AnonymBruker Skrevet i går, 07:24 #41 Del Skrevet i går, 07:24 Ja, denne er kjent. Har ei barnløs søster, selv har jeg ett barn, mens andre søstre har fire barn. Det sier seg selv at det blir dyrere å gi til store familier enn til små. Her er vi bevisste på å gi vår barnløse søster gave, og gjerne litt dyrere gaver. Vi gikk gjennom den "diskusjonen" om å gi kun til barn, men konkluderte oss fram til at det var sykt urettferdig. Men siden det allerede er bestemt hos dere at dere kun gir til barn, er det kanskje vanskelig å endre. Eventuelt, send ei melding og skriv ærlig at dere syntes det var litt trist og stusselig å være de eneste som ikke fikk særlig med gaver. Det må være lov å kunne si slikt til egne søsken, de er vel voksne og fornuftige? De har nok empati, sålenge de blir gjort oppmerksom på hvordan dere føler det. Anonymkode: c02aa...1df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #42 Del Skrevet 12 timer siden Jeg undres over voksne som har et behov for å motta håndkremer, badekåper, stearinlys og annet nips i gave. Som voksen er man da fullt i stand til å kjøpe slike ting selv. Å sitte å grine på nesa fordi man ikke får julegaver fremstår noe infantilt. (Nei, jeg får ikke julegaver selv, og får jobben med å rydde julepapir i et gavebonanza. Helt ok) Anonymkode: 9f8e9...aff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 11 timer siden #43 Del Skrevet 11 timer siden Helt greit å synes det er kjipt - men da må dere jo ta det opp, da? Hjelper jo ikke å bare sitte der fornærma uten å si noe? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #44 Del Skrevet 11 timer siden Uanonym bruker skrev (11 minutter siden): Helt greit å synes det er kjipt - men da må dere jo ta det opp, da? Hjelper jo ikke å bare sitte der fornærma uten å si noe? Det synes ikke jeg man skal legge på ts. Her er det snakk om helt sykt frekke familiemedlemmer - det er de som burde tatt opp om ts virkelig synes det er greit å ikke ha gaveUTVEKSLING - men i stedet kun en enveisstrøm av gaver (inkl penger og tid) som tilfaller dem med barn. Anonymkode: d20c7...99f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #45 Del Skrevet 10 timer siden Jeg er frivillig barnløs. Vi har en i familien med mange barn som har foreslått at man kun gir til barna. Vi har ikke gjort noe nummer ut av det. Men dette er en veldig gjerrig person som elsker å spare. Jeg liker ikke gjerrighet. Men det er viktig for meg at det ikke går utover barna, så de får gaver. Anonymkode: 404e3...a38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #46 Del Skrevet 9 timer siden Søsknene dine må da ha fått med seg at dere kun satt der med hver deres gave? At de ikke skjemmes? Fikk dere i det minste gaver som vertskap? Synes det er her er såpass graverende at jeg hadde sagt noe. Det handler ikke om å være smålig eller grisk. Det handler om at du skal føle deg verdsatt av din egen familie. At de viser at de setter pris på deg og at de er oppmerksomme på situasjonen din. Anonymkode: 6393c...bca 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 9 timer siden #47 Del Skrevet 9 timer siden Min mann og jeg har ikke barn, og har hver oss flere søsken hvor samtlige har barn. I min side av familien så gir alle til alle (vi voksne "bytter en flaske vin", de små gir gave til hverandre, jeg som ikke har barn får en fin gave av tantebarn). I min manns side av familien har den med flest barn bestemt at man bare gir gave til barna. Det første året antok jeg at vi (min mann og jeg) ville i det minste få en symbolsk gave av barna (type dorullnisse eller Fotoknutsen-fotokopp med bilde av ungene eller whatever). Men vi fikk faktisk ingenting. Som så mange i tråden påpeker, så handler det ikke om den fysiske gaven, men om det relasjonelle. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #48 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (22 timer siden): Litt vanskelig det der. For de vil sikkert se på deres som kravstore og sutrete om dere tar det opp. Men jeg er enig med dere. Det er rart. Jeg ville fra nå av gitt betydelig mindre summer. De gir færre gaver sannsynligvis da det koster og det kan bli overdådig. Dere kan gjøre det samme. Barn trenger ikke dyre gaver! Anonymkode: 45ffa...943 Skulle til å skrive det samme. Hvis dere ikke vil slutte å gi (tolker det jo heller som at dere også vil få noooe), så kan dette være veien å gå.. redusere forbruket deres i alle fall. Kanskje det føles litt bedre. 💖 Har dog et spørsmål, liker dere å stelle i stand jul til alle folka? Hvor mange var dere? Hvis svaret er nei, hvorfor ikke feire jul på en annen måte? Reise bort? Evt. feire julaften hjemme «alene» og så heller ha en form for juleselskap med disse folka? Det skal vi neste år, en av de to alternativene. Vi har barn, men jeg orker ikke annen familie på julaften lenger. Da blir det også mer naturlig å gi litt mindre gaver (koster mindre), men de kan fortsatt være gjennomtenkte. 😊💖 Anonymkode: e98b2...4c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå