AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:04 #1 Del Skrevet onsdag kl 23:04 Mine to barn får hvert år så mange julegaver at det blir for mye for dem 😕 Det er faktisk ikke moro hverken for de eller oss og det kommer seg av at enkelte i familien gir utrolig mange smågaver istedenfor en litt større, eller å pakke inn flere ting som en gave. Vi leverte f.eks to gaver til barnas fetter og en til foreldrene og fikk en pose med ni (!) gaver fra dem. Det samme skjer med en annen i familien, og det fører til et enormt berg med gaver under treet. Jeg synes dette er helt kvalmt. Et symbol på overkonsum og materialisme. 8-10 julegaver til hvert barn burde være mer enn nok. Jeg synes heller ikke at vi voksne trenger gaver. Men hvordan skal man melde dette ut til dem det gjelder uten å fornærme noen? Anonymkode: df1f7...d9b 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:07 #2 Del Skrevet onsdag kl 23:07 Altså dette lagde du en tråd om i går, jeg svarte i den, hva er galt med de rådene du fikk der? Anonymkode: 0e106...ca1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:13 #3 Del Skrevet onsdag kl 23:13 0/10 Anonymkode: c5da7...21d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:14 #4 Del Skrevet onsdag kl 23:14 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Altså dette lagde du en tråd om i går, jeg svarte i den, hva er galt med de rådene du fikk der? Anonymkode: 0e106...ca1 Finner den ikke igjen. ts Anonymkode: df1f7...d9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 23:16 #5 Del Skrevet onsdag kl 23:16 Bare si det rett ut? Er vel ingen som blir fornærmet av det? "Hei, vi ser at det blir altfor mange julegaver til x under treet. Fremover ønsker vi 1 maks 2 gaver Anonymkode: 1f8d6...641 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:14 #6 Del Skrevet i går, 07:14 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Finner den ikke igjen. ts Anonymkode: df1f7...d9b Hvis du er så dårlig på å lete, dropper du AB neste gang. Anonymkode: 0e106...ca1 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym6789 Skrevet 14 timer siden #7 Del Skrevet 14 timer siden Bare gi beskjed? Si det som det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14 timer siden #8 Del Skrevet 14 timer siden Snakke sammen? Det pleier å være den enkleste måten. Om noen blir snurt et øyeblikk er det ikke verdens undergang - og om de blir så dypt og varig fornærmet at familieforholdet tar varig skade, er det sannsynlig ikke så mye å samle på i utgangspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #9 Del Skrevet 14 timer siden Broren min hadde samme problem. De har fem barn, og selv om ikke alle barna fikk veldig mange gaver hver, ble det så overveldende med alt de skulle få, det å vente på de andre og se hva de andre fikk som en ikke selv fikk osv. Ja, man må lære det også men det blir jo litt heftig når det blir så mange gaver. Nå får de egne gaver fra foreldre og besteforeldre (og venner, jeg tror også de gir en liten ting søsknene i mellom). Tanter og onkler gir fellesgaver, f.eks. spill, eller en lik ting til alle sammen, som f.eks. grillspyd, lommelykt osv. Det er jo bare å si i fra 🤷🏻♀️ Anonymkode: 1e7f2...663 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå