AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Del Skrevet 15 timer siden Jeg har fire barn på 30, 27, 20 og 13 år. Min manns bror og kone gir kun bursdagsgaver til de som feirer bursdagen sin tydeligvis. 30 åringen feirer hjemme hos seg selv. 27 åringen henger seg på når vi feirer 13 åringen hjemme hos oss. Da de har bursdag på nesten samme dato. 20 åringen har de siste årene ikke ønsket å feire bursdagen sin av ulike årsaker. Hen bor hjemme, og går på skole. De siste årene har ikke 20 åringen fått gave av sin tante og onkel. Dette irriterer meg. Skal jeg ta det opp med dem? Jeg har bedt mannen min snakke med broren sin, men det tørr han tydeligvis ikke. Og når det ene "barnet" (voksen) de har tilsammen feirer bursdagen sin, så blir ikke vi bedt. Men jeg har alltid gitt gave til denne personen uansett. Anonymkode: 839dc...80b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Del Skrevet 15 timer siden Det er da helt uvanlig å gi gaver til så voksne tante/onkelbarn? Anonymkode: b8322...0df 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Del Skrevet 15 timer siden Her er ikke problemet at de voksne barna ikke får gaver. Problemet er mora som forventer at de skal ha gaver. Anonymkode: b9895...eb2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Del Skrevet 14 timer siden Etter konfirmasjonsalder gir vi bare gave hvis vi blir invitert i bursdag. Hilsen barnløse tante og onkel. Anonymkode: 93cf5...fc5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Del Skrevet 14 timer siden 20 åringen har ikke alltid vært voksen. Det jeg mener er feil er at de gir gaver til 3 av 4 tante/onkelbarn. Anonymkode: 839dc...80b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Del Skrevet 14 timer siden Vi gir bare gaver hvis vi er invitert i selskap. Ingen kake, ingen gave. Det gjelder uansett relasjon og alder, med unntak av egne barn. Anonymkode: 6f3f3...660 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Del Skrevet 14 timer siden Vi feiret ikke årlig bursdag med tanter/onkler etter at vi ble 18. Fikk da ikke gave lenger heller. Jeg feiret 30-årsdag da fikk jeg gaver av familie som var invitert. Tenker det kommer litt an på hvor nær relasjon man har også? Sees man hele tiden og har veldig god kontakt så er det litt rart å gi gave til 3 av 4 kun pga manglende selskap for sistemann. Men sånn ellers så er det ganske normalt å bare gi gave til voksne hvis de feirer. Utenom egne barn/foreldre. Anonymkode: 9a0df...dca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er da helt uvanlig å gi gaver til så voksne tante/onkelbarn? Anonymkode: b8322...0df Nei det er det ikke Anonymkode: 78f81...ce2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #9 Del Skrevet 13 timer siden Vi gir selvsagt uten bursdagsinvitasion Anonymkode: 78f81...ce2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #10 Del Skrevet 11 timer siden Sånn er det i vår familie også. Vi gir kun gave, dersom vi blir bedt i selskap. Anonymkode: b352e...54d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 11 timer siden #11 Del Skrevet 11 timer siden Synes det er helt innafor å kun gi gave der det er selskap. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #12 Del Skrevet 10 timer siden Nei, du skal ikke ta det opp med dem. Du kan ta opp med 20-åringen om h*n ønsker bursdagsselskap og hjelpe h*n med det. Anonymkode: af165...f27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #13 Del Skrevet 9 timer siden Bare å lære barna at livet er urettferdig. Og slutt å irritere deg over noe så banalt. En gave er en bonus. Anonymkode: ca1dd...12b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå