Gå til innhold

Kjæresten mener jeg drikker for mye

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Dama jeg er sammen med nå klager over at jeg oppfører meg rart og annerledes hver gang jeg drikker alkohol. Alle eksene mine derimot har tidligere sagt at det er så merkelig  med meg fordi uansett for hvor mye jeg drikker oppfører jeg meg alt for normalt, som om jeg ikke har drukket. Har nå feiret jul med min nye svigerfamilie, og igjen har dama laget et stort nummer over at jeg er full og drikker for mye allerede etter første øllen. I går på julaften havnet hun i krangel med sin familie allerede klokken 8 fordi hun mente jeg var for full (De serverte alkoholen ca fra klokken 4, og jeg hadde drukke 2 øl og halveis ferdig med 3 klokken 8). Hennes familie mente jeg ikke hadde gjort eller sagt noe galt, og det endte med at jeg satt med hennes familie i stuen og pratet resten av julaften mens hun lå på soverommet. Vil bare ha ett second opinion her. Er det meg eller henne som har gjort noe galt her?

Anonymkode: bfa68...0b2

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei,

Dama jeg er sammen med nå klager over at jeg oppfører meg rart og annerledes hver gang jeg drikker alkohol. Alle eksene mine derimot har tidligere sagt at det er så merkelig  med meg fordi uansett for hvor mye jeg drikker oppfører jeg meg alt for normalt, som om jeg ikke har drukket. Har nå feiret jul med min nye svigerfamilie, og igjen har dama laget et stort nummer over at jeg er full og drikker for mye allerede etter første øllen. I går på julaften havnet hun i krangel med sin familie allerede klokken 8 fordi hun mente jeg var for full (De serverte alkoholen ca fra klokken 4, og jeg hadde drukke 2 øl og halveis ferdig med 3 klokken 8). Hennes familie mente jeg ikke hadde gjort eller sagt noe galt, og det endte med at jeg satt med hennes familie i stuen og pratet resten av julaften mens hun lå på soverommet. Vil bare ha ett second opinion her. Er det meg eller henne som har gjort noe galt her?

Anonymkode: bfa68...0b2

Psyko dame

Anonymkode: 7e39a...37c

• Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har dere aldri snakket om deres forhold til alkohol? 

Anonymkode: 6d836...f21

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo umulig å vite men muligens ser hun hvor det bærer. Tre øl innen litt over kl 20 er fort 9 innen kl 00.

Anonymkode: 2c813...cf5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Gjetter på at det er en heim der alkohol har vært vanlig, og kjæresten din er mer var på det enn andre. Hadde det vært meg som har følt det ubehagelig når promillen din har gått opp, prøvd å snakket med deg om det, og det har endt med at du og foreldrene hennes  hadde drukket videre mens jeg hadde grått alene på rommet, så hadde jeg følt meg knust. Det er øl liksom, og tydeligvis vanskelig for henne. La det nå heller være.

Anonymkode: d15f7...bda

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
monican94 skrev (2 minutter siden):

hvor mye og hvor ofte drikker du da ? 

Hva har det med saken å gjøre? Forhold deg til fremlagt fakta og du forstår hvor gal denne dama er.

Her er det bare å dumpe, og sende henne rett tilbake til rennesteinene hvor hun hører hjemme.

Anonymkode: ed663...001

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gjetter på at det er en heim der alkohol har vært vanlig, og kjæresten din er mer var på det enn andre. Hadde det vært meg som har følt det ubehagelig når promillen din har gått opp, prøvd å snakket med deg om det, og det har endt med at du og foreldrene hennes  hadde drukket videre mens jeg hadde grått alene på rommet, så hadde jeg følt meg knust. Det er øl liksom, og tydeligvis vanskelig for henne. La det nå heller være.

Anonymkode: d15f7...bda

Det må da være lov å drekka litt på julaften uten at kjerringer skal klage. Dette er den eneste dagen i året en mann har fri.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du ser for deg å tilbringe livet med henne så bør jo det å dempe drikkinga være et enkelt valg. Høres jo ut som om det lett kunne blitt 8-10 øl på julaften og det er faktisk mye.

Anonymkode: 918fb...23e

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du ser for deg å tilbringe livet med henne så bør jo det å dempe drikkinga være et enkelt valg. Høres jo ut som om det lett kunne blitt 8-10 øl på julaften og det er faktisk mye.

Anonymkode: 918fb...23e

Ok. Her er valget mellom 8-10 øl på julaften og en kvinne som gneldrer 😂 Denne gneldringen blir ikke bedre med årene.

Kloke menn vil ta det rette valget her.

Dump!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan være flere ting her. Du kan faktisk drikke for mye og hun kan ha issues med sin familie. Uansett så stiller du ikke akkurat opp til tittelen for beste kjæreste. Hvorfor i alle dager valgte du å bli sittende i stuen istedenfor å prate med henne og finne ut av hva som skjer? 

Anonymkode: fdc2e...d49

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det må da være lov å drekka litt på julaften uten at kjerringer skal klage. Dette er den eneste dagen i året en mann har fri.

Oi! Håper du er singel!! 

• Liker 9
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kan være flere ting her. Du kan faktisk drikke for mye og hun kan ha issues med sin familie. Uansett så stiller du ikke akkurat opp til tittelen for beste kjæreste. Hvorfor i alle dager valgte du å bli sittende i stuen istedenfor å prate med henne og finne ut av hva som skjer? 

🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det som virker galt her er at du og dama ikke samtaler om hva som foregår mellom dere. Jeg har vært sammen med en alkoholiker og han hadde i følge seg selv ikke noen problemer med alkohol, det var jeg som lagde problemer. Dette forholdet ramlet fra en annen da ingen av oss hadde kunnskap eller evner til å komme oss igjennom dette på en fornuftig måte. Familien hennes har ikke hjulpet dere, hennes utagerende krangling er viktig å ta tak i etter at dere er rolige og dine alkoholvaner kan og potensielt være viktig å adressere. Den enkle og nokså tragiske løsninga er å gjøre det slutt. Du kan gjøre en stor forskjell med å være lyttende tilstede og stille opp for henne, bak krangling ligger det et budskap.

Anonymkode: 8f101...527

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvis du jobber 364 dager i året, så bør du faktisk heller hvile enn drikke julaften...

Anonymkode: 9496f...dd4

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det som virker galt her er at du og dama ikke samtaler om hva som foregår mellom dere. Jeg har vært sammen med en alkoholiker og han hadde i følge seg selv ikke noen problemer med alkohol, det var jeg som lagde problemer. Dette forholdet ramlet fra en annen da ingen av oss hadde kunnskap eller evner til å komme oss igjennom dette på en fornuftig måte. Familien hennes har ikke hjulpet dere, hennes utagerende krangling er viktig å ta tak i etter at dere er rolige og dine alkoholvaner kan og potensielt være viktig å adressere. Den enkle og nokså tragiske løsninga er å gjøre det slutt. Du kan gjøre en stor forskjell med å være lyttende tilstede og stille opp for henne, bak krangling ligger det et budskap.

Anonymkode: 8f101...527

Den eneste riktige løsningen her er å gjøre det slutt.

Det finnes millionvis av bedre kvinner for TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ølen var i stua...

Anonymkode: 210fe...471

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ølen var i stua...

Anonymkode: 210fe...471

👍 Det eneste fornuftige svaret så langt i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lavmåls med julefeiring der alkoholen blir slengt på bordet før middagen er ferdig. 
Toppen er hvis det er barn til stede. 
Å drikke for å bli full på en julaften er helt på trynet 

Anonymkode: 1ca87...667

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...