Gå til innhold

Folk som alltid følger med på storyen min på fb men aldri liker noe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har aldri en gang tenkt at det er en mulighet å «like» en story. Den forsvinner jo, så hva er poenget. Et innlegg kan jeg godt like, men ser ikke poenget med å like noe som forsvinner 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: e3f39...014

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det gjør jo tydeligvis det siden du oppretta denne tråden og klager på at folk ikke liker storyene dine.

Anonymkode: 09531...b04

Ok, ser den. Men jeg mente de som alltid bare ser. Driter langt i likes . Jeg er ikke 13 år heller. Bare syntes det var rart at det alltid er den samme gjengen som ser med EN gang også. Alltid. Men kanskje det har noe med algorytmen å gjøre som noen skrev. Uansett merkelig for jeg følger ikke med på deres ting. 

Anonymkode: c6e77...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor gjør folk dette? Hva er greien? Jeg ligger ikke så ofte ting ut. Men når jeg gjør legger jeg merke til at flere av de samme går igjen. De liker aldri noe. Aldri. Syntes det er rar oppførsel. Jeg ser ikke på storyen til folk jeg ikke er interessert i livene til. 

nå fikk du en pokal av meg :D 

Anonymkode: fc825...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

nå fikk du en pokal av meg :D 

Anonymkode: fc825...dac

Tusen takk 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo, du har rett. Jeg tror jeg rett og slett er lei sosiale medier. Forstår ikke at folk ikke kan bruke det slik det skal brukes . Som ett sosialt verktøy. Istedenfor å vare glo på hverandre 😆 Men ja…kommer til å slutte å poste. Gir meg ingenting. Kun noen chat grupper som betyr noe. Resten er bare overfladisk viss vass. 

Det er lenge siden Facebook var et sosialt verktøy. Facebook anno 2024 er bare et virtuelt samlingspunkt der folk møtes for å se reklame, delta på konkurranser og gratulere hverandre med dagen. Eller scrolle hjernetomt gjennom stories og shorts, på samme måte som på tiktok og Youtube. Algoritmene er laget for å unngå at vi ser på vennenes innhold, og heller dirigere oss hjernetomt rundt mellom reklameinnlegg og falske nyhetssider som har linker i kommentarfeltet der man utsettes for enda mer reklame mens man leser dårlig oversatte halvsannheter.

Som en person skrev tidligere, så er det jo sånn at så snart man klikker på en story og ser den, så sendes man jo automatisk videre til alle de andre stories som venner har lagt ut. Sjansen er stor for at folk knapt rekker å klikke på noe som helst, og kanskje ikke får med seg halvparten av dem en gang. Jeg legger aldri ut story, og har nesten sluttet å dele noe på facebook.

Jeg tar meg i å savne Facebook som det var i 2007; et nettsamfunn der man fikk opp det vennene skrev og la ut, og ingenting annet. Vi holdt kontakten greit med alle facebookvennene (ingen algoritmer som styrte hva man skulle se), vi hadde gøye profilbilder og navn, spilte spill og sendte hverandre virtuelle egg og potteplanter som klekket/spiret i løpet av tre dager (IYKYK). Den gangen kunne man lese seg gjennom feeden og komme til et punkt der man innså at nå hadde man kommet dit man hadde lest sist. Vennene hadde ikke lagt ut mer siden sist, så man lukket facebook og fant på noe annet. *Mimre mimre*

Anonymkode: b863d...c36

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ok, ser den. Men jeg mente de som alltid bare ser. Driter langt i likes . Jeg er ikke 13 år heller. Bare syntes det var rart at det alltid er den samme gjengen som ser med EN gang også. Alltid. Men kanskje det har noe med algorytmen å gjøre som noen skrev. Uansett merkelig for jeg følger ikke med på deres ting. 

Den dummeste man som menneske gjør er å anta at alle er helt like en selv, selv om du tydeligvis legger mye tanke i å se/ikke se story så betyr ikke det at alle andre gjør det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Den dummeste man som menneske gjør er å anta at alle er helt like en selv, selv om du tydeligvis legger mye tanke i å se/ikke se story så betyr ikke det at alle andre gjør det.

Nei, jeg forstår at folk doomscroller vekk mye av tiden sin desverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trykker gjennom storyene uten å tenke meg om. Det er en del av den daglige scrollerutinen min. Aldri likt noe. Hvorfor skulle jeg det når det ikke blir sendt personlig til meg?

Anonymkode: bf103...cbf

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg trykker gjennom storyene uten å tenke meg om. Det er en del av den daglige scrollerutinen min. Aldri likt noe. Hvorfor skulle jeg det når det ikke blir sendt personlig til meg?

Anonymkode: bf103...cbf

Jeg trykker meg aldri igjennom random storys. Ser kun på de nærmeste sitt. Men forstår jo her at det er mangen som ser på alle sine tydeligvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg velger selv hvordan jeg vil bruke sosiale medier. Og har min mening om hvordan det bør bli brukt. Andre kan bruke det som de vi

Du synes jo ikke at andre kan bruke det som de vil når du klager over at de ikke bruker det på riktig måte - dvs etter din definisjon...

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (46 minutter siden):

Du synes jo ikke at andre kan bruke det som de vil når du klager over at de ikke bruker det på riktig måte - dvs etter din definisjon...

Gjesp. Javel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jo, du har rett. Jeg tror jeg rett og slett er lei sosiale medier. Forstår ikke at folk ikke kan bruke det slik det skal brukes . Som ett sosialt verktøy. Istedenfor å vare glo på hverandre 😆 Men ja…kommer til å slutte å poste. Gir meg ingenting. Kun noen chat grupper som betyr noe. Resten er bare overfladisk viss vass. 

Hvorfor sletter du ikke bare mesteparten av "vennene" dine? Grunnen til at det er overfladisk er fordi det faktisk ikke er vennene dine... Ingen er venner med 700 personer.. 

Man må glo for å se om det er noe spennende da. Om man ikke glor vet man ikke om det er interessant... Jeg liker godt å følge med på hva gamle venner og bekjente driver med, se barna deres vokse opp osv, men trykker ikke like på alt jeg ser av den grunn. Det betyr jo ikke at jeg overhodet ikke er interessert... 

Det virker som det er du som er overfladisk, og litt fanget av sosiale media, som baserer så mye på likes. 🫶

Anonymkode: 408e4...a4e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trykker meg gjennom stories på Facebook ofte uten å faktisk se hvem som legger ut engang. 99,9% trykker jeg meg kjapt forbi bare men så har plutselig noen lagt ut en morsom meme eller lign. 

Er jo bare å slutte å legge ting på story om det plager deg (noe som er utrolig merkelig, du velger jo selv hvem du har som venner på fb) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med du er av typen som forventer svar på enhver snap du sender også, fordi "de har jo tross alt åpnet snappen, hvorfor gidde åpne hvis de ikke er interessert"? For å være helt ærlig, 85% av snappene jeg får, svarer jeg ikke på. Hvorfor? Fordi det er helt uinteressante ting som blir sendt. Hvorfor skal jeg da svare, kun fordi jeg har åpnet dem? Hvis folk synes det er uhøflig, så antar jeg de lar være å sende til meg etterhvert. 

Så ja, la være å legge ut hvis du synes det er dumt at folk ikke bruker "sosiale medier" slik som du ønsker de skal bruke det.

Anonymkode: 7bccd...be8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Da hadde jeg ikke giddet å se storyen deres. Jeg ser kun på de jeg bryr meg om. 

Gud kor du gnager. Har forstått det nå. Folk har ulik oppfatning, aksepter det. Er vel ikke du som har fasiten og bestemmer hva andre skal mene. 

Jeg trykker aldri liker på fb. Hvorfor må folk ha tilbakemelding hele tiden. Og, av vennene mine så er det et fåtall som legger ut på story. De som driver med dette har et stort behov for å fortelle hva de driver med, er lite interessant å se. Men dersom jeg ser storyen til en av vennene mine så kommer gjerne storyen til nestemann automatisk opp. 

Anonymkode: f7c5f...068

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud kor du gnager. Har forstått det nå. Folk har ulik oppfatning, aksepter det. Er vel ikke du som har fasiten og bestemmer hva andre skal mene. 

Jeg trykker aldri liker på fb. Hvorfor må folk ha tilbakemelding hele tiden. Og, av vennene mine så er det et fåtall som legger ut på story. De som driver med dette har et stort behov for å fortelle hva de driver med, er lite interessant å se. Men dersom jeg ser storyen til en av vennene mine så kommer gjerne storyen til nestemann automatisk opp. 

Anonymkode: f7c5f...068

Gud kor DU gnager. Så det er du som har fasiten da? Poenget var ikke det med likes hvis man har lest hele denne tråden. Men hvorfor gidde å alltid se. Og de er kjapp også. Gjerne de første som alltid ser. Og ja..folk har forskjellig oppfatning - aksepter det! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Regner med du er av typen som forventer svar på enhver snap du sender også, fordi "de har jo tross alt åpnet snappen, hvorfor gidde åpne hvis de ikke er interessert"? For å være helt ærlig, 85% av snappene jeg får, svarer jeg ikke på. Hvorfor? Fordi det er helt uinteressante ting som blir sendt. Hvorfor skal jeg da svare, kun fordi jeg har åpnet dem? Hvis folk synes det er uhøflig, så antar jeg de lar være å sende til meg etterhvert. 

Så ja, la være å legge ut hvis du synes det er dumt at folk ikke bruker "sosiale medier" slik som du ønsker de skal bruke det.

Anonymkode: 7bccd...be8

Jeg bruker ikke snap. Og poster veldig lite på Instagram og fb. Så du tar helt feil. Jeg er av typen som ikke har snap nettopp pgr av sånne ting som dette. Er ikke interessant. Og derfor ser jeg ikke storyen til alle jeg har på fb heller. Men jeg forstår jo nå at det er ekstremt mangen som gjør det ja. Sorry. Men jeg har andre ting å gjøre på😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PurpleTuliip skrev (10 timer siden):

Jeg trykker meg gjennom stories på Facebook ofte uten å faktisk se hvem som legger ut engang. 99,9% trykker jeg meg kjapt forbi bare men så har plutselig noen lagt ut en morsom meme eller lign. 

Er jo bare å slutte å legge ting på story om det plager deg (noe som er utrolig merkelig, du velger jo selv hvem du har som venner på fb) 

Ja, jeg kommer til å slutte å poste. Går fra å poste ekstremt lite til ingenting nå. Har mindre venner på insta. Der slettet jeg flere hundre for nettopp å få være i fred. Så jeg er på nedtrappingen ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor sletter du ikke bare mesteparten av "vennene" dine? Grunnen til at det er overfladisk er fordi det faktisk ikke er vennene dine... Ingen er venner med 700 personer.. 

Man må glo for å se om det er noe spennende da. Om man ikke glor vet man ikke om det er interessant... Jeg liker godt å følge med på hva gamle venner og bekjente driver med, se barna deres vokse opp osv, men trykker ikke like på alt jeg ser av den grunn. Det betyr jo ikke at jeg overhodet ikke er interessert... 

Det virker som det er du som er overfladisk, og litt fanget av sosiale media, som baserer så mye på likes. 🫶

Anonymkode: 408e4...a4e

Fb er formelt for meg. På insta slettet jeg over 300 stykker og følger kun noen få. Der poster jeg litt mer og nesten ingenting på fb. Så overfladisk ? Nei, det er motsatt. Jeg er mest opptatt av nære relasjoner. Og følger kun med på de nærmeste. Derfor føles det litt rart for meg at andre følger så godt med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg kommer til å slutte å poste. Går fra å poste ekstremt lite til ingenting nå. Har mindre venner på insta. Der slettet jeg flere hundre for nettopp å få være i fred. Så jeg er på nedtrappingen ja :) 

Hva med å bare droppe å poste på stories i det hele tatt? Ganske underlig å forvente at folk skal kommentere/like storyen din bare fordi de blar forbi den 😅

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...