AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #121 Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvis det er så dårlig, hvorfor er det ofte fullt på restaurantene? Anonymkode: d5f80...9d7 Egon er veldig gode på plassering av spisestedene, bare der vinner de mye. Men det er også et sted hvor det er mer akseptert med støy med barn, og stort utvalg, som gjør det et greit sted for familien å spise. Så de gjør noe bra, men kvaliteten på maten er ikke en av de Anonymkode: 29caf...85b 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #122 Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er i alle fall veldig lettvint å kritisere Egon. Blant anmeldere er det blitt en slags sport. Ja, det er ikke gourmetmat, men de fleste som går der er nok relativt fornøyde. I Oslo tror jeg mange velger Egon fordi det er trygt og godt, og i en del settinger så "blitt en slags sport"? "gourmetmat"? det var dine ord - har ennå ikke sett en anmeldelse av egon som klager på at det ikke er gourmetmat. men når man kjøper en burger så kan man jo forvente en god burger? osv Anonymkode: 8951d...34e
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #123 Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvor finner du "fancy italienske greier?" Italiensk matkultur er først og fremst basert på enkle råvarer, og lite "fancy". Så jeg er nysgjerrig på hvor du synes det er så "fancy" italiensk? (Eller.... korriger meg gjerne: Vet du kanskje ikke så mye om italiensk mat?) Anonymkode: cd369...43d Hun har helt åpenbart lite kunnskap om mat ig er lite opptatt av kvaliteten på mat, det ser du på alle svarene. Italiensk, som du påpeker, er jo ikke fancy, men genialt enkelt. Er helt greit å ikke være opptatt av matopplevelser og kun spise for å bli mett, alle har ikke anlegg for store smaksopplevelser. Anonymkode: e09d2...221 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #124 Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvis det er så dårlig, hvorfor er det ofte fullt på restaurantene? Anonymkode: d5f80...9d7 Det er ikke det i Trondheim, kanskje bortsett fra på Tyholttårnet. De andre stedene i byen er det alltid mulig å få bord. Anonymkode: 8d3a5...3db
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #125 Skrevet 29. desember 2024 Men liksom, folk reagerer vel på hvor smakløst det er på Egon sikkert? Selve Egon er jo tuftet på en type som synes at han er fryktelig smart 🙈🙈🙈 men folkene bak Egon ler vel hele veien til banken. Anonymkode: 0c4d5...c03 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #126 Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 25.12.2024 den 21.39): De kan ikke lage mat og pizzaen var forferdelig." . Jeg skjønte ingenting. Min venninne protesterte aldri da jeg foreslo Egon og hun klaget ikke over maten da vi spiste . Hun har servert meg frossenpizza flere ganger når jeg er på besøk hos henne. Eh... Man forventer at pizza til flere hundre kroner smaker vesentlig bedre enn frossenpizza hjemme til en femtilapp. Anonymkode: 42011...ba6
Mim_madam Skrevet 30. desember 2024 #127 Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 28.12.2024 den 17.13): Det er ikke det i Trondheim, kanskje bortsett fra på Tyholttårnet. De andre stedene i byen er det alltid mulig å få bord. Anonymkode: 8d3a5...3db Og grunnen til at det kan være fullt på Egon i Tyholttårnet er jo fordi det er i Tyholttårnet. Ikke nødvendigvis fordi det er Egon.
Gjest issoras Skrevet 30. desember 2024 #128 Skrevet 30. desember 2024 Mim_madam skrev (2 timer siden): Og grunnen til at det kan være fullt på Egon i Tyholttårnet er jo fordi det er i Tyholttårnet. Ikke nødvendigvis fordi det er Egon. Helt klart. Sykt irriterende at det er en Egon egentlig, jeg kunne tenke meg å dra dit med barna men orker ikke flere turer på Egon. 😂🙈
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #129 Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 25.12.2024 den 21.39): Har sett mange tråder hvor folk klager over Egon her på Kvinneguiden. Her er min tråd. For noen dager siden spiste jeg og en venn pizza på Egon. Det var jeg som valgte restaurant, men hun protesterte aldri. Pizzaen var ikke fantastisk, men den var helt grei. Den smakte omtrent som de fleste amerikanske pizzaer man får kjøpt. Verken bedre eller dårligere. Jeg og min venn spiste en halv pizza hver og begge spiste opp. Når vi går fra restauranten så sier hun: "Jeg hater Egon og der skal vi aldri spise igjen. De kan ikke lage mat og pizzaen var forferdelig." . Jeg skjønte ingenting. Min venninne protesterte aldri da jeg foreslo Egon og hun klaget ikke over maten da vi spiste . Hun har servert meg frossenpizza flere ganger når jeg er på besøk hos henne. Selv følte jeg at hun kun klaget over Egon for å posere og vise at hun var for god for å spise på en av Norges mest populære restauranter. Flere som har samme erfaring? Altså at dere føler folk klager over Egon for å posere? Jeg skjønner selvsagt at en del ikke liker maten på Egon. Smaken er som baken, delt i to. Men det virker veldig trendy å klage på nettopp Egon. Anonymkode: b60e5...723 Jeg klager ikke over Egon for å være kul. Etter å ha blitt «tvunget» dit 3 ganger pga st resten av gruppa enstemmig har insistert på å gå dit, så klager jeg fordi maten er dårlig og overpriset, i tillegg til at service er ikke-esisterende. Når de i tillegg ber om tips for at jeg bestiller, betaler og henter ved disken FØR jeg får smakt på maten, ja da blir jeg litt tom for ord. Heller Burger king enn Egon. Har faktisk opplevd bedre service på BK enn på Egon… At voksne folk er så lite kultiverte at de VIL på Egon er for meg helt ubegripelig… Der verste eksempelet er noen fra hjembygda mi (Nord—Norge) som skaffet barnevakt for en weekend i Oslo, hvorpå de skrøt på facebook over den gode maten de hadde spist 2 kvelder på rad.. -På Egon 🤣🤣🤣 Altså, du drar fra Gokk, du har barnefri hele helga, og Egon er plassen du velger å innta middagen… Da døde jeg litt innvendig 😂 Etter å ha bodd i Oslo i 20 år kunne de fått 100 tips av meg som alle er bedre enn Egon, både på kvalitet, pris, tilgjengelighet og atmosfære 😂 Anonymkode: a4096...634 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #130 Skrevet 30. desember 2024 Egon er et gatekjøkken med restaurantpriser. Vil jeg ha junk, går jeg heller på Burger King. Samme nivå på service og mat, 1/3 av prisen. Anonymkode: 801b1...3c9 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #131 Skrevet 30. desember 2024 Egon er helt greit (selv om jeg som vegetarianer ikke har det helt store utvalget der), men det er et sted folk typisk går med barn og sånn, er det ikke? Skal jeg ut å spise vil jeg gjerne gå på en skikkelig restaurant, med litt høyere kvalitet på maten. Tenker Egon er litt det samme som Peppes, hakket over Mc Donald’s. Greit innimellom. Anonymkode: 63214...29d 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #132 Skrevet 30. desember 2024 Maten på Egon er helt grei, problemet er at den er altfor dyr. Selv har jeg ikke noe imot en burger på Egon. Pizzaen er jeg ikke begeistret for, men syns ikke den smaker verre enn frossenpizza. Om noen vil ha meg med på Egon sier jeg ikke nei til det og klager ikke heller. Anonymkode: a1872...3bb
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #133 Skrevet 30. desember 2024 Jeg spiser bare pizza og pasta på restaurant, så kan ikke si noe om hele menyen. Hamburger kan man lage hjemme. Biff spiser jeg ikke. Pizzaen er uspiselig og pasta carbonara er grusom og har alltid vært kald. Latterlig dyrt er det også. Har spist på Egon under en håndfull ganger i mitt liv, og ingen av gangene har det vært mitt valg. Fjordland og grandiosa er populært det også, betyr ikke at det er bra eller god mat for det om. Noen folk liker bare dårlig og kjedelig mat, så da spiser de det. Jeg forstår meg ikke på de som liker burgeren fra mcdonald's, synes den er alt for salt. Nuggets fra mcdonald's derimot, det er farlig godt i perioder. 😍 Forstår meg ikke på de som liker peppes, pizzabakeren eller dolly dimples (finnes de fortsatt?) heller. Det er ikke god pizza i det hele tatt. Jeg er langt ifra kresen eller prippen rundt mat sånn at det er sagt. Men det er noen ting jeg ikke liker eller spiser og forstår ikke hvorfor folk liker det så godt. Men jeg legger meg ikke borti hva andre spiser, og jeg går ikke å syter og klager når venninner foreslår Egon. Jeg bestiller en pasta carbonara, tar noen biter og holder kjeft og tenker i mitt stille sinn at jeg heller kunne ha tatt en pølse fra narvesen i stede. Anonymkode: e158d...348
Mim_madam Skrevet 31. desember 2024 #134 Skrevet 31. desember 2024 issoras skrev (15 timer siden): Helt klart. Sykt irriterende at det er en Egon egentlig, jeg kunne tenke meg å dra dit med barna men orker ikke flere turer på Egon. 😂🙈 Ja, vi har jo dratt dit med ungene ene og alene pga plasseringa - men det er lenge siden sist 😂
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #135 Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 25.12.2024 den 21.39): Når vi går fra restauranten så sier hun: "Jeg hater Egon og der skal vi aldri spise igjen. De kan ikke lage mat og pizzaen var forferdelig." Synes venninnen din oppførte seg veldig merkelig, og hadde blitt skuffet over en slik reaksjon selv. Hyggelig kveld som ødelegges på en slik måte. Selv synes jeg at Egon kan variere en del. Noen ganger er maten god og varm, andre ganger, som sist, er den kald og lite å skryte av. Jeg går forbi kjøkkendøren til min lokale Egon, og stort sett alltid står det noen fra kjøkkenet utenfor og røyker, gjerne sittende på en gammel kassen som tilfeldigvis står det. Synes ikke det virker særlig appetittlige eller hygienisk. Men to i min familie liker Egon godt, og skal vi ut og spise sammen, er Egon et av stedene de gjerne vil gå. Så da gjør vi det, og jeg bestiller noe som av erfaring vanligvis blir ok. Og så har jeg det hyggelig med folk jeg trives med. Så jeg kritiserer ikke Egon fordi det er trendy (ante ikke at det var det en gang), men fordi jeg av erfaring ikke har det som mitt førstevalg. Men går jeg der, så handler det også om å ha det hyggelig med mennesker jeg er glad i, og da setter jeg fokus på. I motsetning til din venninne. Anonymkode: c5102...d76 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #136 Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 25.12.2024 den 21.39): Har sett mange tråder hvor folk klager over Egon her på Kvinneguiden. Her er min tråd. For noen dager siden spiste jeg og en venn pizza på Egon. Det var jeg som valgte restaurant, men hun protesterte aldri. Pizzaen var ikke fantastisk, men den var helt grei. Den smakte omtrent som de fleste amerikanske pizzaer man får kjøpt. Verken bedre eller dårligere. Jeg og min venn spiste en halv pizza hver og begge spiste opp. Når vi går fra restauranten så sier hun: "Jeg hater Egon og der skal vi aldri spise igjen. De kan ikke lage mat og pizzaen var forferdelig." . Jeg skjønte ingenting. Min venninne protesterte aldri da jeg foreslo Egon og hun klaget ikke over maten da vi spiste . Hun har servert meg frossenpizza flere ganger når jeg er på besøk hos henne. Selv følte jeg at hun kun klaget over Egon for å posere og vise at hun var for god for å spise på en av Norges mest populære restauranter. Flere som har samme erfaring? Altså at dere føler folk klager over Egon for å posere? Jeg skjønner selvsagt at en del ikke liker maten på Egon. Smaken er som baken, delt i to. Men det virker veldig trendy å klage på nettopp Egon. Anonymkode: b60e5...723 Synes Egon er dyrt,maten står ikke i stil med pris. Anonymkode: 39252...fd6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #137 Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 25.12.2024 den 21.39): Har sett mange tråder hvor folk klager over Egon her på Kvinneguiden. Her er min tråd. For noen dager siden spiste jeg og en venn pizza på Egon. Det var jeg som valgte restaurant, men hun protesterte aldri. Pizzaen var ikke fantastisk, men den var helt grei. Den smakte omtrent som de fleste amerikanske pizzaer man får kjøpt. Verken bedre eller dårligere. Jeg og min venn spiste en halv pizza hver og begge spiste opp. Når vi går fra restauranten så sier hun: "Jeg hater Egon og der skal vi aldri spise igjen. De kan ikke lage mat og pizzaen var forferdelig." . Jeg skjønte ingenting. Min venninne protesterte aldri da jeg foreslo Egon og hun klaget ikke over maten da vi spiste . Hun har servert meg frossenpizza flere ganger når jeg er på besøk hos henne. Selv følte jeg at hun kun klaget over Egon for å posere og vise at hun var for god for å spise på en av Norges mest populære restauranter. Dette handler jo om at din venn ikke eier oppdragelse/antenner/anstendighet. Elendig oppførsel uansett restaurant. De få gangene jeg har blitt invitert med på Egon klager jeg selvsagt ikke på maten etc - tvert i mot! Blant dem (oss...) som er litt interessert i mat / pris /kvalitet så er Egon langt nede på lista - høres mest ut som din venn liker å være misfornøyd, liker å klage. Noen er slik. Tegn på usikkerhet? (og : når de som liker egon skal forsvare seg så blir det ofte angrep i stedet for "de som klager på egon skal bare posere, snobbe " etc. - er kanskje siste utvei dersom de føler innerst inne at de andre har et poeng? Anonymkode: 8951d...34e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå