AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #1 Del Skrevet 26. desember 2024 Er så sykt forstoppet, uke 36. Går på do kanskje 3 ganger daglig og kommer litt og litt. Hadde styrtfødsel forrige gang så vil ikke tro jeg rekker klyster. Noen som har tips?? Redd for å være mega forstoppet når jeg skal føde Anonymkode: cbdba...89e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 26. desember 2024 #2 Del Skrevet 26. desember 2024 Har du prøvd noe for å ikke være det? Typ laktulose, etc? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #3 Del Skrevet 26. desember 2024 1) Ville prøvd hjemmeklyster eller noe for å lindre egne plager. 2) kroppen har en tendens til å ordne opp selv også. Vet om mange som trodde at de fikk løs mage, men så viste det deh å være fordi fødsel var rundt hjørnet. Anonymkode: d6707...f9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #4 Del Skrevet 26. desember 2024 Du må drikke mye mer vann, bruk i tillegg lactulose (da MÅ du drikke mye vann) sånn at avføringen mykes opp. Anonymkode: 24ee5...2dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #5 Del Skrevet 26. desember 2024 Jeg hadde styrtfødsel med mitt andre barn. Hadde ikke vært nr 2 på et par dager. Fødselen startet med spontan vannavgang samtidig med første rie, som var veldig sterk. Deretter gikk det slag i slag, og fra a-å tok det 1 time. Jeg rakk likevel å ha tidenes diaré, der jeg tenker at kroppen tømte seg i full fart for å gi plass til barnet 😅 Jordmor sa at det er vanlig, så det ordner seg nok 🙂 Anonymkode: a28e1...177 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #6 Del Skrevet 26. desember 2024 Kronisk forstoppelse her! Var bekymra for det samme selv, men det var seriøst null problem. Har aldri vært så tom og fin i tarmen som etter fødsel. Jordmor bare lo og snakket om at hun syntes det var mye hyggeligere å plukke harde klumper enn å tørke diare. Anonymkode: 0f466...2b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 26. desember 2024 #7 Del Skrevet 26. desember 2024 Var ljempeforstoppet under alle graviditeten. Startet litt sent opp med laltulose første gang. Andre gang var det rett på "flaska" når det såvidt begynte, og gikk på det sikkert halve graviditeten, og da var ting bra. Samme gangen etter. Vil anbefale laktulose, for hraviditets-treg-mage er noe som bare ekstra vann og fiber ofte ikke er nok for å løse. Svisker er et annet tips, men jeg syntes laktulose var lettere å stole på. Kjøp off-brand fra farmasiet eller no da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #8 Del Skrevet 27. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 26.12.2024 den 2.41): Er så sykt forstoppet, uke 36. Går på do kanskje 3 ganger daglig og kommer litt og litt. Hadde styrtfødsel forrige gang så vil ikke tro jeg rekker klyster. Noen som har tips?? Redd for å være mega forstoppet når jeg skal føde Anonymkode: cbdba...89e Et lite heads up som det ikke snakkes noe særlig om - det kan bli mye verre etter fødsel. Kjøp inn Microlax som du kan ha i beredskap. Forstoppelsen i svangerskapene var ingenting mot hvordan det ble etter fødsel her. Anonymkode: d89b8...422 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2024 #9 Del Skrevet 27. desember 2024 Jeg har vært forstoppet og hatt styrtfødsler begge gangene, men da riene startet så løsnet det helt😅 Rakk å komme meg på do begge gangene, men kroppen skulle jaggu tømme seg. Riene mine var ganske sammenhengende, med noen få sekunders pause, og kroppen min bare låste seg hver gang. Pga. det tok det lang tid før jeg klarte å gjøre meg ferdig, tørke meg og reise meg. Med nummer to trodde jeg at jeg aldri skulle klare å tørke meg å komme meg ut av toalettet. Du skal være forsiktig med klyster og avføringsmidler sent i svangerskapet da det kan utløse premature rier. Ville kun gjort det i samråd med lege. Hvis du klarer å gå tur så kan fysisk aktivitet hjelpe. Spis grovt og dropp lyst brød, ris, poteter og mye salt. Det er dessverre veldig normalt å være forstoppet, og uunngåelig for mange selv med tiltak. Anonymkode: 4aa03...436 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå