AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #1 Del Skrevet 26. desember 2024 Hei. Jeg er 18, og føler at alle på min alder har jobb. Jeg har ikke førerkort, men jeg er på trinn 3 og håper på å få lappen i løpet av våren. Så nettopp at posten trenger tilkallingsvikarer som postbud ikke så langt unna der jeg bor. På posten sine nettsider står det ikke noe om når de trenger tilkallingsvikarene, men på Finn.no står det sommer/sesong. Et av kravene er at man har førerkort klasse B. Tror dere at jeg burde søke selv om jeg ikke har lappen enda, eller ville det vært bortkastet tid fordi jeg sikkert ikke vil få jobben uansett pga manglende førerkort? Anonymkode: ecff6...7f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bubblysea136 Skrevet 22. februar #2 Del Skrevet 22. februar De stillingene jeg har sett posten legger ut er det ofte et krav å ha hatt lappen i 2 år allerede. Står det noe om det? Det er generelt ikke sløsing av tid å sende søknad. Da har de deg i systemet fra før av om du ønsker å søke senere, og du har fått erfaring på å skrive jobbsøknad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar #3 Del Skrevet 22. februar Når de ansetter folk som ikke kan lese, så ansetter de sikkert folk uten lappen også. Det ene budet her putter posten i tilfeldige kasser, selv om alle kassene er tydelig merket med navn og husnummer. Som regel er halvparten av posten i kassen vår til naboen som har samme forbokstav i fornavnet som meg, resten av navnet og adressen er totalt forskjellig. Å levere på døra er også vanskelig, pakken min ble levert til xxxxveien 7 mens jeg bor i yyyyveien 23. Anonymkode: 3349a...b49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 22. februar #4 Del Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Når de ansetter folk som ikke kan lese, så ansetter de sikkert folk uten lappen også. Det ene budet her putter posten i tilfeldige kasser, selv om alle kassene er tydelig merket med navn og husnummer. Som regel er halvparten av posten i kassen vår til naboen som har samme forbokstav i fornavnet som meg, resten av navnet og adressen er totalt forskjellig. Å levere på døra er også vanskelig, pakken min ble levert til xxxxveien 7 mens jeg bor i yyyyveien 23. Anonymkode: 3349a...b49 Hehe, enig.😄 Der jeg bodde før, var det nok et postbud som ikke kunne lese, men likevel jobbet som postbud. Vi bodde i en gate som inneholdt navnet på en planteart. Si vi bodde i Løvetannveien 45. Postbudet leverte da stadig vekk posten vår til Solsikkeveien 45. Han tenkte sikkert "fuck off, plante er plante!" og bare dyttet posten ned i feil postkasse stadig vekk. På den tiden var det flest papirfakturaer også, så da forsvant enkelte regninger, og om jeg hadde flaks fikk jeg i det minste purringen et par uker senere. En gang eller to hadde tydeligvis beboerne i Solsikkeveien 45 samlet opp feillevert post, og jeg fikk en liten bunke adressert post som var opptil 3 måneder gammel. Forfalte mobilregninger og slikt. Det hendte vi fikk deres post også, men jeg leverte det pliktskyldig i nærmeste røde postkasse og skrev med rød tusj på riktig lev.adr. i stor bokstaver. Uansett, etter et par år sluttet tydeligvis postbudet, for regningene begynte å havne i riktig postkasse! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar #5 Del Skrevet 23. februar Men nå blir det kanskje slutt på postombæring i det store og hele, så postbud er straks en utdøende rase. https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/horing-innspill-til-postutvalgets-rapport/id3079180/ Anonymkode: 8fb94...41d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå