AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Del Skrevet 14 timer siden Og hvor jobber du? Ble det noe feiring før eller etter jobb? Anonymkode: 45dfa...916 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #2 Del Skrevet 14 timer siden Jobber på demensavd. Var veldig trivelig i år da halvparten var i god nok form til å dra hjem på julemiddag. De var så glade og god-slitne når de kom tilbake. De som var igjen med oss hadde alle en veldig fin dag og hadde god form. Spiste julelunsj med samboer før, så middag med pasientene på jobb og så julefeiring hos min famile etter vakten. Fin dag full av fine mennesker❤️ Anonymkode: 42aae...92d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Del Skrevet 14 timer siden Psykiatrisk. Var veldig hyggelig, og ble strengt tatt feiring på jobb (vi får julemat og dessert). Var ingen pasienter på post og de få som kom tilbake fra perm samme kveld kom etter nattevakta gikk på vakt, så vi slappet av, så på film, spiste godt og gjorde akkurat det vi hadde lyst til hele kvelden. ✌️ Anonymkode: b48fd...297 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #4 Del Skrevet 14 timer siden Krisesenter. Over dusinet til bords, kvinner, menn og barn pluss ansatte. Nisse og gaver til alle barna, er alltid veldig koselig å jobbe julaften hos oss, synes jeg. ❤️ Drar til familie og/eller kjæresten etterpå, og får med meg siste innspurt av julekvelden der. Anonymkode: a53a2...378 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Del Skrevet 14 timer siden I år hadde jeg heldigvis fri, men jeg jobbet julaften kveld i fjor. For meg er julaften den største dagen i året, så jeg synes det var skikkelig trist. Gruet meg i lang tid. Jeg ville være hjemme å feire med barna mine, nevøer, nieser, søsken og foreldre. Anonymkode: fee22...8d8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Del Skrevet 14 timer siden Har jobbet en julaften kveld (var ikke i år), helt grusomt. En ting er at jeg ikke får være med familien for det kan jeg leve med, men det ødela dagen for dem at jeg ikke kunne være der, og den er hard å svelge. Neste gang jeg blir satt opp på julaften kveld kommer jeg enten til å «bli syk» eller si opp. Vi jobbet hele vakten, måtte gå overtid, hadde en dopause og drakk to glass saft på ti timer. Grein når jeg kom hjem. Aldri mer. Anonymkode: 34f1d...45f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #7 Del Skrevet 12 timer siden Å jobbe julaften kveld er helt topp, skjønner ikke helt at folk klager over det. Det vanker ofte heftige tillegg på lønna på disse dagene i jula. Gjorde det i går og ville gladelig gjort det igjen. Anonymkode: a0aa0...2b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #8 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Har jobbet en julaften kveld (var ikke i år), helt grusomt. En ting er at jeg ikke får være med familien for det kan jeg leve med, men det ødela dagen for dem at jeg ikke kunne være der, og den er hard å svelge. Neste gang jeg blir satt opp på julaften kveld kommer jeg enten til å «bli syk» eller si opp. Vi jobbet hele vakten, måtte gå overtid, hadde en dopause og drakk to glass saft på ti timer. Grein når jeg kom hjem. Aldri mer. Anonymkode: 34f1d...45f Du høres sinnsykt bortskjemt ut. Har du en turnusjobb, så må du tåle å jobbe jul uten å grine. Håper du skjerper deg og ikke lar din egoisme gå ut over en annen som også ønsker å være hjemme på julekvelden, som må jobbe fordi du er «syk» Jeg er på jobb på sjøen hele julen, og ser ikke familien før i Februar. Vi hadde en hyggelig julelunsj på julaften, og første juledag er det felles middag og fest etterpå. Anonymkode: b5e47...d13 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Del Skrevet 12 timer siden Akuttpsykiatrisk, det var fint, alltid litt trist for de som må bli, men vi gjorde mye for å gjøre det så godt som mulig og det ble mye hygge alikevel. Anonymkode: 57fdb...218 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #10 Del Skrevet 12 timer siden Har jobba kveld på julaften 8år på rad når jeg jobba turnus. Feira på dagen med ungen før jeg dro på jobb og han til faren sin for "ordentlig" julefeiring. Starter dagen med og åpne strømpe, så frokost, så litt julefilm/leke med strømpegaver før julegaver åpnes. Ikke noe mindre koslig enn hva som regnes som normal julefeiring. At jeg har gått glipp av middagen og gaver på kveld kan jeg leve fint med. Kosen vi skaper iløpet av dagen er det viktigste. Og barnet har sagt selv at han ikke føler han har gått glipp av jul med meg selvom den ikke har vært innafor normalen. Jul kan feires som vanlig om man er villig til og tilpasse litt. Anonymkode: 52853...984 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du høres sinnsykt bortskjemt ut. Har du en turnusjobb, så må du tåle å jobbe jul uten å grine. Håper du skjerper deg og ikke lar din egoisme gå ut over en annen som også ønsker å være hjemme på julekvelden, som må jobbe fordi du er «syk» Jeg er på jobb på sjøen hele julen, og ser ikke familien før i Februar. Vi hadde en hyggelig julelunsj på julaften, og første juledag er det felles middag og fest etterpå. Anonymkode: b5e47...d13 Bortskjemt fordi jeg syns det var kjipt? Er det ikke lov å syns det er kjipt å ikke bare jobbe julaften kveld, men atpåtil uten matpause og med tre timer pålagt overtid? Planen var å gå i besøk når vakten slutta kl 22 for å få med litt samvær med familien, spise julekaker og åpne gaver, men det ble ikke noe av. Jeg var lei meg ja, og dritsliten etter 10 timer på beina, dehydrert og sulten. Ikke alle jobber steder der man kan ta ett tygg av knekkebrødet på vei til noe annet. Uff så egoistisk. Jeg har jobbet mange år i helse, jobbe julaften tidligere år med tilsammen 11 nattevakter og 4 dagvakter, flere av dem ekstravakter fordi andre plutselig ble «syk». Pluss på nyttårsaftener (med dobbel kveld og natt flere av dem) 17.mai, påske, helger, og sommerferie som begynner før skolen starter eller slutter etter skolen begynner igjen så ingen av familie og venner har fri samtidig, ekstra helger, overtid i uken ect, så er det klart det er skikkelig egoistisk å bli lei seg over den julaften kvelden. Har jo aldri bidratt noen gang ellers 🙄 Og vet du hvorfor helsearbeidere ikke gidder mer og slutter i hopetall? Jo det er blant annet pga holdninger som dine om at «det får du jaggu tåle uten å grine» og «du har valgt turnus» så da har du ikke rett til å føle noe rundt det når turnus er problematisk. Ingen forståelse for at det kan være kjipt, at det kan gi utfordringer du ikke forstod når du valgte yrkesvei som 19 åring, og at dagens rovdrift gjør belastningen så høy at folk sier nei. Jeg kommer faktisk til å si opp hvis jeg blir satt opp igjen julaften kveld så lenge det er barn og ungdom i familien. Og jeg driter i om du syns det egoistisk, fordelen med å være etterspurt arbeidskraft er nettopp at man kan bytte jobb når jobben blir for mye for privatlivet. Jeg har en videreutdanning og kompetanse som særdeles ettertraktet i helsenorge, jeg får jobb på dagen. Vi får turnus ett år på forhånd, så det er god tid til å skaffe seg ny jobb fra 1.januar og si opp tids nok til at man får fri hele julen, eller kanskje hele desember til og med. Eller jeg kan jobbe for vikarbyrå, tjene mer enn jeg gjør pr i dag og velge vaktene selv. Forøvrig; du kan ikke bruke din jobb og ditt yrkesvalg til å degradere mine følelser og opplevelser. Anonymkode: 34f1d...45f 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har jobbet en julaften kveld (var ikke i år), helt grusomt. En ting er at jeg ikke får være med familien for det kan jeg leve med, men det ødela dagen for dem at jeg ikke kunne være der, og den er hard å svelge. Neste gang jeg blir satt opp på julaften kveld kommer jeg enten til å «bli syk» eller si opp. Vi jobbet hele vakten, måtte gå overtid, hadde en dopause og drakk to glass saft på ti timer. Grein når jeg kom hjem. Aldri mer. Anonymkode: 34f1d...45f Høres ut som du bør bytte jobb uansett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden Petra200 skrev (6 minutter siden): Høres ut som du bør bytte jobb uansett. Fordi? Anonymkode: 34f1d...45f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Å jobbe julaften kveld er helt topp, skjønner ikke helt at folk klager over det. Det vanker ofte heftige tillegg på lønna på disse dagene i jula. Gjorde det i går og ville gladelig gjort det igjen. Anonymkode: a0aa0...2b4 Er alle ungene dine enig i det? Anonymkode: ab342...78f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Psykiatrisk. Var veldig hyggelig, og ble strengt tatt feiring på jobb (vi får julemat og dessert). Var ingen pasienter på post og de få som kom tilbake fra perm samme kveld kom etter nattevakta gikk på vakt, så vi slappet av, så på film, spiste godt og gjorde akkurat det vi hadde lyst til hele kvelden. ✌️ Anonymkode: b48fd...297 Hvorfor gjør dere ikke forefallende arbeid og det dere ikke rekker til vanlig når dere ikke har noen pasienter der? Det er jo ikke en betalt kosedag? Tenk hvor mye dere kunne fått unna på de timene. Anonymkode: 0aafc...120 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Bortskjemt fordi jeg syns det var kjipt? Er det ikke lov å syns det er kjipt å ikke bare jobbe julaften kveld, men atpåtil uten matpause og med tre timer pålagt overtid? Planen var å gå i besøk når vakten slutta kl 22 for å få med litt samvær med familien, spise julekaker og åpne gaver, men det ble ikke noe av. Jeg var lei meg ja, og dritsliten etter 10 timer på beina, dehydrert og sulten. Ikke alle jobber steder der man kan ta ett tygg av knekkebrødet på vei til noe annet. Uff så egoistisk. Jeg har jobbet mange år i helse, jobbe julaften tidligere år med tilsammen 11 nattevakter og 4 dagvakter, flere av dem ekstravakter fordi andre plutselig ble «syk». Pluss på nyttårsaftener (med dobbel kveld og natt flere av dem) 17.mai, påske, helger, og sommerferie som begynner før skolen starter eller slutter etter skolen begynner igjen så ingen av familie og venner har fri samtidig, ekstra helger, overtid i uken ect, så er det klart det er skikkelig egoistisk å bli lei seg over den julaften kvelden. Har jo aldri bidratt noen gang ellers 🙄 Og vet du hvorfor helsearbeidere ikke gidder mer og slutter i hopetall? Jo det er blant annet pga holdninger som dine om at «det får du jaggu tåle uten å grine» og «du har valgt turnus» så da har du ikke rett til å føle noe rundt det når turnus er problematisk. Ingen forståelse for at det kan være kjipt, at det kan gi utfordringer du ikke forstod når du valgte yrkesvei som 19 åring, og at dagens rovdrift gjør belastningen så høy at folk sier nei. Jeg kommer faktisk til å si opp hvis jeg blir satt opp igjen julaften kveld så lenge det er barn og ungdom i familien. Og jeg driter i om du syns det egoistisk, fordelen med å være etterspurt arbeidskraft er nettopp at man kan bytte jobb når jobben blir for mye for privatlivet. Jeg har en videreutdanning og kompetanse som særdeles ettertraktet i helsenorge, jeg får jobb på dagen. Vi får turnus ett år på forhånd, så det er god tid til å skaffe seg ny jobb fra 1.januar og si opp tids nok til at man får fri hele julen, eller kanskje hele desember til og med. Eller jeg kan jobbe for vikarbyrå, tjene mer enn jeg gjør pr i dag og velge vaktene selv. Forøvrig; du kan ikke bruke din jobb og ditt yrkesvalg til å degradere mine følelser og opplevelser. Anonymkode: 34f1d...45f Var ikke jeg som skrev at du virket bortskjemt. Men som en som også jobber turnus, synes jeg det er dårlig stil å «bli syk», slik at noen andre må ta vakten. Anonymkode: a53a2...378 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden Jobber hjemmefra og feirer ikke jul uansett, så det var som en hvilken som helst annen dag bare bedre betalt 👍 Anonymkode: 2de59...d08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Fordi? Anonymkode: 34f1d...45f Fordi du tydeligvis er fryktelig negativt innstilt og er villig til å late som du er syk for å slippe å jobbe julaften, det er skikkelig ugreit også for kollegaer. Jeg jobbet til info selv julaften, det gikk i et banka kjør men sånn er det og det må man nesten bare stå i uten å true med oppsigelse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Å jobbe julaften kveld er helt topp, skjønner ikke helt at folk klager over det. Det vanker ofte heftige tillegg på lønna på disse dagene i jula. Gjorde det i går og ville gladelig gjort det igjen. Anonymkode: a0aa0...2b4 Heftige tillegg? Så heldig da. Får bare 133% hvor det meste går bort i skatt, pleier heller å ta tillegget ut i en f4 dag. Fri er bedre "betalt" enn noen usle kroner når man må offre julaften. Anonymkode: 8b501...9a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #20 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Og vet du hvorfor helsearbeidere ikke gidder mer og slutter i hopetall? Jo det er blant annet pga holdninger som dine om at «det får du jaggu tåle uten å grine» og «du har valgt turnus» så da har du ikke rett til å føle noe rundt det når turnus er problematisk. Ingen forståelse for at det kan være kjipt, at det kan gi utfordringer du ikke forstod når du valgte yrkesvei som 19 åring, og at dagens rovdrift gjør belastningen så høy at folk sier nei. Jeg kommer faktisk til å si opp hvis jeg blir satt opp igjen julaften kveld så lenge det er barn og ungdom i familien. Og jeg driter i om du syns det egoistisk, fordelen med å være etterspurt arbeidskraft er nettopp at man kan bytte jobb når jobben blir for mye for privatlivet. Anonymkode: 34f1d...45f Det handler ikke om holdninger, men at mange helsearbeidere ikke er robuste nok til å stå i det. Så da velger det som er tryggest, og syter etterpå hvor fælt og tungt det er. I tillegg så legger du skylden på andre, for at du tok et valg som 19-åring. Du hadde vel evnen til å tenke og reflektere selv? Det er så morsomt når folk bruker alderen sin som argument, når det er irrelevant for hvilke valg man tar. At man ikke er oppdatert og valgte feil yrkesvei, er ene og alene ens egen feil. Konklusjonen min er at du ikke egner deg som helsearbeider med de verdiene og holdningene du har. Finn deg en annen bransje, så får du den hverdagen du vil. Anonymkode: 84acc...649 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå