Gjest Gjest_elli_* Skrevet 3. mars 2006 #1 Del Skrevet 3. mars 2006 nå trenger jeg gode råd! 2-åringen min har diare på 3 døgnet. alt renner ut med det samme det har kommet inn... har unngått alle melkeprodukter, han drikker eplejuice blandet med farris etter råd fra helsesøster, i går prøvde jeg en teskje potetmel utblandet i litt vann...(gml kjerringråd..) Har dere gode tips som funker på deres barn? han har god allmenntilstand og god appetitt. Hjelp meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimse Skrevet 3. mars 2006 #2 Del Skrevet 3. mars 2006 Loff? Kokt ris? Popcorn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. mars 2006 #3 Del Skrevet 3. mars 2006 Har ingen gode råd på tunga, bare et spørsmål. Har du vært til lege? Etter de siste ukenes hendelser med nyresyke barn skal nemlig alle leger ta prøver av diaresyke barn. Bedre føre var... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flopp Skrevet 3. mars 2006 #4 Del Skrevet 3. mars 2006 Synes det høres ut som du har fulgt noen gode råd allerede . Tror du bare må ha tålmodighet og vente til det går over. Og smør han i stumpen! Så lenge barnet får i seg væske og salt så går det nok greit. Potetgull og Cola f.eks. . God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vixen Skrevet 3. mars 2006 #5 Del Skrevet 3. mars 2006 Mat med stivelse bør hjelpe. Feks banan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Renathe Skrevet 3. mars 2006 #6 Del Skrevet 3. mars 2006 Tror ikke popcorn er noe sjakktrekk.... Men salt er bra! Kjøttsuppe kanskje? Cola og potetskruer.. Mamma sverger til risengrynsgrøt kokt på kunn vann! Uff, håper den lille kroppen blir bra snart.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 3. mars 2006 #7 Del Skrevet 3. mars 2006 Her er en fin side på nettet du kan se på http://www.lommelegen.no/art/art1799.asp stod mange fine matvarer der, og spesielt sugerør kan kanskj hjelpe til med å få i han/henne drikke. Drikk mye! Og som du sa, eplemost + farris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss Skrevet 3. mars 2006 #8 Del Skrevet 3. mars 2006 Jeg ville prøvd med "blåbærsaft" det skal ha en stoppende virkning. samtidig som det er bra at barnet får i seg væske,p.g.a uttørking Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 3. mars 2006 #9 Del Skrevet 3. mars 2006 Avkok av byggryn hjelper med å binde magen. Ta noen never hele byggryn og kok i 1 liter vann. La det koke i ti minutter. Sil bort de kokte grynene, og server som suppe eller drikke. (dette har vært brukt på meg med stort hell) Ellers er loff og kokt vann mye brukt, samme med Marie-kjeks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 3. mars 2006 #10 Del Skrevet 3. mars 2006 prøv med banan.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2006 #11 Del Skrevet 3. mars 2006 Hvis jeg hadde diare og oppkast da jeg var liten ga alltid mamma meg eplemost eller cola. Samt at ho moste eple så jeg fikk i meg litt fast. Pluss at det gikk mye i loff.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2006 #12 Del Skrevet 3. mars 2006 Vi fikk salte potetskruer og doven cola vi....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lealaus Skrevet 3. mars 2006 #13 Del Skrevet 3. mars 2006 Doven cola og potetskurer, mariekjeks eller når man føler seg bedre; loff. Dette gjør jeg den dag i dag, prøver jeg mer krevende mat kommer det bare ut igjen uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 3. mars 2006 #14 Del Skrevet 3. mars 2006 Hvorfor akkurat potetSKRUER? Er det noe spesielt med dem, eller funker annet potetgull like godt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. mars 2006 #15 Del Skrevet 3. mars 2006 Vet ikke når det gjelder potetskruer, men jeg fikk beskjed av legene å heller spise det enn annet potetgull da jeg var mindre, det var av andre årsaker da, og jeg aner fortsatt ikke hvorfor. Styre unna ost- og melkeprodukter er jo lurt, jeg har alltid spist litt grovt knekkebrød jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lealaus Skrevet 3. mars 2006 #16 Del Skrevet 3. mars 2006 Potetskruene er vel ikke kokt i olje (eller hva det er de gjør med oljen), eller tar jeg helt feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 4. mars 2006 #17 Del Skrevet 4. mars 2006 Potetgull är väl saltare än skruvar? Och små barn ska inte äta så mycket salt. Kan det vara det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pio Skrevet 13. april 2011 #18 Del Skrevet 13. april 2011 koka egg, kan de hjelpe mot diare? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå