Gå til innhold

Folk som alltid følger med på storyen min på fb men aldri liker noe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fb er formelt for meg. På insta slettet jeg over 300 stykker og følger kun noen få. Der poster jeg litt mer og nesten ingenting på fb. Så overfladisk ? Nei, det er motsatt. Jeg er mest opptatt av nære relasjoner. Og følger kun med på de nærmeste. Derfor føles det litt rart for meg at andre følger så godt med. 

Anonymkode: c6e77...876

Men de følger jo ikke «så godt med» denne tråden har jo bevist at folk flest bare blar igjennom uten å tenke særlig over det. Du er paranoid. 

Anonymkode: 11741...5dd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg trykker meg aldri igjennom random storys. Ser kun på de nærmeste sitt. Men forstår jo her at det er mangen som ser på alle sine tydeligvis. 

Tror det er mer vanlig, at folk ser gjennom de storyene som er. 

Jeg ser ofte gjennom story, men liker omtrent ingen. Jeg blar gjennom bare. Tror det er det de fleste gjør. Om jeg ser noe litt "ekstra", så sender jeg en kommentar eller trykker like. 

Anonymkode: bb22d...076

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Da er jo hele vitsen med sosiale medier borte. Det skal være ett sosialt verktøy da for venner og kjente. Og kanskje nye venner. Familie osv. Men når folk er sånn så kommer jeg bare til å la vær. Ingen vits i. Sier ikke at alle skal like alt hele tiden. Men det er enkelte som ALLTID skal se. En håndfull der som går igjen. 

Er vitsen med sosiale medier at man skal like alt som blir lagt ut?

Jeg blar meg gjennom stories i blant på lik linje som jeg blar meg gjennom facebook og instagram. Jeg blar forbi mange videoer og og bilder jeg ikke trykker liker på. Det er da ikke et krav om at man skal trykke liker på alt, for jeg liker jo ikke nødvendigvis alt som blir lagt ut.

På facebook spesielt har man jo ofte mange man ikke nødvendigvis har tett kontakt med, og da pleier jeg ikke å kommentere eller like noe heller.

Anonymkode: c8381...1eb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
PurpleTuliip skrev (1 minutt siden):

Hva med å bare droppe å poste på stories i det hele tatt? Ganske underlig å forvente at folk skal kommentere/like storyen din bare fordi de blar forbi den 😅

Enda en som ikke har lest tråden. Problemet er ikke så mye det med likes. Men at det er den samme gjengen som alltid skal se. Og de er de første som ser. Holdt på sånn i flere år. Jeg set ikke på deres ting i det hele tatt. Kun folk jeg kjenner godt. Hvorfor snuse rundt på folk man ikke omgås ? Kjøper heller ikke helt forklaringen her til folk at de bare tilfeldigvis klikker. Åja..på en flere siders story hver gang? Jeg trykker meg ut hvis eg havner på en random sin story. Men jeg forstår at folk bare doomscroller ganske mye 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men de følger jo ikke «så godt med» denne tråden har jo bevist at folk flest bare blar igjennom uten å tenke særlig over det. Du er paranoid. 

Anonymkode: 11741...5dd

Samme gjengen i flere år nå😆 Neppe paranoid. Men forstår at enkelte er over gjennomsnittet interessert ja. Det går ikke ett sekund ofte før den blir sett av noen av disse. Og ja! Det må jeg si jeg syntes er merkelig når det skjer hver gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enda en som ikke har lest tråden. Problemet er ikke så mye det med likes. Men at det er den samme gjengen som alltid skal se. Og de er de første som ser. Holdt på sånn i flere år. Jeg set ikke på deres ting i det hele tatt. Kun folk jeg kjenner godt. Hvorfor snuse rundt på folk man ikke omgås ? Kjøper heller ikke helt forklaringen her til folk at de bare tilfeldigvis klikker. Åja..på en flere siders story hver gang? Jeg trykker meg ut hvis eg havner på en random sin story. Men jeg forstår at folk bare doomscroller ganske mye 😆

For meg virker det rart å bli så opphengt i dette. Folk tar ikke sosiale medier så seriøst. Jeg ser på stories som dukker opp, ser gjerne gjennom hele greien og blir sendt videre til neste story. Jeg legger av og til ut story selv, men har aldri sjekket hvem som ser på og aldri brukt tid på å se etter mønster på hvem som ser uten å like. 

Det virker jo rett og slett som om sosiale medier ikke er godt for din psykiske helse, om det blir et så stort problem for deg. Som du sier, sikkert like greit at du slutter å poste. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Om det er forventet at man skal trykke «liker» på alt man ser så er jo den funksjonen helt overflødig. Det du vil ha er en slags lesebekreftelse liksom? 

Anonymkode: 48968...df3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For meg virker det rart å bli så opphengt i dette. Folk tar ikke sosiale medier så seriøst. Jeg ser på stories som dukker opp, ser gjerne gjennom hele greien og blir sendt videre til neste story. Jeg legger av og til ut story selv, men har aldri sjekket hvem som ser på og aldri brukt tid på å se etter mønster på hvem som ser uten å like. 

Det virker jo rett og slett som om sosiale medier ikke er godt for din psykiske helse, om det blir et så stort problem for deg. Som du sier, sikkert like greit at du slutter å poste. 

Har allerede sagt jeg kommer til å slutte å poste. Jeg liker ikke glane kulturen. Jeg vil bruke det for å holde kontakt med venner og familie. Som ett sosialt nettverk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om det er forventet at man skal trykke «liker» på alt man ser så er jo den funksjonen helt overflødig. Det du vil ha er en slags lesebekreftelse liksom? 

Anonymkode: 48968...df3

Nei, jeg vil at de skal slutte å se hver jævla gang jeg poster noe. Jeg vil helst at kun familie, venner, slekt og kollegene mine skal se . Ikke random folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hjelpe meg, livet handler da ikke om antall likes man får!

Anonymkode: ae3f1...5d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hjelpe meg, livet handler da ikke om antall likes man får!

Hjelpe meg du har ikke lest tråden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvorfor se på da? Hvis det ikke er interessant ?

Man må jo se igjennom for å se om det er interessant da. Jeg sluker sjeldent ting. Men jeg liker å se på det noen ganger fordi. Må man trykke liker på alt da? Er hele verden om at noen liker det du legger ut? For det blir for dumt. 

Anonymkode: 48731...9c3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, jeg vil at de skal slutte å se hver jævla gang jeg poster noe. Jeg vil helst at kun familie, venner, slekt og kollegene mine skal se . Ikke random folk

Da må du fjerne random folk fra dine sosiale medier 🤷

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Og jo. Jeg har lest tråden. Jeg ser på story til mine barn også. Men jeg trykker ikke liker fordi. Jeg liker å se. Men faller ikke naturlig for meg å like ting jeg ser. Jeg liker heller ikke innlegg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da må du fjerne random folk fra dine sosiale medier 🤷

Så enig. Hun har lagt opp det selv at alle kan se det. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man må jo se igjennom for å se om det er interessant da. Jeg sluker sjeldent ting. Men jeg liker å se på det noen ganger fordi. Må man trykke liker på alt da? Er hele verden om at noen liker det du legger ut? For det blir for dumt. 

Igjen. Du har ikke lest tråden. Handler egentlig ikke om likes . Men å alltid glo. Alltid. Samme folkene. Og gjerne folk jeg ikke er nær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Igjen. Du har ikke lest tråden. Handler egentlig ikke om likes . Men å alltid glo. Alltid. Samme folkene. Og gjerne folk jeg ikke er nær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg scroller ofte igjennom stories, uten noen som helst baktanker. Sjeldent jeg trykker liker, det gjør jeg bare hvis jeg kjenner vedkommende godt eller hvis det er en følelsesladet story av noe slag.

Tror ikke det er så veldig vanlig å like stories? I alle fall ikke på samme måte som med vanlige innlegg.

Anonymkode: 75452...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Men er du ikke klar over at funksjonen går automatisk videre hvis man først har trykket seg inn på stories på Facebook og Instagram? Din story er bare en av mange som ruller av gårde, det er jo ikke sikkert de har oppsøkt din story aktivt, men den som lå først.

Anonymkode: 5242a...aab

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hjelpe meg du har ikke lest tråden

Aha, så HI er ikke relevant for trådens tema? Da bør man formulere seg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...