Gå til innhold

Gave til vertskapet på nyttårsaften

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ikke enig. Vertskap vet at det er en vanlig gave og selger for å ha plass til flere blomster. 

Anonymkode: 85e58...1b1

Jeg er ofte vertskap, og står på at blomster ikke er ønskelig, særlig ikke til nyttår. Og om du ser på responsen på innlegget så er veldig mange enig i det. 

1) jeg har kjøpt inn i forkant for å pynte huset, der jeg vil ha pynt, 2) det er styrete å måtte pakke ut, finne frem vase, og finne et sted å ha blomstene, 3) de fleste kjøper noe helt tilfeldig, stil eller farger jeg ikke vil ha i hus. 

Anonymkode: c78d5...a92

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser der er flere som foreslår 2-3 flasker vin. Nei - bare nei! Jeg holder juleselskap i romjula og står for mat og drikke, og presiserer alltid at de ikke trenger å ta med noe - jeg har jo handlet inn mer enn nok til denne kvelden. Og drikker ikke så mye vin ellers. Men de kommer med flere flasker likevel.

Jeg er i utgangspunktet med på at man skal ha med vertinnegave, men helt ærlig - som vertinne ønsker jeg ingenting

Anonymkode: 14b38...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vi er bedt på nyttårsmiddag hos noen venner, de er alltid meget rause med nydelig mat og drikke. De ønsker ikke at vi har med noe mat, dessert eller lignende. Hyggelig det altså, men hvor mye og hva slags alkohol bør vi da bidra med? Forslag til en litt finere gave til vertskapet?

(Er ingen barn til stede denne gangen, så litt ekstra snacks og kos til de små utgår også)

Anonymkode: 0d1b9...f19

Et godt tips som jeg fikk en gang var et deilig duftlys. Sjokolade og snop har man liksom kjøpt inn nok av eller fått i julegave.

Anonymkode: 1ea63...f0a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ser der er flere som foreslår 2-3 flasker vin. Nei - bare nei! Jeg holder juleselskap i romjula og står for mat og drikke, og presiserer alltid at de ikke trenger å ta med noe - jeg har jo handlet inn mer enn nok til denne kvelden. Og drikker ikke så mye vin ellers. Men de kommer med flere flasker likevel.

Jeg er i utgangspunktet med på at man skal ha med vertinnegave, men helt ærlig - som vertinne ønsker jeg ingenting

Anonymkode: 14b38...08c

Veldig enig i det, skulle til å kommentere selv. Med det volumet er det neppe god kvalitet på vinen. Og det som skal serveres har vi jo kjøpt inn selv. 

Imidlertid har jeg ikke noe i mot en bedre flaske rødvin, som tåler lagring, og tydelig blir gitt som gave, ikke til bordet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er hyggelig å få blomster jeg 💐Men må være vase-klare, stress å begynne å snitte/rense blomster når gjestene kommer. Ev. Gavekort på blomster. 

Jeg ville ikke blitt glad for duftlys, heller ikke såpe tror jeg. Såpe måtte iallefall klaffe veldig med riktig duft og type.  

Vin/god alkoholfri drikke, flott konfekt (kvalitet over kvantitet) , gavekort på frokostbestilling ville jeg også likt å få. 

Anonymkode: 6c130...843

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har av og til med meg fine servietter med tilhørende stearinlys. 

Duftlys er litt nervøst. Noen er følsomme for lukt og noen lukter da også svært kunstig og kraftig. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stor pike skrev (7 minutter siden):

Jeg har av og til med meg fine servietter med tilhørende stearinlys. 

Duftlys er litt nervøst. Noen er følsomme for lukt og noen lukter da også svært kunstig og kraftig. 

Nervøst? 

Anonymkode: ab66c...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gitt en god vin (til flere hundre kr, og ikke ment å drikke under kvelden- du vet jo ikke hva som serveres), kanskje portvin, eller dyr olivenolje eller ditto duftlys. Litt enig med de som skriver at blomster kan bli stressende - jeg liker ikke så godt å få det som vertinne. 

Anonymkode: 993e7...4bf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vert hadde jeg blitt glad for en nøytral oppsats med blomster, som bare kan settes frem.

Alkohol, såper, duftlys, oljer hadde jeg ikke blitt glad for.

Anonymkode: 46cea...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.12.2024 den 18.37):

Nei, ikke til nyttår.  Egentlig ikke som vertinnegave, generelt. 

Man har jo pyntet huset, kjøpt inn blomster, og er klar for kvelden. 

Blomster er også stress for vertskapet. Må pakke ut, finne vase, se om man finner en plass til det. 

Kjøp ferdig kuttet med vase. 

Anonymkode: b0ef8...aa2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vertskap er jeg glad for både blomster og vin. Selv om jeg allerede har pyntet, skal det mye til før det blir feil med en fin blomsterbukett. Samme med vin: det at jeg har planlagt og kjøpt inn både mat og drikke for akkurat dette selskapet, forhindrer meg jo ikke i å sette pris på en flaske til en senere anledning. Jeg har aldri ansett en vingave som noe giveren har ment at skal drikkes samme kveld. Er det mange som tror det?? :klo: 

Alkoholfritt drikke er også fullt mulig å gi bort i vertinnegave. Både Vinmonopolet og en del spesialmatbutikker/delikatesse har et godt utvalg av interessante alkoholfrie ting etterhvert, som eplemoster, alkoholfri cider og andre boblende drikker. Vi tar med en gavepose med alkoholfritt som til vertskapet i år, for vi skal feire hos noen som av helsemessige årsaker drikker svært lite alkohol, men som likevel liker å kombinere god mat og godt drikke. 

Anonymkode: 5e6e7...fa6

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og mannen skal til min søster på nyttårsaften  

Tar med et par sideretter til kalkun (avtalt) en flaske musserende vin og en flaske fin eplemost fra polet som vertinnegave. Plus egen drikke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med gavekort på mester grønn? Er kjipt å få masse blomster, mye styr. Men man kjøper jo alltid blomster før man får gjester. Hadde blitt kjempeglad for det.

Evt noe praktisk som har verdi, eller kaffe osv.  Sjokolade er bare tull 

Anonymkode: c014d...963

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.12.2024 den 7.47):

Jeg er ofte vertskap, og står på at blomster ikke er ønskelig, særlig ikke til nyttår. Og om du ser på responsen på innlegget så er veldig mange enig i det. 

1) jeg har kjøpt inn i forkant for å pynte huset, der jeg vil ha pynt, 2) det er styrete å måtte pakke ut, finne frem vase, og finne et sted å ha blomstene, 3) de fleste kjøper noe helt tilfeldig, stil eller farger jeg ikke vil ha i hus. 

Mens jeg heller vil ha blomster enn vin

Anonymkode: c6e75...5c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Blomster trenger ikke være avskårne buketter, det kan fint gis en flott orkide i potte.

Ellers er det sikkert et trygt valg å gå for vin, spør ansatte på Vinmonopolet om du er usikker, og sett den selvsagt i en fin gavepose. Jeg ville droppet såper og lignende, siden det er så personlig hva man liker av duft, ville heller valgt noe til kjøkkenet, som god olje eller fint krydder.

Anonymkode: 9051e...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Line. skrev (På 27.12.2024 den 23.13):

Raudt handkle inngravert med «God jul»., det er noke dei fleste kan sette pris på. 

Eventuelt en pakke fårepølse. 

Nei, det er ikke noe de fleste setter pris på! 

Anonymkode: 0080d...a02

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ga en god håndsåpe, duftlys og et håndkle en gang. Alt passet sammen og var fra en eksklusiv butikk. Jeg synes iallfall at det var en veldig fin gave. Jeg gir aldri alkohol i gave

Anonymkode: 3efae...077

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker det er litt som med alt annet, en bør kjenne mottaker litt. 
Jeg hadde elsket å få blomster eller en god alkoholfri drikke. Enten det er alkoholfri musserende eller en god eplejuice. 
drikker lite vin og veldig sær, så da skal en ha flaks om en treffer riktig her. 

Anonymkode: 7aa61...8e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...