Stoltskeiv Skrevet 20 timer siden #1 Del Skrevet 20 timer siden (endret) Det har vært togstans en hel dag og lenger. Ingen har uttalt seg, ingen pressekonferanser, staten trekker seg tilbake da bane NOR er statlig eid, Er ikke alt dette veldig merkelig? Heller ingen plan B eller midletidig løsning Endret 20 timer siden av Stoltskeiv 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeveMannen Skrevet 12 timer siden #2 Del Skrevet 12 timer siden Hva har togstans med beredskap å gjøre? Bussen går da fremdeles. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havtorn Skrevet 12 timer siden #3 Del Skrevet 12 timer siden LeveMannen skrev (13 minutter siden): Hva har togstans med beredskap å gjøre? Bussen går da fremdeles. Transport og infrastruktur er vel ikke en av de mest kritiske samfunnsfunksjonene på papiret, men i praksis stenger jo store deler av landet ned for mange dersom togene paier. Så lenge det går buss for tog vil det jo alltids ordne seg, men jeg vet ikke om det har blitt sagt noe om alle faktisk kom seg dit de skulle i går. Det går også mye gods langs togskinnene våre og det er kritisk hvis det går til gaiken - det er nok en grunn til at infrastruktur, transport, kommunikasjon, IT, strømnettet osv. ofte evnes som mål for sabotasje. At de har så dårlige løsninger at det er litt som å spille rulett å ta toget rundt Oslo S for tiden, er en annen sak. Det har nesten blitt normen å se innstillinger samtidig som det kjøres store kampanjer for hvor flinke vi er som tar toget. Skjønner godt at folk blir frustrerte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 12 timer siden #4 Del Skrevet 12 timer siden LeveMannen skrev (25 minutter siden): Hva har togstans med beredskap å gjøre? Bussen går da fremdeles. hvilken buss? her jeg bor er det ikke busser, kun tog, og det ble ikke satt opp buss for tog. Ingen som ikke har bil selv kom seg på jobb, til juleselskaper eller noe som helst i går 🤯 Hele dagen ble ødelagt. Man kan heller ikke bare GÅ 5-6 mil til jobb (eller julelunch). Har man månedskort eller pleier å kjøpe enkeltbilletter fikk man heller ikke dekket taxi, det var kun for de som har forhåndskjøpt enkeltbillett 🙄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 12 timer siden #5 Del Skrevet 12 timer siden LeveMannen skrev (29 minutter siden): Hva har togstans med beredskap å gjøre? Bussen går da fremdeles. Alle bor ikke i sentrale Oslo, vet du. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeveMannen Skrevet 12 timer siden #6 Del Skrevet 12 timer siden velociraptor skrev (3 minutter siden): hvilken buss? her jeg bor er det ikke busser, kun tog, og det ble ikke satt opp buss for tog. Ingen som ikke har bil selv kom seg på jobb, til juleselskaper eller noe som helst i går 🤯 Hele dagen ble ødelagt. Man kan heller ikke bare GÅ 5-6 mil til jobb (eller julelunch). Har man månedskort eller pleier å kjøpe enkeltbilletter fikk man heller ikke dekket taxi, det var kun for de som har forhåndskjøpt enkeltbillett 🙄 Har aldri noen sinne hørt om et sted som har tog men ikke buss. Eller Finse da, men det er vel ikke der du bor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 11 timer siden #7 Del Skrevet 11 timer siden LeveMannen skrev (14 minutter siden): Har aldri noen sinne hørt om et sted som har tog men ikke buss. Eller Finse da, men det er vel ikke der du bor? Da finnes det tydelig flere steder enn Finse der det er sånn. Jeg akter ikke å fortelle deg hvor jeg bor siden man ikke får poste anonymt, så du må bare ta meg på mitt ord på at det finnes steder i Norge der det ikke går busser, og der Vy ikke gadd å sette inn en eneste buss for tog i går. Vanligvis har man jo heller ikke noe behov for buss her siden det går tog hver halvtime. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apollonia Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden Det som ble sagt i nyhetene var at i en beredsskapssituasjon ville de kjørt togene med manuell dirigering, der det var nødvendig, men at det ikke er en risiko de er villig til å ta ved normale tilstander. Systemet som nå sviktet var også det samme som kom i stand etter Åsta-ulykken som også var I romjulen, så en ny ulykke hadde tatt seg dårlig ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 5 timer siden Forfatter #9 Del Skrevet 5 timer siden (endret) velociraptor skrev (6 timer siden): hvilken buss? her jeg bor er det ikke busser, kun tog, og det ble ikke satt opp buss for tog. Ingen som ikke har bil selv kom seg på jobb, til juleselskaper eller noe som helst i går 🤯 Hele dagen ble ødelagt. Man kan heller ikke bare GÅ 5-6 mil til jobb (eller julelunch). Har man månedskort eller pleier å kjøpe enkeltbilletter fikk man heller ikke dekket taxi, det var kun for de som har forhåndskjøpt enkeltbillett 🙄 Er heller ikke buss til Oslo her jeg bor. Sjekket også om det går buss fra Tønsberg til feks. Oslo, det kunne jeg ikke finne Endret 5 timer siden av Stoltskeiv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden Apollonia skrev (4 timer siden): Det som ble sagt i nyhetene var at i en beredsskapssituasjon ville de kjørt togene med manuell dirigering, der det var nødvendig, men at det ikke er en risiko de er villig til å ta ved normale tilstander. Systemet som nå sviktet var også det samme som kom i stand etter Åsta-ulykken som også var I romjulen, så en ny ulykke hadde tatt seg dårlig ut. og hva anser de som «beredskapssituasjon»? Ikke å få kirurger på jobb første juledag i hvert fall 😒 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeveMannen Skrevet 30 minutter siden #11 Del Skrevet 30 minutter siden Stoltskeiv skrev (5 timer siden): Er heller ikke buss til Oslo her jeg bor. Sjekket også om det går buss fra Tønsberg til feks. Oslo, det kunne jeg ikke finne Fannt VY190 bussen som første treff når jeg søkte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 21 minutter siden Forfatter #12 Del Skrevet 21 minutter siden (endret) LeveMannen skrev (14 minutter siden): Fannt VY190 bussen som første treff når jeg søkte... Den stopper ikke innom der jeg bor ser det ut som, da den går til Drammen, så da må jeg ta toget inn til drammen eller tønsberg Da kunne jeg like godt tatt toget hele veien inn til Oslo, men om togtrafikken stopper, så går jo ikke det slik som i går. Rikitg nok går det to pusser om dagen inn til tønsberg fra meg, og det er en lokalbussen, som går kl 11:00 og 16:00. Enkleste muligheten jeg har er togstasjonen, og pendle innover til oslo Endret 15 minutter siden av Stoltskeiv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella Grisella Skrevet 10 minutter siden #13 Del Skrevet 10 minutter siden Her hvor jeg bor går det heller ikke buss til byen. Den ble fjernet for noen år siden, så når toget ikke går så sitter vi her da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå