Gå til innhold

Folk som alltid følger med på storyen min på fb men aldri liker noe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva tenker du egentlig om svarene her ts?

Anonymkode: 09531...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enda en som ikke har lest tråden. Problemet er ikke så mye det med likes. Men at det er den samme gjengen som alltid skal se. Og de er de første som ser. Holdt på sånn i flere år. Jeg set ikke på deres ting i det hele tatt. Kun folk jeg kjenner godt. Hvorfor snuse rundt på folk man ikke omgås ? Kjøper heller ikke helt forklaringen her til folk at de bare tilfeldigvis klikker. Åja..på en flere siders story hver gang? Jeg trykker meg ut hvis eg havner på en random sin story. Men jeg forstår at folk bare doomscroller ganske mye 😆

Anonymkode: c6e77...876

Du vet at du poster dette slik at det dukker opp øverst på deres facebook, ikke sant? De har ikke snust seg frem til det. Noen ganger trykker jeg meg gjennom bare for å få bildet til personen og den blå sirkelen bort...

Man velger selv hvem man vil dele ting med, og hvis du synes det er ubehagelig at mange "randoms" kan se det du poster så foreslår jeg at du redigerer hvem som kan se storyen din. Du er altså problemet i problemstillingen din.

Anonymkode: c8381...1eb

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvorfor gjør folk dette? Hva er greien? Jeg ligger ikke så ofte ting ut. Men når jeg gjør legger jeg merke til at flere av de samme går igjen. De liker aldri noe. Aldri. Syntes det er rar oppførsel. Jeg ser ikke på storyen til folk jeg ikke er interessert i livene til. 

Det er ikke rar oppførsel. Mange som ikke liker ting, selv til folk de ikke liker. Men hvis du er så nærtagende, får du heller sende på Messenger til de du vin skal lese det/se på og som du ønsker likes fra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvorfor gjør folk dette? Hva er greien? Jeg ligger ikke så ofte ting ut. Men når jeg gjør legger jeg merke til at flere av de samme går igjen. De liker aldri noe. Aldri. Syntes det er rar oppførsel. Jeg ser ikke på storyen til folk jeg ikke er interessert i livene til. 

Ser ikke problemet her. 

Anonymkode: 97b94...552

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trykker jeg på én story så kommer andre folks stories automatisk etterpå, bare trykker meg fort gjennom uten å se på de engang. Samme på snap og insta. Ser vel ut for de som legger ut noe daglig at jeg er en sånn "stille stalker" men mest sannsynlig har jeg ikke registrert storyen dems en gang, bare trykket forbi på ett sekund.

Anonymkode: d2e1b...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, jeg vil at de skal slutte å se hver jævla gang jeg poster noe. Jeg vil helst at kun familie, venner, slekt og kollegene mine skal se . Ikke random folk

Det er jo du selv som legger til venner på Facebook? Har du mange "random" folk som venner så ser de jo det du legger ut. Hva er det du ikke skjønner? 

Anonymkode: 9b340...952

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Igjen. Du har ikke lest tråden. Handler egentlig ikke om likes . Men å alltid glo. Alltid. Samme folkene. Og gjerne folk jeg ikke er nær

Det er jo ikke noe mer mystisk enn at disse folkene er de som bruker mest tid på sosiale medier og at når du legger ut noe så kommer det øverst i feeden deres og så må de trykke seg gjennom for å få det bort derfra. De oppsøker ikke din story spesifikt, men ser gjennom alt som dukker opp øverst i feeden. Nå har storyene begynt å dukke opp når man blir nedover i feeden også. 

Høres ut som at messenger er mer et sted for deg. Det er også mulig å bestemme hvem som skal se storyen din. Der kan du fjerne de du ikke vil at skal se det du legger ut.

Anonymkode: 1463b...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ok, ser den. Men jeg mente de som alltid bare ser. Driter langt i likes . Jeg er ikke 13 år heller. Bare syntes det var rart at det alltid er den samme gjengen som ser med EN gang også. Alltid. Men kanskje det har noe med algorytmen å gjøre som noen skrev. Uansett merkelig for jeg følger ikke med på deres ting. 

Helt riktig, dette handler om algoritmer. Det er ikke sikkert de engang er klar over at de ser på akkurat din story – mange trykker seg bare gjennom alle storyene som er lagt ut de siste 24 timene uten å tenke over det. Både på Facebook og Snap.

At du opplever at de ser på storyen din med EN gang også har ingenting med at de følger med. Dette er mest sannsynlig folk som ofte sjekker sosiale medier, eller får opp varsel om at du har oppdater storyene din. 

Du kan eventuelt slette de du irriterer deg over, men da vil de bli erstattet av andre på vennelisten sin som antagelig også bare vil klikke gjennom storyen uten å «like». Du kan slette helt til du sitter igjen med de som faktisk «liker» eller kommenterer, men da vil du antagelig sitte igjen med såpass få at det heller vil gi mening å sende bildet i en gruppechat til akkurat de du ønsker en tilbakemelding fra.  

Det virker som om at du føler de sniktitter og at du morer deg med at «Ha! Jeg vet dere ser, og er i interesserte i livet mitt selvom dere ikke vil vise meg at dere gjør det!» men det er ikke slik det fungerer. For de fleste av oss er det bare en rutine og klikke igjennom.

Du skriver til slutt at du syns det er merkelig fordi du ikke følger med på deres ting. De følger altså heller ikke med på deg, men du er blitt en del av algoritmen til vedkommende 😊 

Endret av Diggilo
Skrivefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bruker ikke snap. Og poster veldig lite på Instagram og fb. Så du tar helt feil. Jeg er av typen som ikke har snap nettopp pgr av sånne ting som dette. Er ikke interessant. Og derfor ser jeg ikke storyen til alle jeg har på fb heller. Men jeg forstår jo nå at det er ekstremt mangen som gjør det ja. Sorry. Men jeg har andre ting å gjøre på😄

Men da skjønner du jo også hvorfor folk ikke responderer på facebook? Fordi det faktisk ikke er interessant, selv om man ser på det. Så, du sitter jo faktisk med svaret helt selv. 🥰

Anonymkode: 7bccd...be8

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Diggilo skrev (7 timer siden):

Helt riktig, dette handler om algoritmer. Det er ikke sikkert de engang er klar over at de ser på akkurat din story – mange trykker seg bare gjennom alle storyene som er lagt ut de siste 24 timene uten å tenke over det. Både på Facebook og Snap.

At du opplever at de ser på storyen din med EN gang også har ingenting med at de følger med. Dette er mest sannsynlig folk som ofte sjekker sosiale medier, eller får opp varsel om at du har oppdater storyene din. 

Du kan eventuelt slette de du irriterer deg over, men da vil de bli erstattet av andre på vennelisten sin som antagelig også bare vil klikke gjennom storyen uten å «like». Du kan slette helt til du sitter igjen med de som faktisk «liker» eller kommenterer, men da vil du antagelig sitte igjen med såpass få at det heller vil gi mening å sende bildet i en gruppechat til akkurat de du ønsker en tilbakemelding fra.  

Det virker som om at du føler de sniktitter og at du morer deg med at «Ha! Jeg vet dere ser, og er i interesserte i livet mitt selvom dere ikke vil vise meg at dere gjør det!» men det er ikke slik det fungerer. For de fleste av oss er det bare en rutine og klikke igjennom.

Du skriver til slutt at du syns det er merkelig fordi du ikke følger med på deres ting. De følger altså heller ikke med på deg, men du er blitt en del av algoritmen til vedkommende 😊 

Joda, dette var egentlig en grei forklaring. Jeg forstår nå at folk scroller på alle mulige folk sin story. Det skriver du selv her ; at for de fleste av oss er det rutine å klikke igjennom. Det var det jeg syntes er litt rart siden jeg kun ser storyen til noen veldig få. Tror det er her det ble rart for meg. Greit - mangen gjør det. Men vil tro det er en god del som ikke gjør det også. Jeg personlig gidder ikke det :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er gamlis, og opplever ofte at "storyene" blir automatisk avspilt før jeg rekker å se på andre ting.

Så jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal unngå disse storyene  - og at folk blir lei seg for at jeg ikke liker dem. 

Anonymkode: 78343...f33

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.12.2024 den 19.33):

Det er fordi du trykker deg inn på stories, og blar gjennom alle.

Du går jo ikke ut av den delen av appen, for å trykke deg inn igjen, for å hoppe over en og annen story.

At det er de samme som går igjen,betyr at det er de samme som gidder trykke seg inn på stories i det hele tatt.

Samme med snap.

Iblant trykker man seg gjennom de som ligger ute for alle. 

Anonymkode: 90522...cd3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.12.2024 den 21.01):

Nei! Jeg legger ut for å dele med familie og venner. 

Kanskje du kan slette folk i sosiale medier som ikke er venner eller familie? Da blir du kvitt problemet.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.12.2024 den 20.16):

Jo, du har rett. Jeg tror jeg rett og slett er lei sosiale medier. Forstår ikke at folk ikke kan bruke det slik det skal brukes . Som ett sosialt verktøy. Istedenfor å vare glo på hverandre 😆 Men ja…kommer til å slutte å poste. Gir meg ingenting. Kun noen chat grupper som betyr noe. Resten er bare overfladisk viss vass. 

Men hvis du mener at folk bør kommunisere på sosiale medier, vil det si at du aktivt har tatt kontakt med alle 700 på lista jevnlig?

Det kan ikke være alle tre tingene. At du bil ha likes, vil ikke at de skal se, og vil at denne håndfullen skal kommunisere med deg, som ikke kommuniserer med alle på lista di..? 

Beklager, men det er veldig selvmotsigende..

Anonymkode: 94adb...a65

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Enda en som ikke har lest tråden. Problemet er ikke så mye det med likes. Men at det er den samme gjengen som alltid skal se. Og de er de første som ser. Holdt på sånn i flere år. Jeg set ikke på deres ting i det hele tatt. Kun folk jeg kjenner godt. Hvorfor snuse rundt på folk man ikke omgås ? Kjøper heller ikke helt forklaringen her til folk at de bare tilfeldigvis klikker. Åja..på en flere siders story hver gang? Jeg trykker meg ut hvis eg havner på en random sin story. Men jeg forstår at folk bare doomscroller ganske mye 😆

Du klikker deg ut og noen klikker kjapt forbi.

Må ærlig talt innrømme at jeg ikke sjekket hvem som har sett hva av det lille jeg legger ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men hvis du mener at folk bør kommunisere på sosiale medier, vil det si at du aktivt har tatt kontakt med alle 700 på lista jevnlig?

Det kan ikke være alle tre tingene. At du bil ha likes, vil ikke at de skal se, og vil at denne håndfullen skal kommunisere med deg, som ikke kommuniserer med alle på lista di..? 

Beklager, men det er veldig selvmotsigende..

Er det så veldig vanskelig å forstå at jeg vil helst at de nærmeste skal følge med? Og litt slekt osv. Beklager at det er så vanskelig å forstå. Jeg vil ikke ha likes. Men er lei av at de samme skal glo på alt. Og nei! Jeg følger ikke med på 700 stykk. Har truffet alle sammen ja faktisk. Men jeg sitter ikke å glor på deres story heller! Hjelpes . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Er det så veldig vanskelig å forstå at jeg vil helst at de nærmeste skal følge med? Og litt slekt osv. Beklager at det er så vanskelig å forstå. Jeg vil ikke ha likes. Men er lei av at de samme skal glo på alt. Og nei! Jeg følger ikke med på 700 stykk. Har truffet alle sammen ja faktisk. Men jeg sitter ikke å glor på deres story heller! Hjelpes . 

Ja, det er litt vanskelig å forstå.. For det er sånn sosiale medier fungerer. Om du er lei av at de samme skal glo på alt, så må du slette de. Og bare ha de nærmeste og litt slekt

Anonymkode: bb22d...076

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan man ikke konfigurere det når man legger ut? Det kan man i hvertfall på Instagram. Altså bestemme hvem som kan se.  Se svar lenger ned for å se hvordan du kan gjøre dette 😊

Endret av Diggilo
Tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke å legge ut noe særlig på story. Når jeg først gjør det er jeg kjempefornøyd med at 30 personer følger med. At de skal trykke liker i tillegg har jeg ikke tenkt skal være nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værsågod. Problem er løst. Etter at du har lagt ut bilde/video på din story så trykker du på det du har lagt ut og velger redigere personvern og vipps så kan du velge egendefinert og her velge ut hvilke av de på vennelisten din du vil skal få se. Disse kan du også lagre til neste gang, eller du kan velge for hver story du oppretter. Du kan til og med velge hvem du vil skjule den for. Så nå kan du legge de du mener skuler på storyen din under der  😊

IMG_1015.jpeg

Endret av Diggilo
Tillegginnfo
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...