Gå til innhold

Gulrotkake?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Aldri bakt gulrotkake før. Vet at jeg bare kan google det. Men er det en oppskrift noen her inne har brukt og vet en kan lykkes? Tenkte å bake i rund form.

Kan man bake det en dag før?

Anonymkode: d12ce...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Aldri bakt gulrotkake før. Vet at jeg bare kan google det. Men er det en oppskrift noen her inne har brukt og vet en kan lykkes? Tenkte å bake i rund form.

Kan man bake det en dag før?

Kjøper en Tor pose, fordi det er litt arbeid for armene å raspe ett kilo gulrøtter. 
vet, du ønsket ikke et slikt svar.

Anonymkode: 93fda...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjøper en Tor pose, fordi det er litt arbeid for armene å raspe ett kilo gulrøtter. 
vet, du ønsket ikke et slikt svar.

Anonymkode: 93fda...1ff

Takk for forslaget. Har en mann som kan raspe for meg😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulrotkake m.eple og sjokolade er veeeeldig godt. Bare et tips. Smaker ofte bedre dagen etter, begge deler

Anonymkode: 4e63f...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Pleier du å lage dagen før?

Ja, den er best etter 1-2 dager. Da får den satt seg litt. Den gulrotkaka kan minne om konfekt kake, den er mektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i http://www.veganmisjonen.com/2014/10/oppskrift-trstekake-gulrotkake-langpanne.html 😊 Står under i oppskriften at den kan lages i 24 cm rund form også, og det vil gi en høy kake. 
Jeg har ofte ansvar for allergivennlig kaker, men noen blir favoritter, og dette er en av dem 😋 Om noen ønsker glutenfri så til både Toro fin og kakemiks virke, men Shär er enda bedre, om det skrives sånn.

Kjempe enkel kake å lage og veldig saftig og særlig med gluten holder den lenge. 😋

Edit: jeg bruker ofte lit Eldorado Smøremyk i kremen for å få den fastere, da noen av de melkefrie smøreostene er mindre faste. Philadelphia er f.eks fastere enn Oatly, men ikke prøvd førstnevnte. Blir god glasur og fin fasthet med litt Smøremyk i. 50 gram til en stor kake holder. Ellers kan særere bare bruke bunnen og bare vanlig glasur på toppen og eventuelt i lagene 😊 

Godt blir det nok uansett 😋

Endret av Daisy-love
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LadyGrey skrev (16 minutter siden):

Bruker også denne oppskrifta! Veldig god! 

Vegglampe skrev (4 timer siden):

Jeg baker ofte denne her, den lykkes jeg alltid med. Men det er langpanne og ikke rund form.

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/gulrotkake-i-langpanne

Hva om hvis jeg vil bake i rund form? Hvordan skal gjøre om på oppskriften? Vil gjerne ha i valnøtter også

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hva om hvis jeg vil bake i rund form? Hvordan skal gjøre om på oppskriften? Vil gjerne ha i valnøtter også

Ts

Usikker angående rund form. Nøtter kan du sikkert tilsette i hvilken som helst oppskrift 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ts

Det er litt vanskeligere å få til steking av "tunge" kaker - slik som gulerotkake i rundform, er min erfaring. Den kan fort blir rå i midten. Jeg pleier alltid å sette ned temperaturen når jeg baker i rundform, samt sette på over/under varme fremfor varmluft. Jeg setter eventuelt over på varmluft den siste tiden. Det tar litt lengre tid å steke, men resultatet blir mye bedre.

Jeg har bakt den oppskriften i rundform en del ganger- når jeg skal lage en høy kake. Jeg fordeler hele den oppskriften i 3 rundformer på 18 cm, og da blir kakene slik at en kake er et lag. 

Det er bare å ta i valnøtter i tillegg :) Uten å endre noe på oppskriften. 

Endret av Prelunia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ts

Juster oppskriften med forskjellen i størrelse på formen. Er formen 25% større, øk ingrediensene med 25%. 

Anonymkode: 891ad...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns denne er en av de aller beste, gulrotkake ala R.O.O.M.

Jeg pleier å erstatte mukskat med bittelitt nellik og bittelitt ingefær, bare så det blir et lite hint av ekstra krydder.

(Jeg har noen i familien som ikke klarer smaken og lukten av muskat :( )

Endret av Brunhilde
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...