AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Del Skrevet 14 timer siden Hos oss er vi ikke så veldig «julete», men synes selvfølgelig det er hyggelig med sosialt samvær med familie. Det blir jo lett tradisjoner med hvem, når, hvor lenge osv, og alt er fint, synes vi. Vi kjøper det vi liker aller best å spise i juledagene, og gleder oss til å kose oss med dette. Men et evig tilbakevendende problem er at gjestene som kommer til oss alltid har med noen hjemmelagede matvarer som de er tydelig stolte over å ha laget. De tror vi setter stor pris på å få dette, for vi har jo alltid sagt tusen takk og uttrykt at det er godt, vi vet jo at de har lagt sin sjel i å tilberede dette. Sannheten er at vi rett og slett ikke liker denne medbragte maten, og synes det er litt irriterende å måtte sitte og spise dette for høflighets skyld mens maten vi egentlig har lyst på må ligge urørt. Verden faller selvsagt ikke sammen på grunn av dette, men skulle gjerne hatt noen gode tips til hvordan vi skal klare å snike oss unna dette uten å såre de stolte matprodusentene….. Anonymkode: cc68a...564 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #2 Del Skrevet 14 timer siden Ha det dere liker også på bordet. Ta én liten porsjon med gjestene sin mat og mer av deres egen mat. Når de sier «ta mer», sier du bare at du vil ha plass til eplekaka di, matmuffinsene eller hva enn du har laget og liker. Anonymkode: d9b5a...ed7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Del Skrevet 14 timer siden Men du bidrar jo til at de fortsetter, gjennom at du serverer, og spiser. De vet ikke sannheten før du forteller dem sannheten. Og det er jo bare flaut nå når du har latt tiden gå. Folk er ikke tankelesere. Jeg ville satt frem det jeg selv har kjøpt og laget allerede første gang de kom med eget. Anonymkode: 60989...b2e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Hvis dere ikke er så julete og feks ikke spiser julebrød, julepålegg, gløgg, marsipan og annet "julete", så forstår jeg at de tar med noe som minner om jul. Spesielt om de skal spise hos dere. Selv tar jeg alltid med hjemmelaget julepålegg og julebrød til svigers. De spiser kokt egg, skinke og syltetøy til frokost uansett om det er jul eller ikke. Når vi feirer der og overnatter, så vil jeg gjerne ha litt mer "julestemning" når det kommer til maten. De blir ikke fornærmet. Anonymkode: 80118...775 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden Hadde bare forsynt meg med den maten JEG vil spise. Hva andre velger er jo opp til dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå