AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Del Skrevet 15 timer siden Hei, beklager for ubehagelig bilde, men jeg trenger noe hobbydiagnotisering av tærne mine. Har prøvd alle slags fuktighetskremer, og det fungerer ikke. Skrubber dem med fotfil og tar et tykt lag vaselin, som gjør at føttene kan se levelig ut maks et døgn, men så er det tilbake til dette tørre, men dette virker så ekstremt tørt og rart ? Skal det være sånn ? Tenker på den midterste toa sin tupp, veldig mange av tærne ser slik ut. Anonymkode: e631c...0d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Del Skrevet 15 timer siden Kjøp sånn fotbehandlingssokk på apoteket. Den bokstavelig talt gjør at kroppen din feller av hele de ytre hudlagene. Anonymkode: 773d6...0a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurfebuss Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden Hvorfor bruker du vaselin? Det gir null fukt. Bruk en fotkrem eller en annen krem med høyt fettinnhold, f.eks fra decubal, apobase, locobase el.l. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kjøp sånn fotbehandlingssokk på apoteket. Den bokstavelig talt gjør at kroppen din feller av hele de ytre hudlagene. Anonymkode: 773d6...0a0 Takk for tips smurfebuss skrev (9 minutter siden): Hvorfor bruker du vaselin? Det gir null fukt. Bruk en fotkrem eller en annen krem med høyt fettinnhold, f.eks fra decubal, apobase, locobase el.l. Var det jeg hadde, har ikke prøvd de andre for det er dyrt. Anonymkode: e631c...0d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Del Skrevet 15 timer siden Det er ganske vanlig at føtter ser sånn ut. Men kan anbefale sånn fotpeeling som du før kjøpt på Normal bl.a. Ellers så må du jo bare smøre/ta fotbad. Anonymkode: ee4cb...9c1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Del Skrevet 15 timer siden Ts her igjen, kan det være sopp? Får prøve peeling😍 Anonymkode: e631c...0d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #7 Del Skrevet 13 timer siden Jeg anbefaler O'Keeffes fotkrem. Jeg bruker den hver eneste kveld når jeg legger meg (har den på nattbordet) og har gjort det i tre år. Har ikke måttet file føttene en eneste gang på de tre årene. Fås på Europris og Normal blant annet. Anonymkode: ad28b...d54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 13 timer siden #8 Del Skrevet 13 timer siden (endret) Bildet er forresten ikke ekkelt i det hele tatt 😄 Om du er tørr så er det viktig at du bruker noe som trekker inn, og ikke bare kapsler det inne...Jeg bruker mye babyolje, eller salve om jeg har veldig tørr hud. Å få bort overflødig hud kan være lurt. Det er ofte mye vann i fuktighetskremer. Sjekk varedeklarasjonen. Den ingrediensen som er nevnt først, er det mest av i produktet som regel. Endret 13 timer siden av Irak 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #9 Del Skrevet 13 timer siden Helt normale føtter! Bruk en god fotkrem. Ikke bodylotion. Bruk fotfil og smør hver dag. Hold neglene kort:) Anonymkode: b42b7...fc3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #10 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, beklager for ubehagelig bilde, men jeg trenger noe hobbydiagnotisering av tærne mine. Har prøvd alle slags fuktighetskremer, og det fungerer ikke. Skrubber dem med fotfil og tar et tykt lag vaselin, som gjør at føttene kan se levelig ut maks et døgn, men så er det tilbake til dette tørre, men dette virker så ekstremt tørt og rart ? Skal det være sånn ? Tenker på den midterste toa sin tupp, veldig mange av tærne ser slik ut. Anonymkode: e631c...0d2 Det er vinter, føttene pakkes ned i sokker og sko, sokker tørker ut huden, mørket og kulden gjør det heller ikke bedre. Det er bare en ting som hjelper mot tørr hud, smøring, hver eneste en dag. Du kan og med fordel sette beina i bløt i varmt vann med en desj Lactacydsåpe. Den er antiseptisk og god for føttene. Når føttene er tørket smører du dem godt med krem, Sinksalve fra Natusan eller Bepanthem salve for eksempel. Eller vaselin om det er hva du har for hånden. Pakker d beina inn i egne sokker så sparer du sengetøy og sko for klister av kremer. Anonymkode: d866c...afc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #11 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for tips Var det jeg hadde, har ikke prøvd de andre for det er dyrt. Anonymkode: e631c...0d2 Men du må bruke fuktighetskrem om du skal tilføre fuktighet... Om du ikke har råd til en dyrere krem, så vil alle andre fuktighetskremer være mye bedre enn vaselin uansett. Det finnes mange billige fotkremer eller hudkremer på matbutikker, Normal, Europris og lignende butikker. Men en tube apobase får du får 70-80 kr og den holder lenge, så hvor billig må det være for deg? Anonymkode: e4f12...894 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #12 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts her igjen, kan det være sopp? Får prøve peeling😍 Anonymkode: e631c...0d2 Sopp? Langt i fra, det heter tørr hud. Klipp neglene dine rett over så unngår du nedgrodd neglerkanter. Det gjør vondt. Anonymkode: d866c...afc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #13 Del Skrevet 11 timer siden Irak skrev (1 time siden): Bildet er forresten ikke ekkelt i det hele tatt 😄 Om du er tørr så er det viktig at du bruker noe som trekker inn, og ikke bare kapsler det inne...Jeg bruker mye babyolje, eller salve om jeg har veldig tørr hud. Å få bort overflødig hud kan være lurt. Det er ofte mye vann i fuktighetskremer. Sjekk varedeklarasjonen. Den ingrediensen som er nevnt først, er det mest av i produktet som regel. Takk for det !❤️ Kan man bruke feks olivenolje ? AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er vinter, føttene pakkes ned i sokker og sko, sokker tørker ut huden, mørket og kulden gjør det heller ikke bedre. Det er bare en ting som hjelper mot tørr hud, smøring, hver eneste en dag. Du kan og med fordel sette beina i bløt i varmt vann med en desj Lactacydsåpe. Den er antiseptisk og god for føttene. Når føttene er tørket smører du dem godt med krem, Sinksalve fra Natusan eller Bepanthem salve for eksempel. Eller vaselin om det er hva du har for hånden. Pakker d beina inn i egne sokker så sparer du sengetøy og sko for klister av kremer. Anonymkode: d866c...afc Bepanthen har vi faktisk pga ungene Takk for godt tips:) AnonymBruker skrev (1 time siden): Men du må bruke fuktighetskrem om du skal tilføre fuktighet... Om du ikke har råd til en dyrere krem, så vil alle andre fuktighetskremer være mye bedre enn vaselin uansett. Det finnes mange billige fotkremer eller hudkremer på matbutikker, Normal, Europris og lignende butikker. Men en tube apobase får du får 70-80 kr og den holder lenge, så hvor billig må det være for deg? Anonymkode: e4f12...894 Er nok det at jeg ikke har helt vært motivert til å kjøpe flere forskjellige kremer fordi jeg har opplevd tidligere at ting ikke fungerer kjapt nok, så blir det heller bare stående. Kan jo prøve apobase, har spenol stående men vet ikke om det gir noe fuktighet . AnonymBruker skrev (1 time siden): Sopp? Langt i fra, det heter tørr hud. Klipp neglene dine rett over så unngår du nedgrodd neglerkanter. Det gjør vondt. Anonymkode: d866c...afc Jeg går litt fort vill med negleklipper om jeg kjeder meg, men ja du har nok rett i det 😅 Anonymkode: e631c...0d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #14 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for det !❤️ Kan man bruke feks olivenolje ? Bepanthen har vi faktisk pga ungene Takk for godt tips:) Er nok det at jeg ikke har helt vært motivert til å kjøpe flere forskjellige kremer fordi jeg har opplevd tidligere at ting ikke fungerer kjapt nok, så blir det heller bare stående. Kan jo prøve apobase, har spenol stående men vet ikke om det gir noe fuktighet . Jeg går litt fort vill med negleklipper om jeg kjeder meg, men ja du har nok rett i det 😅 Anonymkode: e631c...0d2 Negeleklipperen; der er vi to. Bepanthen bruker jeg faktisk på hendene hver natt. Og trekker uten på disse https://www.farmasiet.no/catalog/sar-bitt-og-stikk/forstehjelp/tubifast-bla-75-cm-x-1-m,5001406 De kan du og bruke utenpå føttene slik at det ikke blir kliss alle veier. Anonymkode: d866c...afc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 11 timer siden #15 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg anbefaler O'Keeffes fotkrem. Jeg bruker den hver eneste kveld når jeg legger meg (har den på nattbordet) og har gjort det i tre år. Har ikke måttet file føttene en eneste gang på de tre årene. Fås på Europris og Normal blant annet. Anonymkode: ad28b...d54 Har samme anbefaling. Har kun prøvd kremen på boks da, men finnes også på flaske- vet ikke om det er like bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #16 Del Skrevet 11 timer siden Bruker bodybutter på føttene. Funker gullegodt. Anonymkode: c7b23...984 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Takk for det !❤️ Kan man bruke feks olivenolje ? Bepanthen har vi faktisk pga ungene Takk for godt tips:) Er nok det at jeg ikke har helt vært motivert til å kjøpe flere forskjellige kremer fordi jeg har opplevd tidligere at ting ikke fungerer kjapt nok, så blir det heller bare stående. Kan jo prøve apobase, har spenol stående men vet ikke om det gir noe fuktighet . Jeg går litt fort vill med negleklipper om jeg kjeder meg, men ja du har nok rett i det 😅 Anonymkode: e631c...0d2 Spenol er det mye vann i, så er du skikkelig tørr så tror jeg ikke det fungerer optimalt. Har ikke prøvd olivenolje selv, men det er jo bare å prøve 😄. Olje er bra for huden eller feite kremer. Denne kremen er veldig dyr dog er det den beste jeg har prøvd. Hadde veldig tørre hender en periode, smørte om natten så ble det veldig mye bedre. Hadde prøvd olje først jeg 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden Vil bare si at jeg har slitt med tørr hud på armer, ben og legger hele livet og har prøvd nesten alt som finnes av fuktighetskremer. Dyre merkekremer, billige klassikere, apotekvarer, you name it. Alt. Jeg har smurt og smurt og smurt og smurt og smurt. Ingenting hjalp, like tørr åkke meg som. har spurt om hjelp i apotek og i parfymeri, og dette har foregått over lang tid - hele mitt voksne liv. Jeg er så lei av at flasskyen står når jeg tar av meg buksene! Det er så ekkelt! Men så… så fikk jeg tilfeldigvis en kroppsolje gratis med på kjøpet på en åpningsdag hos min lokale Fredrik og Lousia! Jeg tenkte "det kan jo ikke skade å prøve", og gjett om - problemet mitt ble borte. Ikke lenger støvsky, ikke lenger hvite legger, ikke lenger massiv smøring nytteløst. Olje! OLJE!!!!!!!! var det jeg trengte, ikke vann! Jeg byttet ut ansiktskremen min med olje og - og gjett om resultatet kom raskt! Ikke lenger tørr nese, flassete panne og sprukne lepper hele året!!! Anonymkode: 773d6...0a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei, beklager for ubehagelig bilde, men jeg trenger noe hobbydiagnotisering av tærne mine. Har prøvd alle slags fuktighetskremer, og det fungerer ikke. Skrubber dem med fotfil og tar et tykt lag vaselin, som gjør at føttene kan se levelig ut maks et døgn, men så er det tilbake til dette tørre, men dette virker så ekstremt tørt og rart ? Skal det være sånn ? Tenker på den midterste toa sin tupp, veldig mange av tærne ser slik ut. Anonymkode: e631c...0d2 Kanskje det er begynnende psoriasis? Anonymkode: 52ea7...20e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30 minutter siden #20 Del Skrevet 30 minutter siden Mine tær ser helt like ut. 😊 Det er nok tørr hud som skaler av rundt neglene når det blir litt fukt og friksjon nede i sokken/skoen. Jeg smører med det jeg måtte ha av fuktighetskrem og bruker fotfil for å holde unna "kantene" som bygger seg opp. Frempå tærne og rundt neglene så bruker jeg neglfil, både på hud og negl. Anonymkode: b64a6...e8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå