AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #41 Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man tar hensyn til de som er tunghørt, du kan trøkke inn noen ørepropper. Anonymkode: 9331b...241 Mine foreldre tar hensyn til besøket og demper lyd på tv og slår på teksting. Anonymkode: 4d183...5c0
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #42 Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lydsensitivitet er jo også et handicap Ts Anonymkode: a476f...c6c Nei, det er ikke et handicap. Du kan jo trekke deg ut, og ha det bra. De med nedsatt hørsel, har nedsatt hørsel, uansett hva de de gjør. Du må nesten bare prøve å høre om man kan droppe lyd på tv når det er tekstet. Noe mer kan du egentlig ikke gjøre hvis det ikke er ditt hjem Anonymkode: 6ca74...c76
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #43 Skrevet 26. desember 2024 Da tar man hensyn til de som er eldre og så kan du som er ung være raus og tilpasse seg med øreklokker og gå i et annet rom og få en pause. Anonymkode: a0ba2...24b 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #44 Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har aldri prøvd et høreapparat så jeg vet ikke hvordan det er, men har lest at det er mangel på fagfolk som kan stille inn høreapparater for folk, og at eldre må vente i månedsvis for å få tilpasset høreapparatet. Ts Anonymkode: a476f...c6c Høreapparater i dag taes det avtrykk av ørene til og de tilpasses så fint at de verken kjennes eller synes. Vet man ikke dette og oppretter en slik tråd, så har man dummet seg ut og avslørt sin uvitenhet. Anonymkode: 4b34d...eec
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #45 Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Høreapparater i dag taes det avtrykk av ørene til og de tilpasses så fint at de verken kjennes eller synes. Vet man ikke dette og oppretter en slik tråd, så har man dummet seg ut og avslørt sin uvitenhet. Anonymkode: 4b34d...eec Og verden er svart/hvit? Anonymkode: a0ba2...24b 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #46 Skrevet 26. desember 2024 Jeg hører veldig godt selv, men har mange eldre slektninger. Både far og svigerfar har dårlig hørsel. Begge har høreapparat, men begge trøbler med det når det er mange mennesker tilstede. Så her tenker jeg at vi med god hørsel må tilpasse oss Anonymkode: 7ae6b...2a2 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #47 Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du mulighet til å bo på hotell og bare besøke noen timer hver dag? Svigers har også tv-en på maks styrke, men skrur ned volumet når jeg ber om det. Hvis de ikke hadde kommet meg i møte hadde jeg ikke besøkt dem, rett og slett. Anonymkode: 5a8b5...131 Dette er på bygda uten hotell Ts Anonymkode: a476f...c6c
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #48 Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Nei, det er ikke et handicap. Du kan jo trekke deg ut, og ha det bra. De med nedsatt hørsel, har nedsatt hørsel, uansett hva de de gjør. Du må nesten bare prøve å høre om man kan droppe lyd på tv når det er tekstet. Noe mer kan du egentlig ikke gjøre hvis det ikke er ditt hjem Anonymkode: 6ca74...c76 Selvfølgelig er det et handicap. Jeg har hodeskade og har fått hyperakusis. Ts Anonymkode: a476f...c6c 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #49 Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Høreapparater i dag taes det avtrykk av ørene til og de tilpasses så fint at de verken kjennes eller synes. Vet man ikke dette og oppretter en slik tråd, så har man dummet seg ut og avslørt sin uvitenhet. Anonymkode: 4b34d...eec Det ER stor mangel på audiografer i Norge. Spesielt i nord. Det har vært flere saker om dette på nyhetene og i ulike aviser det siste året. Anonymkode: f74e6...1cd 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå