Gå til innhold

Hvordan beholde roen og svare høflig til folk som ikke ønsker en noe godt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Eller unner en noe som helst? Jeg opplever støtt og stadig at folk er frekke. Ønsker ikke å synke ned til samme nivå, men merker at det er vanskelig å beholde roen, smilet og den høflige tonen. Hva er deres tips?

Anonymkode: a417c...399

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Høres da merkelig ut at du støtt og stadig opplever at folk er frekke, det er jo virkelig ikke normalt. Kanskje det er du som er litt vel sensitiv hvis du tror alle rundt deg er frekke og ikke ønsker deg noe godt? Eller er det snakk om bestemte personer? Isåfall er det bare å kutte de ut.

Anonymkode: 1d0ae...831

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres da merkelig ut at du støtt og stadig opplever at folk er frekke, det er jo virkelig ikke normalt. Kanskje det er du som er litt vel sensitiv hvis du tror alle rundt deg er frekke og ikke ønsker deg noe godt? Eller er det snakk om bestemte personer? Isåfall er det bare å kutte de ut.

Anonymkode: 1d0ae...831

Ikke lett å kutte ut kolleger og andre i nødvendig omgangskrets. Mye av det som sies, er frekt. For eksempel, når man slanker seg, oppnår målet og endelig passer favorittbuksa igjen. Så får man kommentar at det ikke er sikkert det er vekta som gikk ned, kanskje buksa bare har utvidet seg. Stygge kommentarer om hår, klær, formen på briller. Og så videre. Jeg har dessverre vært hakkekylling siden jeg var liten. Har alltid hatt dårlig selvtillit, og jeg tror det skinner gjennom, slik at folk begynner å hakke.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Eller unner en noe som helst? Jeg opplever støtt og stadig at folk er frekke. Ønsker ikke å synke ned til samme nivå, men merker at det er vanskelig å beholde roen, smilet og den høflige tonen. Hva er deres tips?

Vær ordknapp er mitt råd...Prøv å forholde seg så rolig du kan, slik at du bruker minst mulig energi på dem...

Er det ille så kan du si rett til dem at du ikke klarer/orker å være i samme rom som dem, så går du, og da må du gå...Vis at du virkelig mener det du sier. 

Om du ikke forer dem med agn som dem kan bite på så slutter dem etterhvert..

Fryktelig slitsomt med slike mennesker...

Mange styrkeklemmer til deg 💕

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så får man kommentar at det ikke er sikkert det er vekta som gikk ned, kanskje buksa bare har utvidet seg. 

Det er da bare morsomt. 

Mine bukser har det med å krympe i skapet.

Anonymkode: e7180...135

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Din frekke faen, sier du med et halvglis. Så kan de lure på om det var spøk eller alvor.

Anonymkode: a1d55...807

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke lett å kutte ut kolleger og andre i nødvendig omgangskrets. Mye av det som sies, er frekt. For eksempel, når man slanker seg, oppnår målet og endelig passer favorittbuksa igjen. Så får man kommentar at det ikke er sikkert det er vekta som gikk ned, kanskje buksa bare har utvidet seg. Stygge kommentarer om hår, klær, formen på briller. Og så videre. Jeg har dessverre vært hakkekylling siden jeg var liten. Har alltid hatt dårlig selvtillit, og jeg tror det skinner gjennom, slik at folk begynner å hakke.

Når det gjelder det med vekta ville jeg ikke sagt noe om det til de jeg ikke trodde ville meg vel. For jeg regner med at det var i den forbindelsen kommentaren kom, kollegene dine har neppe oversikt over favorittbuksene dine og hvorfor du ikke har brukt dem.

Stygge kommentarer om utseende håndterer du med å se rart på dem og konstatere at dere har nok forskjellig smak.

Kom gjerne med flere eksempler, dette tror jeg du kan øve deg opp på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tipset mitt er å unngå, unngå og unngå . Hold stoooor avstand til sånne folk. Ignorer. Være kort hvis man må omgås . Feks jobb osv. Også må du jobbe litt med deg selv også…om hva du skal bruke energi på å tenke på. Du må lære deg å ikke bry deg. Bli sterkere. 

Anonymkode: 9c88a...bde

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...