AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Del Skrevet 11 timer siden Hvis man har barn med skarlagensfeber, hvor lenge er vi foreldre da potensielt smittsomme? Skal være sammen med et sårbart, eldre familiemedlem i romjulen, holder selvsagt de syke barna unna, men er jeg som voksen og frisk potensielt smittsom hvis jeg ikke har symptomer? Tenker på at man kan være ganske smittsom like før utbrudd av ulike sykdommer. Anonymkode: 827ef...179 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Del Skrevet 11 timer siden Hvor lenge er jeg smittsom? Ved smitte med skarlagensfeber, er man smittsom fra like før sykdomsutbrudd til og med dagen etter påbegynt behandling med antibiotika. Barn kan gå i barnehagen og på skolen igjen ett døgn etter påbegynt antibiotikabehandling, så lenge allmenntilstanden er god og barnet er feberfritt. Anonymkode: c98ef...239 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis man har barn med skarlagensfeber, hvor lenge er vi foreldre da potensielt smittsomme? Skal være sammen med et sårbart, eldre familiemedlem i romjulen, holder selvsagt de syke barna unna, men er jeg som voksen og frisk potensielt smittsom hvis jeg ikke har symptomer? Tenker på at man kan være ganske smittsom like før utbrudd av ulike sykdommer. Anonymkode: 827ef...179 Dette er noe du fint kunne googlet. Hold dere vekk fra eldre og ellers sårbare mennesker. Anonymkode: c98ef...239 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvis man har barn med skarlagensfeber, hvor lenge er vi foreldre da potensielt smittsomme? Skal være sammen med et sårbart, eldre familiemedlem i romjulen, holder selvsagt de syke barna unna, men er jeg som voksen og frisk potensielt smittsom hvis jeg ikke har symptomer? Tenker på at man kan være ganske smittsom like før utbrudd av ulike sykdommer. Anonymkode: 827ef...179 Hadde blitt rasende om du dukket opp hos et sårbart familiemedlem med skarlagensfeber hjemme. Vil du unngå å gjøre skade, så holde du deg unna. Anonymkode: beb5d...c03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde blitt rasende om du dukket opp hos et sårbart familiemedlem med skarlagensfeber hjemme. Vil du unngå å gjøre skade, så holde du deg unna. Anonymkode: beb5d...c03 Jeg må understreke at jeg er veldig nøye med sånt, altså. Men er man potensielt smittsom hvis man som voksen ikke har noen symptomer, flere dager etter at barna har begynt på antibiotika? Vet jeg kan google meg til hvor lenge barn er smittsom, men vi voksne som er uten symptomer, og friske? Er det ikke helst barn som får skarlagensfeber? Spør bare for å bli mer opplyst, kommer ikke til å ta noen sjanser. Anonymkode: 827ef...179 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg må understreke at jeg er veldig nøye med sånt, altså. Men er man potensielt smittsom hvis man som voksen ikke har noen symptomer, flere dager etter at barna har begynt på antibiotika? Vet jeg kan google meg til hvor lenge barn er smittsom, men vi voksne som er uten symptomer, og friske? Er det ikke helst barn som får skarlagensfeber? Spør bare for å bli mer opplyst, kommer ikke til å ta noen sjanser. Anonymkode: 827ef...179 Noen ting her i livet er det ikke mulig å gi et nøyaktig svar på med to streker under. Virus og bakterier i menneskekroppen er et slikt spørsmål, på lik linje med at ingen vet nøyaktig når den siste dagen og den siste timen er her. Anonymkode: beb5d...c03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Noen ting her i livet er det ikke mulig å gi et nøyaktig svar på med to streker under. Virus og bakterier i menneskekroppen er et slikt spørsmål, på lik linje med at ingen vet nøyaktig når den siste dagen og den siste timen er her. Anonymkode: beb5d...c03 Jeg spør ikke etter et svar med to streker under, jeg vil bare høre hva folk tenker. Anonymkode: 827ef...179 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå