Gå til innhold

Endret etter løpetid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en 2 år gammel tispe som hadde løpetid for ca 2 mnd siden. Etter denne løpetiden har hun begynt å slikke seg “intensivt” nedentil samtidig som hun jokker heftig. Har aldri sett dette hos tisper som jeg har hatt tidligere. Er dette en form for å tilfredsstille seg selv? Har hatt hun til dyrlege da jeg frykter livmorbetennelse pga mye slikking, men alt var ok. Noen med erfaring her?

Anonymkode: 32aa5...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Ovidie skrev (8 minutter siden):

Kan hun ha innbilt svangerskap ? Kommer det melk ut av pattene når du klemmer på dem?

Nei, ingen melk, redebygging eller bæring av “valper».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge livmorbetennelse er utelukket tenker jeg det nok bare er litt ekstra hormoner i sving.

Anonymkode: 9fa45...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånn gjør en av mine tisper. Det begynte etter første løpetid. Vanligvis når hun gjør det, så er det etter tur eller mat (eller etter andre aktiviteter når stresset er høyere). Hun gjør det litt mer i noen perioder enn andre.

Fra det jeg har sett, er det tilfredsstillende/reaksjon på aktivitet. Stressreduserende? Jeg tror det er litt som når en hannhund jokker på kosedyr eller andre hunder når de er veldig gira. 

Nå gjør hun det veldig lite det meste av året, men det blusser opp rundt løpetid. Jeg avleder når jeg ser det. Generelt så vet jeg i hvilke perioder/situasjoner som fører til atferden, så jeg kan passe på at hun f.eks er rolig før vi går inn fra tur osv.

Anonymkode: 339dd...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tenker dere at det kan være demping pga høyt stress? Ev. er det hormonkaos som skaper stress? Hun har aldri gjort dette tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Tenker dere at det kan være demping pga høyt stress? Ev. er det hormonkaos som skaper stress? Hun har aldri gjort dette tidligere.

Hormoner, sikkert. Min var ganske ille på det akkurat da det begynte, men det roet seg og nå er det bare nå og da (med unntak av i løpetiden, når stress og hormoner fyker til værs) 

Anonymkode: 339dd...ff0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...