AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #1 Del Skrevet 26. desember 2024 .. og jeg vet ikke helt hva jeg føler om det. Føles som et latterlig ilandsproblem, men likevel når jeg begynner å innse det sakte men sikkert- så kjennes det som en liten sorg i hjertet mitt. Vi har vært sammen i over 5 år. Vi er voksne, har barn på hver vår kant, og har begge vært gift før. I starten snakket vi titt og stadig om ekteskap. Begge var positive til dette og hadde lyst til å gifte seg igjen i fremtiden. Vi snakket om betydningen av ekteskap, sted, forlovere, o.l. Han sa og sier fortsatt at endelig har han funnet den som han skal bli gammel med, og endelig føler han på både ro og trygghet i livet sammen med meg. Han viste meg et plagg han hadde kjøpt til meg hvor han først da sa «men denne må jeg vente litt med å gi deg»- og på plagget sto det «i love my husband». Og så sier han etter(!!) vi har flyttet og bodd sammen i 1,5 år- at han blir så stresset av tanken om frieri og ekteskap. At vi har det jo så fint slik vi har det, og at vi ikke trenger å gifte oss. Jeg er til dels enig. Vi har det fint sammen. Ler og har sex, koser oss, har god økonomi og godt sosialt nettverk. Men så er det den sorgen som ligger inni meg. Spørsmålene som følger. Har han ombestemt seg? Hvorfor? Er han ikke forelsket lenger? Hvorfor snakket han da om ekteskap tidlig i forholdet? Vil han ikke gi meg den tryggheten- spesielt når han vet at jeg vil gifte meg? Som sagt mange spørsmål..! Ila forholdet vårt har vi vært på mange reiser. Det har vært jubileum, bursdager, høytider, nyttår, og mange ganske flotte kjæreste turer. Og i forkant av alle disse har jeg så smått fått opp forhåpningene om han kanskje vil fri. Kanskje «stresset» han sier han føler kun er en avledningsmanøver for å overraske meg stort?? Men neida. Det skjer bare ikke, og nå har jeg tynt med begrunnelser som jeg tror på lenger selv. Kanskje vil han bare ikke gifte seg med meg lenger. Og en liten del av meg blir såpass barnslig og da sier «at da vil heller ikke jeg gifte meg»! Om ikke han skal gi meg alt jeg ønsker- hvorfor skal jeg da gi han alt ellers en kone ville gitt han? Hvorfor skal jeg sette forholdet først og over alt når han ikke gjør det samme tilbake?! Og om han nå skulle fri- så hvorfor har han ventet så lenge? Om han trenger så lang tid på å bestemme seg for OM han vil gifte seg med meg- så hvor sikker kan han egentlig være i dette forholdet? Bah!! Bare måtte få det ut en plass! Anonymkode: 18cb5...93b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #2 Del Skrevet 26. desember 2024 Om han har barn fra før av så er det jo fornuftig å ikke gifte seg. Anonymkode: 36737...805 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #3 Del Skrevet 26. desember 2024 Ja, som du sier har du mange spørsmål og tanker. Det jeg lurer på er hvorfor du ikke stiller ham disse spørsmålene og deler hva du tenker? ❤️🤔 Anonymkode: 1f924...8d6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #4 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om han har barn fra før av så er det jo fornuftig å ikke gifte seg. Anonymkode: 36737...805 Han har vel vært klar over at han har hatt barn hele tida. Tror du han lurte TS? Anonymkode: 0906c...735 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #5 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ja, som du sier har du mange spørsmål og tanker. Det jeg lurer på er hvorfor du ikke stiller ham disse spørsmålene og deler hva du tenker? ❤️🤔 Anonymkode: 1f924...8d6 Ja jeg vet.. skal snakke med han og spørre om dette, men måtte bare dele og skrive tankene mine her slik jeg klarte å formulere «sorgen» og spørsmålene. TS Anonymkode: 18cb5...93b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #6 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Om han har barn fra før av så er det jo fornuftig å ikke gifte seg. Anonymkode: 36737...805 Hvorfor er det fornuftig? Pga arv? Jeg har lyst å gifte meg med han pga jeg elsker han, og har ikke satt meg inn i alle paragrafer og hva som er mest praktisk.. TS Anonymkode: 18cb5...93b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #7 Del Skrevet 26. desember 2024 Slikt har vi alltid snakket helt åpent om. Særlig når han har nevnt at frieri stresser, så er det jo mye bedre å bare bli enige om dere skal gifte dere, eller ikke? Anonymkode: 2dd0f...101 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #8 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Han har vel vært klar over at han har hatt barn hele tida. Tror du han lurte TS? Anonymkode: 0906c...735 Å ombestemme seg, ta til fornuften osv er ikke å lure folk. Anonymkode: 36737...805 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #9 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor er det fornuftig? Pga arv? Jeg har lyst å gifte meg med han pga jeg elsker han, og har ikke satt meg inn i alle paragrafer og hva som er mest praktisk.. TS Anonymkode: 18cb5...93b Å gifte seg er en seriøs kontrakt med paragrafer og lovverk. Det er IKKE romantikk. Om min partner ikke forstod det så hadde jeg nektet å gifte meg. Anonymkode: 36737...805 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #10 Del Skrevet 26. desember 2024 Hvis du har så lyst til å gifte deg, da kan du vel fri selv? Er det ikke litt gammmeldags å tenke at det bare er mannen som skal fri? Anonymkode: 6c9b3...7c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #11 Del Skrevet 26. desember 2024 Kan ikke du fri, da, TS? Så slipper han å stresse. Anonymkode: 2aba3...71c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #12 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvorfor er det fornuftig? Pga arv? Jeg har lyst å gifte meg med han pga jeg elsker han, og har ikke satt meg inn i alle paragrafer og hva som er mest praktisk.. TS Anonymkode: 18cb5...93b Du bør virkelig lese opp lover og regler, arverett og særkullsbarn før dere gifter dere. Dette får enormt betydning den dagen en dør eller skiller seg. Jeg har vært gjennom dette. Anonymkode: 56ea1...0f0 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #13 Del Skrevet 26. desember 2024 Trenger noen å fri da? For de fleste tror jeg ekteskap er noe man snakker om og blir enige om. Ikke heng deg opp i dette du ser på YouTube. Bare si, jeg kunne faktisk tenkt meg at vi gifter oss, hva tenker du? Så blir dere enige om type bryllup. Anonymkode: 53c2a...ced 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #14 Del Skrevet 26. desember 2024 Det er ganske naturlig at de som har vært gift og skilt før vegrer seg for å gifte seg igjen. Bare tanken på å kanskje bli skilt igjen er å bli uvel av. Har en det bra sånn som det er så bør en være takknemlig for det. Anonymkode: cfc0c...989 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #15 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har lyst å gifte meg med han pga jeg elsker han, og har ikke satt meg inn i alle paragrafer og hva som er mest praktisk.. TS Anonymkode: 18cb5...93b Elsker du ikke han uten giftemål? Anonymkode: 7ed71...9ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #16 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Om han har barn fra før av så er det jo fornuftig å ikke gifte seg. Anonymkode: 36737...805 Da kan han jo også drite i å flytte sammen med en ny dame. Anonymkode: 4d0c5...724 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #17 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Da kan han jo også drite i å flytte sammen med en ny dame. Anonymkode: 4d0c5...724 Hvorfor? Arv er jo først et problem etter ens død.. Ekteskap med særkullsbarn burde gjøres med hjelp av en advokat. Ikke veldig romantisk det heller Anonymkode: 17985...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #18 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor? Arv er jo først et problem etter ens død.. Ekteskap med særkullsbarn burde gjøres med hjelp av en advokat. Ikke veldig romantisk det heller Anonymkode: 17985...3a0 Vel. I stedet for å velge halvveis løsning, kan de jo bare date. Trenger ikke å bo sammen. Anonymkode: 4d0c5...724 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #19 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du bør virkelig lese opp lover og regler, arverett og særkullsbarn før dere gifter dere. Dette får enormt betydning den dagen en dør eller skiller seg. Jeg har vært gjennom dette. Anonymkode: 56ea1...0f0 Barn arver uansett, det heter pliktdelsarv. Ektefelle kan ikke sitte i uskiftet bo med særkullsbarn uten at de samtykker. Anonymkode: 4d0c5...724 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #20 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Barn arver uansett, det heter pliktdelsarv. Ektefelle kan ikke sitte i uskiftet bo med særkullsbarn uten at de samtykker. Anonymkode: 4d0c5...724 Som kvinne er sjansen større for at mannen dør først. Og da kan og bør hans barn kreve skifte. Og etter skifte så kan ens egne barn bli tapere på arv. Arv med særkullsbarn er komplisert. Anonymkode: 17985...3a0 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå