AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #1 Skrevet 26. desember 2024 Vi er i gang med bleieslutt på barnet på 2,5 og det går veldig greit. Hun er klar og veldig motivert. Hun har sluttet helt med bleie inne om dagen men bruker bleie om natta. Et dilemma er når vi skal ut. Vi droppet bleien da vi bare skulle er kort ærend men har tatt på bleie hvis vi skal være borte lengre, kjøre bil etc. Hadde egentlig lyst til å prøve uten bleie i de fleste situasjoner men er redd for uhell når vi skal være ute lengre tid av gangen, f. eks kjøre av gårde for deretter være i skogen noen timer. Hvordan har dere gjort det i slike situasjoner om vinteren? Det er jo så mye klær😅 Anonymkode: 0ca08...7a2
C-girl Skrevet 26. desember 2024 #2 Skrevet 26. desember 2024 Da nevøen sluttet med bleie brukte de "ekspedisjonsbleie" når de skulle på tur uten toalett i nærheten.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #3 Skrevet 26. desember 2024 Vi hadde en ekstra vinterdress (i neste størrelse, men som gikk an å bruke som reserve), og den tok vi med i bilen når vi skulle ut på tur. Jeg har hatt med sekk med ekstradressen, truse, ulltøy og en termos med kakao på tur i skogen. Det gikk nesten alltid bra. Jeg husker at det kom tiss i dressen én gang som vi var ute på aketur, og barnet nok drakk litt vel mye kakao på kort tid. Vi har hatt et barn som sluttet med bleie på vinteren og et som sluttet på sommeren, begge var 2,5 år. Og en fordel med vinterslutten, var faktisk at barnet hadde flere lag klær fanget opp tisset ved uhell. Jeg husker f.eks. at det gikk galt på Rema en gang, og at jeg tenkte det var jo greit at alt havnet i ullundertøyet, og at det ikke ble en dam på butikken som vi måtte vaske opp. Hun som sluttet med bleie på vinterstid hadde uhell en periode, det hadde knapt hun som sluttet på sommeren, og det er mulig det hadde en sammenheng med alle klærne. Men alt i alt gikk det ganske fort og greit med begge. I bilen brukte vi sånn kladd fra apoteket til å legge i bilstolen til både sommer- og vinterbleieslutteren. Det har jeg hatt med på bussen og kafé også, en kort periode. Det tisset aldri hverken i bilstol, på buss eller kafé, det ville bare vært så utrolig dumt om det skjedde, så det var for å være på den helt sikre siden. Anonymkode: 1b9aa...8b3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #4 Skrevet 26. desember 2024 Jeg tok bleie på ved lengre turer og ute om vinteren til de var helt tørre. Vaske dresser og ikke minst sko fulle av tiss orket jeg ikke styre med i treningsperioden. Samme gjorde de i barnehagen når de var ute. Når vi så at bleiene var tørre over tid så tok vi de av. Det er jo gjerne bare snakk om en kort periode. Et og annet uhell ble det etter bleieslutt også, men sjelden. Det må man regne med. Anonymkode: 4949a...82f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå