AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #61 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Som om menn unner damer å slappe av i jula 😜 Anonymkode: c8f66...3a1 Jada, menn har alltid gjort det Anonymkode: ed663...001 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #62 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er på vei til å bli alkoholiker, men ser det ikke selv. Trist! Anonymkode: acff8...040 Dette er noe av det dummeste jeg har lest. Hvor tar du det fra? Anonymkode: 852b9...a99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #63 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er noe av det dummeste jeg har lest. Hvor tar du det fra? Anonymkode: 852b9...a99 Dette kommer fra kvinneguidens dypeste kilde av kunnskap, nemlig hobbypsykologien. Dette går ut på at man kan føle seg fram til alle verdens plager (samt alt annet av verdens kunnskap), basert på noen setninger her på forumet. Anonymkode: ed663...001 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #64 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette kommer fra kvinneguidens dypeste kilde av kunnskap, nemlig hobbypsykologien. Dette går ut på at man kan føle seg fram til alle verdens plager (samt alt annet av verdens kunnskap), basert på noen setninger her på forumet. Anonymkode: ed663...001 Nei, der tar du feil. Det er menn som føler seg frem. Og siden de vet det ser dårlig ut, så skriker de ordene logikk og rasjonell etterpå fordi de tror at da tror alle andre at det var saklig. 😅 Anonymkode: c8f66...3a1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #65 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei, der tar du feil. Det er menn som føler seg frem. Og siden de vet det ser dårlig ut, så skriker de ordene logikk og rasjonell etterpå fordi de tror at da tror alle andre at det var saklig. 😅 Anonymkode: c8f66...3a1 Hvor full er du egentlig? På tide å skru på korka nå. Anonymkode: ed663...001 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #66 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor full er du egentlig? På tide å skru på korka nå. Anonymkode: ed663...001 Ren projisering fra herr fyllefant. Åh, jeg mener herr logisk og rasjonell. Anonymkode: c8f66...3a1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #67 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei, Dama jeg er sammen med nå klager over at jeg oppfører meg rart og annerledes hver gang jeg drikker alkohol. Alle eksene mine derimot har tidligere sagt at det er så merkelig med meg fordi uansett for hvor mye jeg drikker oppfører jeg meg alt for normalt, som om jeg ikke har drukket. Har nå feiret jul med min nye svigerfamilie, og igjen har dama laget et stort nummer over at jeg er full og drikker for mye allerede etter første øllen. I går på julaften havnet hun i krangel med sin familie allerede klokken 8 fordi hun mente jeg var for full (De serverte alkoholen ca fra klokken 4, og jeg hadde drukke 2 øl og halveis ferdig med 3 klokken 8). Hennes familie mente jeg ikke hadde gjort eller sagt noe galt, og det endte med at jeg satt med hennes familie i stuen og pratet resten av julaften mens hun lå på soverommet. Vil bare ha ett second opinion her. Er det meg eller henne som har gjort noe galt her? Anonymkode: bfa68...0b2 Verdens verste kjæreste. Hvorfor i huleste sitter du å drikker med foreldrene hennes mens hun ligger på rommet? Må du virkelig drikke på julaften? Hun var klar på at hun ikke likte det og du burde satt fra deg glasset og gått inn på rommet og pratet med henne. Anonymkode: 57c77...89e 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 26. desember 2024 #68 Del Skrevet 26. desember 2024 Har ingen tro på at du er alkoholiker eller ble full etter 3 øl utifra hovedinnlegget. Men dama di sliter tydeligvis med alkohol, og da blir dette litt rart. Det handler jo ikke hvem som har "rett" her, men at dere tar hensyn til hverandre? Hvorfor skal man være i ett forhold med ett menneske helt frivillig om det kun skal gå på hvem som har rett i enhver diskusjon, når det beste er å finne kompromiss eller at man forstår hverandre og tar hensyn til hverandre? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #69 Del Skrevet 26. desember 2024 Stopper du etter 4 - 5 øl, eller har hun dårlig erfaring med at det tar av? Ble det etterhvert cognac, akevitt osv? Tviler litt på at du forteller oss hele sannheten her. Kan også hende at du selv syns at du er kjempetrivelig etter å ha drukket, men at folk rundt deg ikke syns det. Jeg drikker ikke selv, men har ingenting i mot at andre gjør det. Fulle folk orker jeg ikke, så da forlater jeg festen. Altså ved roping, usakligheter, snøvling, sentimentalitet, avbryter andre, blir småkranglete, spydig osv. Det finnes jo ikke hyggelig. Anonymkode: 86df3...ae9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #70 Del Skrevet 26. desember 2024 Hvorfor spør du inne på KG av alle plasser? Vær heller voksen og spør dama di istede. Anonymkode: 394d5...168 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #71 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tenkte det samme. I Norge har vi drukket øl i langt over 1000 år. Oversensitive kvinner skal ikke få ødelegge denne tradisjonen. Anonymkode: ed663...001 Da får fedrer slutte å øydelegg barndommen til døtrene med alkohol da, så de ikke er like sensitive. Anonymkode: e81ea...1f6 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #72 Del Skrevet 26. desember 2024 Det beste er om du tar en rolig samtale med henne, da du ikke har drukket. Og du kan ikke bruke den at andre mener du ikke ser full ut. For man endrer seg når man drikker, noen mindre enn andre. Men er hun var på det, så legger jo hun merke til det. Jeg har selv et problem med alkohol, da mine foreldre har vært alkoholikere så lenge jeg har levd. Og kjæresten min får drikke alkohol, men er jeg der, så må han respektere meg, og drikke lite. Og lite er 2 enheter. Men hva han gjør med sine venner, bryr jeg meg ikke om. Og for meg er julaften en dag man koser seg med familien, ikke en dag man drikker. Og når du da tidlig er på tredje øl, så hadde jeg blitt stresset og, for da hadde jeg tenkt du kom til å bli full. Anonymkode: d1ca6...449 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 26. desember 2024 #73 Del Skrevet 26. desember 2024 Må en ha rett her og en annen ta feil? Dersom hun mener du ble rar og påvirket så er jo det hennes opplevelse av det. Og det kan være knyttet opp til tidligere opplevelser eller erfaringer med alkohol. Og kanskje nettopp familiens forhold til alkohol er en trigger her som gjorde at hun følte seg ekstra ensom når det virker som at du rottet deg sammen med de og ikke støttet henne. Det som er trist her er mangelen på kommunikasjon og respekt. Fra begge sider. For øvrig startet jeg med smaking av akevitt rundt 12 på julaften. Og etter to glass med det ble det en ølboks sammen med svigerfar. Til maten var det mer akevitt og rødvin og siste enhet med alkohol ble inntatt rundt åttetiden mens de siste pakkene ble åpnet. Alt dette med barn rundt oss. Og alle koste seg (så vidt jeg vet). Men hadde noen ytret at de synes alkohol var en uting og syntes det var ubehagelig så hadde alkoholen fort blitt satt bort og jeg er overbevist over at vi hadde kost oss like mye selv uten alkohol. Det er når man skal begynne å forsvare konsum av alkohol jeg mener det problematiske forholdet blir synlig. Og det ser en her i tråden tydelig hos enkelte. Det mener jeg er ille. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #74 Del Skrevet 26. desember 2024 Spør henne rett ut om hun vil at du skal være avholds og dersom hun svarer ja, spør om hvorfor. Hun har jo sagt noe av det, men be henne utdype. Tok hun et glass eller flere? Hvis hun vil du skal være avholds, så får du bestemme deg for hva som er viktig for deg. Jeg tar et glass i ny og ne, men dersom jeg hadde måtte velge mellom et glass og drama, eller Coca Cola uten drama, da hadde jeg valgt brusen. Anonymkode: 945eb...6b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #75 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ok. Her er valget mellom 8-10 øl på julaften og en kvinne som gneldrer 😂 Denne gneldringen blir ikke bedre med årene. Kloke menn vil ta det rette valget her. Dump! Anonymkode: ed663...001 Er du alkoholiker ettersom alkohol er så viktig for deg? Hva er klokt med p velge et liv i ensom alkoholisme? Anonymkode: 1183c...c38 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #76 Del Skrevet 26. desember 2024 Hvorfor drikker du alkohol når hun sier at du blir endret? Og hvorfor må du drikke på julaften? Dersom alkohol betyr så mye for deg, så gjør det slutt med hun - slik at hun kan finne noen som har respekt for hun. Anonymkode: 2f22b...fa8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #77 Del Skrevet 26. desember 2024 Som barn av alkoholiker så er jeg ekstremt sensitiv på andres drikkevaner spesielt i jula. Jeg drikker overhodet ikke rundt barn, og jeg kan reagere sånn som dama til TS. Helt irrasjonelt og utav det blå men da er det folk rundt meg som vet hvorfor. Så jeg antar at dette ikke er tilfelle for TS,da ville han vel visst det. Poenget er at det kan være grunner for hennes reaksjon. Er det ikke det ville jeg jo absolutt vurdert å dumpe dama,virker jo ikke helt god. Anonymkode: 55d0d...0fa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #78 Del Skrevet 26. desember 2024 Det helt åpenbare er at hun overdriver og tar helt av. Av det jeg kan lese er hun ikke helt god. Og så er spørsmålet, men du har jo forsvunnet, om hun har noen "traumer" knyttet til mye alkohol, og om du kan nyte alkohol uten å bli dritings eller om det er det hun er nervøs for, at hun vet at du alltid ender opp full når du drikker. Men det vet ikke jeg, for du svarer ikke noe videre, så da blir det vanskelig. Hadde jeg hatt en vrang kjæreste som oppførte seg sånn, hadde jeg uansett gått etter han og spurt hva som hadde skjedd, ikke bare sittet i stua. Anonymkode: c8f66...3a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #79 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Om du ser for deg å tilbringe livet med henne så bør jo det å dempe drikkinga være et enkelt valg. Høres jo ut som om det lett kunne blitt 8-10 øl på julaften og det er faktisk mye. Anonymkode: 918fb...23e Denne projiseringen er litt slitsom. TS hevder å ha drukket 2.5 øl på fire timer. Hvis vi antar at det er 0.5 liters øl med 4.7% og han er normalvektig og drakk jevnt fordelt så kunne han fint kjøre bil… Man kan tenke seg at en øl leder til 20 som leder til heroin. Men det er en helt urimelig kritikk av noe som såvidt vi vet ikke har skjedd. Anonymkode: 85a0b...e25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #80 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor drikker du alkohol når hun sier at du blir endret? Og hvorfor må du drikke på julaften? Dersom alkohol betyr så mye for deg, så gjør det slutt med hun - slik at hun kan finne noen som har respekt for hun. Anonymkode: 2f22b...fa8 Hvis paret ikke klarer å bli enige om alkoholkonsum så er jeg helt enig i at det er best å avslutte. Hvis du mener at det å avstå fra 2.5 øl på julaften er nødvendig for å «respektere» kjæresten så lurer jeg på hvilke andre krav jeg kan stille til kjæresten. «Gå i kjole i dag ellers så respekterer du meg ikke»? Anonymkode: 85a0b...e25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå