Gå til innhold

Bytte bok som er lest?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en bok til Jul, har lest den i dag, og vært veldig forsiktig så den ser helt strøken ut. Hva tenker du om jeg da tar den til bokhandelen (har byttelapp) og bytter den? Føler det er litt "svindel", men tenker samtidig at gjør det noe om den er lest når den er helt strøken?

Anonymkode: 67e17...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.12.2024 den 22.15):

Jeg fikk en bok til Jul, har lest den i dag, og vært veldig forsiktig så den ser helt strøken ut. Hva tenker du om jeg da tar den til bokhandelen (har byttelapp) og bytter den? Føler det er litt "svindel", men tenker samtidig at gjør det noe om den er lest når den er helt strøken?

Helt greit😊

Anonymkode: 35220...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, bare nei. Ikke gjør deg kriminell for småpenger. 

Anonymkode: b405c...7fa

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg husker det var en tråd her for noen måneder siden, der man diskuterte om det er greit å levere inn en brukt bok. Den var på flere sider. 

De skulle boikotte bokhandlere fordi at de ikke ønsket å kjøpe en bok som var brukt😂

Anonymkode: 963f6...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Merkelig at det ikke finnes et system som "låser" bøkene. Altså at man ser dersom de er blitt åpnet. 

Anonymkode: 76e43...85f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Merkelig at det ikke finnes et system som "låser" bøkene. Altså at man ser dersom de er blitt åpnet. 

Anonymkode: 76e43...85f

Enig. Det er så vanvittig dyrt med bøker så da skal man kunne stole på at boken man kjøper ikke er lest. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.12.2024 den 22.15):

Litt svindel? Stor svindel. De ser vel og i bokandelen at den er åpnet på hver eneste side, uansett hvor forsiktig du har vært. Så lykke til, lov å prøve seg, om du lykkes er en annen sak.

Anonymkode: 1e279...468

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Freydis skrev (5 minutter siden):

Enig. Det er så vanvittig dyrt med bøker så da skal man kunne stole på at boken man kjøper ikke er lest. 

Så hvis du ikke kan se at boka er brukt når du kjøper den, blir den mindre bra fordi noen har lest den før? Når det ikke vises?

Anonymkode: b9b0e...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så hvis du ikke kan se at boka er brukt når du kjøper den, blir den mindre bra fordi noen har lest den før? Når det ikke vises?

Anonymkode: b9b0e...9e5

Da hadde jeg heller gått på biblioteket. Forventer selvsagt at bøker jeg betaler 4 -500 kroner for er flunk nye og at ingen har tatt på hver side i boken. 

Endret av Freydis
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er svindel og absolutt ikke greit. Hva søren får deg til å tro at det kan være greit i et sekund??  Er du av de som kjøper en kjole til en fest for så å bytte den igjen for "den ser ikke brukt ut"? 

Anonymkode: a0897...eab

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har jobbet i bokhandel. Ikke gjør det, det er svindel. Man ser dessuten om den er lest, grunnet at uansett hvor forsiktig du er vil det bli mulig å se at sidene spriker mer enn normalt i en ulest bok.

Anonymkode: f3dd7...617

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Æsj, noe så ekkelt! Får nok av fingermerker og smuler når jeg har lånt på biblioteket, føler de bøkene er så skitne at jeg ikke orker det mer. 

Anonymkode: efc35...0a8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...