Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ser at det var noen her som spiller civilization 4, så kanskje jeg kan få litt hjelp :)

Når man har spilt ferdig et spill så kommer det opp en liste, og "you played as.." eller noe slikt. Jeg får alltid noen av de som er helt nederst på lista :( Er det fordi jeg ikke spiller på vanskelig nok nivå, fordi jeg ikke er taktisk nok, eller noe helt annet?

Føler også at jeg ikke er så flink med taktikken, noen som har noen tips?

Takk for hjelpen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det betyr at du ikke utrettet særlig mye, og dette vil sansynligvis bedre seg ettersom du blir flinkere i spillet.

Spiller på kjempelavt nivå selv, men blir bedre og bedre for hver gang.

Mitt tips er forøvrig å forsøke å ta over så mye av verden som mulig, legge deg opp så mye penger som mulig, og ikke angripe før du har en overlegen styrke! (Eller så nære alt dette som mulig)

Startet forøvrig med å alltid vinne på "space race" fordi dette ikke krever krig i det hele tatt, men rask teknologiutvikling.

Endret av Sensommerbruden
Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar :) Jeg har vunnet space victory og en gang med at jeg hadde så og så mye land, men allikvel kommer jeg nederst. Ser liksom ikke sammenhengen mellom hvor godt jeg spiller, og hvilken plassering på den lista jeg får. Ofte jeg føler at jeg har spilt mye bedre enn noen gang, vunnet mer land og tatt flere byer, og allikevel får jeg dårligere poengsum enn tidligere..

Skrevet

Vet, er ikke alltid så lett å se sammenhengen mellom spilling og poengsum!

Mange ting som genererer poeng, forskning, andel av land, befolkning, kultur osv. Spesielt i begynnelsen er det vanskelig å få poeng dersom du ikke bygger masse byer.

Min taktikk er enkel, unngå krig, få masse land og arbeidere i begynnelsen, deretter sørge for å bygge store underverk og forske for harde livet. Da får jeg som oftest masse poeng, og topper som oftest listen. Men spiller bare på 3. nederste nivået da, liker å vinne! :sjarmor:

I begynnelsen tapte jeg alltid, men nå har jeg en viss føling med disse poengene!

Skrevet

No er det jo òg fleire forum dedikert til Civilization-spela, t.d. Civilization Fanatics Center. Her er det masse inspirasjon og tips å henta (og om du vil, fleire sivilisasjonar, grafikk, kart mm. Så det skal vera råd å spela som nordmann eller i alle fall viking ;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...