AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Del Skrevet 20 timer siden Torsk er for meg veldig hverdagslig. Hva er greia med juletorsk ? Når jeg leser hva folk har til tilbehør, er det akkurat det samme vi kan ha på en vanlig torsdag når som helst hele året. Er det fordi torsk er eksklusivt enkelte steder i landet ? Vanskelig å få tak i ? Eller er det andre grunner? Bare lurer generelt. Anonymkode: 892f5...98a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 20 timer siden #2 Del Skrevet 20 timer siden Vi har alltid lettsaltet torsk en av juledagene da det var tradisjon i min fars familie. Dessuten er det godt med litt lettere mat etter mye kjøtt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #3 Del Skrevet 13 timer siden Helt fersk torsk av god kvalitet er jo en mye bedre råvare enn for eksempel svineribbe Torsk i jula er tradisjon. Den lages med god smørsaus med persille, glasserte gulrøtter, perlepoteter. Den trekkes i godt krydret vann, med pepperkorn og laubær. Sausen og gulerøttene lages med skikkelig sandefjordsmør, og godt redusert fløte. Jeg er glad i pinnekjøtt også. Men helt ærlig er dette måltidet bedre, også i råvarer, enn tørket ribbe av lam med kålrabi og kokt potet. Anonymkode: b59b8...e1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden (endret) Juletorsk er en gammel tradisjon som stammer fra katolsk tid. Man fastet i desember og siden julen ikke startet før 1. juledag spiste man fisk på julaften. Det er fremdeles vanlig med torsk på sør- og vestlandet. Denne iInformasjonen fant jeg på godt.no Endret 10 timer siden av Brunhilde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden Ikke kjempevanlig, men tror det er min yndlingsmat til julaften. Gris, sau og fjærkre er jo også noe man spiser resten av året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå