Gå til innhold

Perimenopause

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har vært både til lege og gynekolog, og begge mener at jeg ikke er i overgangsalderen. Men mine symptomer mener noe annet. For det første tok jeg en time hos lege fordi jeg sliter med ledd,mye vondt i knærne,albue og av til fingre. Men det kommer spesielt når det er kaldt. Mye energi som jeg hadde er nå borte,og menstruasjon kommer og går. Noen ganger har jeg ikke eggløsning engang. Noen ganger blør jeg i 6 dager,så går det 10 dager så blør jeg igjen 7 dager. Slik har det vært nå i 1 år. 

Legen og gynekolog tok blodprøver og sa nei du er ikke kommet i overgangsalderen, men tror dem bare ikke. I tillegg har jeg nattesvette, hetetokter om dagen og er av og til irritert over ingenting. Av og til kjenner ikke meg selv engang. Så glemmer jeg ofte ting(bruker å huske alt). 

Gynekologen trodde jeg hadde lupus, så jeg måtte innom en revmatolog. Han mente jeg ikke har lupus, og at jeg måtte ta ny time hos legen. Jeg føler at ingen hører på meg. 

Bør jeg ta enda en time hos lege? Bør jeg gå på hormonbehandling? 

Anonymkode: e51fb...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tror man kan være i førfasen til overgangsalder uten at det syns på testene. Dukket ikke noe opp hos meg heller, men jeg har hatt alle mulige rare saker på kort tid. MÅ bare være overgangsalderen. Fått brennende rygg som plutselig kommer og forsvinner (soler meg ikke, så ingen grunn til å føre at den brenner midtvinters...), vondt i ledd, kriblende følelse i huden på beinene og fått migrene. Fått  depresjon og angst, vektøkning og søvnproblemer, nattesvette, samt mange rare smaker på ting. Aldri hatt tidligere, og nå kommer det som perler på en snor.. Uten utslag på noen prøver. 

Anonymkode: 070d9...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Huff😔 Ja da forventer jeg at jeg har begynt å komme i overgangsalderen. Hadde sikkert for et par måneder tilbake at jeg var så bekymret for ingenting,slik har jeg aldri vært. Vært glad bestandig,min mann merket det med engang. Men har du/dere gått på noe hormonbehandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan starte med symptomer 10 år før overgangsalderen slår ut. Gå til privat gynekolog er anbefalt 🙂

Anonymkode: 74844...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan starte med symptomer 10 år før overgangsalderen slår ut. Gå til privat gynekolog er anbefalt 🙂

Anonymkode: 74844...ad4

Okei,skal ordne det😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...