakterier fungerer"  og ikke er bekymret er helt på bærtur. Det er IKKE bra å bli eksponert for alt mulig. Om det var bra så ville det vært fantastisk å feie gulvet med salatblader for så å spise dem, og det er det jo ingen som gjør.

Jeg hadde droppet sausen i alle fall, noe kan du jo begrense.

Anonymkode: 24078...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flytter også ribba fra fjøl til serveringsfat med hendene. Det har vi gjort i alle årene jeg har jobbet på kjøkken, og det gjør alle kokker jeg kjenner.

Vi bruker også hendene til å legge på all pynt på kaker og desserter.

Anonymkode: 4a561...9a0

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker at de har vel vaska seg på henda før de lager mat, og at de neppe står å klør seg i rompa underveis. Har du aldri dandert noe mat med hendene før? 😅 Det er vel ganske vanlig? 
Den med å slikke på fingrene, for så å ta flere dråper er kanskje litt sånn bob bob 😂 Men det er jo utapå sausenebbet? Tørk over med en serviett når det blir din tur kanskje? Er ikke så krise dette her ❤️

Anonymkode: 28170...4f9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du ikke ta i handlekurven... Handle vogner... penger... ikke spise på restaurant. Ikke ta i noen håndtak... ikke gå på bussen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det minner meg om min tante som kjørte to fingre langt inn i kaka, for å holde den på plass mens hun skulle skjære seg et stykke 🤮😂

Anonymkode: 92e81...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da bør du slutte å gå på resturant. Der  bruker de hendene til alt når de tilbereder og legger på asjetter 

Viktigste er at en altid vasker hender før en starter med maten og mellom da en har vært borti rått kjøtt og ferdig stekt osv 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde spist maten som vanlig fordi jeg er ikke hysterisk. Herregud, folk til dags.

Anonymkode: 6da3e...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da håper jeg ikke du bestiller mat på subway 😂 de bruker hansker og tror da at disse renser seg selv på et vis, jeg har u hvert fall aldri sett dem bytte hansker mellom kunde - kasse - ny kunde såååe, der er nok vesentlig verre i så fall 😬

Anonymkode: e1faa...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
mommyaka skrev (6 minutter siden):

Da bør du ikke ta i handlekurven... Handle vogner... penger... ikke spise på restaurant. Ikke ta i noen håndtak... ikke gå på bussen. 

Man spiser ikke handlekurver såvidt jeg vet, og man kan vaske hendene etter å ha tatt på den. 

Anonymkode: ad703...5c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man spiser ikke handlekurver såvidt jeg vet, og man kan vaske hendene etter å ha tatt på den. 

Hvordan skal det gå med den unge generasjonen som dør på seg av slike bagateller? Regner med TS må gå til psykolog for traumeterapi etter å ha opplevd noe så grusomt... 

Anonymkode: 6da3e...481

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Er bedt i en julemiddag hos nær familie. De er ikke så nøysomme. Bruker henda til å fordele ribba på serveringsfat. Om det drypper fra saus holderen så bruker de fingeren for å fange dette og sutter på fingeren etterpå. Kommer ofte 2 dråper, så de gjør det med fingeren og sutter på den 2 ganger. Men dette er heldigvis det eneste 

De får bare besøk av meg, så føler ikke jeg kan komme å være frekk. Jeg brukte min serviett til å tørke av saus dråpene, men tror ikke de så det 🙈 Jeg kan jo ikke si ifra om noe her… jeg burde jo bare være takknemlig for å få komme til et dekket bord med så mye god mat!

hva ville du gjort?

Anonymkode: 78170...091

Så lenge de vasker hendene før de tar i maten, så er det hygienisk bra nok det. 

Å sutte på fingrene i et selskap er ikke bra... Ihvertfall ikke om man skal ta i ting som andre skal spise i forhold til bakterier....Det hadde jeg reagert litt på. Spesielt med mennesker jeg ikke kjenner så godt, da man har ulik bakterieflora.

Hadde mine barn gjort det så hadde jeg sagt ifra til dem...Bedt dem vaske hendene sine. En slik uvane som setter seg er ikke bra. Det må man skille på synes jeg.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvor vasker du hendene da? Du tar på kurven, tar på matvarene, tar på posen, på dørklinker og SÅ vasker du hendene tenker jeg. Da har du jo allerede flyttet bakteriene fra kurven rundt.

Anonymkode: 2e3e7...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...