AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #21 Del Skrevet 23 timer siden Ville valgt enten øst eller vest. Begge deler er bra. Har aldri brukt turoperatør og USA er et veldig enkelt land å reise i. I tillegg veldig stort. Ta en skikkelig prat om hva dere ønsker å få ut av turen. Vi hadde tre uker på vestkysten som vårt paradis i 2019. LA i et hus, så hele kysten opp. Videre Grand Canyon, over Death Valley og til Las Vegas. Anonymkode: e81b2...cec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #22 Del Skrevet 23 timer siden Hva var det som gjorde at valget falt på USA? Kultur? Mat? Det kan ikke være shopping i hvert fall, med kronekursen fremover. Hadde sterkt revurdert, og reist til et land som ennå ikke er ødelagt av Hollywoodkjendiser og søppelmat. Anonymkode: 74481...5bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #23 Del Skrevet 23 timer siden Anbefaler Florida. Key West, Miami, fort lauderdale, orlando. Der har d u det meste . Strand, kunst, museum, disney, shopping, god mat osv. Anonymkode: 5aff7...c20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #24 Del Skrevet 23 timer siden Mine favoritter er Montana, Nebraska, Utah (har familie der) og Wyoming. Leie bil, besøke nasjonalparker, shopping i Salt Lake City, besøke Monument Valley etc. California er ok. Fine strender. Florida likte jeg ikke. New York er spennende. Mye å se på, masses shoppingmuligheter og skikkelig storby liv. Når vi reiser til USA tar vi alltid noen dager i New York før vi reiser videre. Anonymkode: f194d...2c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #25 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg liker Chicago veldig godt. Las Vegas er kjempegøy hvis du har litt penger å bruke. Orlando er kjempefint. Vi har bodd på Floridays resort mange ganger. Kort vel til flere av parkene. Ligger nederst på International drive, rett ved stor matbutikk og stor outlet. Leiligheter med fullt kjøkken, vaskemaskin og tørketrommel. Som en over her sier, usa har blitt veldig dyrt og det er vanvittig mye sosial nød der. Anonymkode: 829b0...91f Vi bodde på Floridays i Orlando i sommer. Våre barn er 12, 14 og 16 år. Vi var 12 dager. Hadde leiebil én uke. Vår tur kom på rett i overkant av 200.000 kroner. Vi var i alle Disney-parkene (25.000 bare i inngang) og i Gatorland. Hadde leiebil og kjørte til Miami Beach og hadde en overnatting på hotell der før vi reiste tilbake til Orlando. Anonymkode: b6675...a89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #26 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mine favoritter er Montana, Nebraska, Utah (har familie der) og Wyoming. Leie bil, besøke nasjonalparker, shopping i Salt Lake City, besøke Monument Valley etc. Anonymkode: f194d...2c9 Montana, Wyoming og Utah er fantastisk. Har vært mye i SLC. Ellers elsker jeg også Tennessee, North Carolina og Alabama. Anonymkode: d8c10...b3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #27 Del Skrevet 23 timer siden Høres fantastisk ut, jeg elsker USA og har vært der mange ganger. Senest i fjor. Med så store barn ville jeg først og fremst latt dem delta i planleggingen ang hvor dere skal reise. USA er stort 😅. Det er ikke sikkert at parkene i Orlando er det som frister mest for tenåringene, kanskje vestkysten frister mer. Ville unngått Las Vegas, rett og slett pga varmen om sommeren. Har selv opplevd å være der i 49 grader og det var grusomt. Elsker byen, men i annen årstid. Når dere har valgt destinasjon ville jeg bestilt flybilletter. Ikke bruk reisebyrå, det er ikke nødvendig. Bestill flybilletter direkte fra flyselskap, da er dere best sikret dersom det oppstår forsinkelser el. Så ville jeg brukt hotels.com eller booking.com til å lete etter sted eller steder å bo. Jeg bestiller alltid med mulighet for avbestilling i tilfelle jeg finner noe bedre. Deretter bestilles leiebil. Ville lagt opp en halvveis rute dersom dere skal bevege dere litt rundt, husk at det er dyrere å levere leiebil annet sted enn der dere henter den. USA er et enkelt land å reise i når man har leiebil. Men som andre her har nevnt, det er dyrt for tiden. Jeg skulle gjerne reist en tur igjen til våren, men dropper det pga prisnivået. Var dyrt i fjor da jeg var der, i Florida, men ser at prisene er enda verre nå. Anonymkode: e2d40...4ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #28 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hadde sterkt revurdert, og reist til et land som ennå ikke er ødelagt av Hollywoodkjendiser og søppelmat. Anonymkode: 74481...5bf Har vært mye i USA, i mange stater. Aldri fått opplevelsene ødelagt av hverken Hollywoodkjendiser eller søppelmat. Noe av den beste maten jeg fått servert har vært i USA. Kjipt at du hadde dårlige opplevelser i USA med Hollywoodkjendiser og søppelmat. Kan jeg spørre hvor i USA du følge dette ødela opplevelsene? Anonymkode: d8c10...b3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #29 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har selv opplevd å være der i 49 grader og det var grusomt. Elsker byen, men i annen årstid. Anonymkode: e2d40...4ac Samme her. Helt forferdelig. Bodde i tillegg på en militærforlegning på Nellis Airforce base i spartanske «brakker». Var en befrielse å komme seg på et hotell. Bodde i bassenget et par dager da varmen var på sitt mest intense. Anonymkode: d8c10...b3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #30 Del Skrevet 22 timer siden Har hatt biltur fra Florida til California. Parker som Disney World ++ i Florida, bading i gulfen (f.eks Naples), Alligatorer i Everglades, flere steder å stoppe for springs, Key West, St Augustine (gammel by). Videre til New Orleans og litt Louisiana. Se filmer og bli inspirert Videre til Texas. Fort Worth/Dallas med rodeo og texas kuer, Houston shoppingstopp med skøyting og St Antonio med litt historie Videre Santa Fe, Roswell for litt ufo, litt grotter i Carlsbad. Grand Canyon, zion, Monument Valley mm for natur Få gjerne med litt Route 66 i Arizona som Williams på vei mot Las Vegas Death Valley før LA (Santa Monica og som over nevnt Newport Beach mer enn selve LA og så kystruta opp til San Fran med stopp i Solvang og Monterey og små kyststeder. Husk at vannet i sjøen er kaldt nord for Santa Barbara. Hadde med 11 og 13 åring på mye av dette og hadde de vært eldre hadde vi sett mer alle steder og vært lenger. (vi rakk ikke alt, og kan ha sett mer, hudker ikke planen i hodet) Mye regn i Florida. Har man tid blir det ikke lange strekker før pauser. Mine kjedet seg ikke og hadde gjerne tatt ruta igjen. Vi syntes det var bra kombinasjon av parker, bading, by og shopping. Anonymkode: a430a...ccb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #31 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Har hatt biltur fra Florida til California. Parker som Disney World ++ i Florida, bading i gulfen (f.eks Naples), Alligatorer i Everglades, flere steder å stoppe for springs, Key West, St Augustine (gammel by). Videre til New Orleans og litt Louisiana. Se filmer og bli inspirert Videre til Texas. Fort Worth/Dallas med rodeo og texas kuer, Houston shoppingstopp med skøyting og St Antonio med litt historie Videre Santa Fe, Roswell for litt ufo, litt grotter i Carlsbad. Grand Canyon, zion, Monument Valley mm for natur Få gjerne med litt Route 66 i Arizona som Williams på vei mot Las Vegas Death Valley før LA (Santa Monica og som over nevnt Newport Beach mer enn selve LA og så kystruta opp til San Fran med stopp i Solvang og Monterey og små kyststeder. Husk at vannet i sjøen er kaldt nord for Santa Barbara. Hadde med 11 og 13 åring på mye av dette og hadde de vært eldre hadde vi sett mer alle steder og vært lenger. (vi rakk ikke alt, og kan ha sett mer, hudker ikke planen i hodet) Mye regn i Florida. Har man tid blir det ikke lange strekker før pauser. Mine kjedet seg ikke og hadde gjerne tatt ruta igjen. Vi syntes det var bra kombinasjon av parker, bading, by og shopping. Anonymkode: a430a...ccb Hvor land tid brukte dere? Anonymkode: b6675...a89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #32 Del Skrevet 22 timer siden Er det trygt å feriere i usa? Har dere følt dere utrygge noen gang? Anonymkode: 27ce0...8b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #33 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er det trygt å feriere i usa? Har dere følt dere utrygge noen gang? Anonymkode: 27ce0...8b1 Har akkurat vært i san Fransisco. Var jo selvsagt grytidlig oppe pga tidsforskjellen. Skulle gå til en severdighet som var 5-6 km unna hotellet. Gikk gjennom byen kl 07 på morgenen, det var vanvittig mange narkomane og uteliggere der. Måtte se oss for for å ikke tråkke i menneskebæsj. Mange åpenbart psyke mennesker som ikke får hjelp. Så det var litt ubehagelig å gå mellom tette horder av disse typene, selv om de helt sikkert er ufarlige. Anonymkode: 829b0...91f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #34 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det trygt å feriere i usa? Har dere følt dere utrygge noen gang? Anonymkode: 27ce0...8b1 Aldri følt meg utrygg i USA, men tar forholdsregler da. Unngår for eksempel enkelte steder i Los Angeles på kveldstid pluss unngår generelt områder med veldig lite folk. I storbyene føler jeg meg alltid veldig trygg, det er folk og politi overalt. Har vært på bobilferie noen ganger og da bor vi alltid på store campingplasser, vi camper ikke hvor som helst. Når vi kjører bil, så tenker vi alltid på hvor vi stopper for å ha pauser, passer på at det er steder med folk. Elsker USA og føler det er veldig trygt. Kan legge til at jeg ikke har besøkt noen steder som regnes som «farlige», det unngår jeg. Anonymkode: e2d40...4ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #35 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er det trygt å feriere i usa? Har dere følt dere utrygge noen gang? Anonymkode: 27ce0...8b1 Aldri følt meg utrygg. Har ingen negative opplevelser fra alle mine turer rundt i USA. Har derimot erfart en veldig gjestfrihet jeg aldri har opplevd maken til i Norge. Eller i andre europeiske land. Anonymkode: d8c10...b3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå