AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #41 Del Skrevet 23 timer siden Det er en kombinasjon av at maten er så "enkel" at du lett lager den selv, men da ferskere (de bruker ekstreme mengder ferdiglaget mat som varmes opp), og med mye bedre råvarer. Synes ikke det er dyrt. Men om jeg først er ute og spiser vil jeg ha mat som er en god del knepp opp fra hva jeg raskt kan lage på eget kjøkken, basert på halvferdige produkter fra matbutikken. Anonymkode: 9bd59...057 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #42 Del Skrevet 21 timer siden Syns det varierer fra egon resturang til egon resturang. Den vi har her i byen syns jeg har nydelig mat. Men har vært 4 ganger på egon på oslo s, og ble langt fra imponert over hva jeg fikk servert, feks taco-kjøttdeig som smakte som å ha sand i munnen. Spiser med glede på en egon resturang, men aldri mer på egon (oslo s). Anonymkode: 5bbd8...ee9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #43 Del Skrevet 18 timer siden Elsker lasagnen deres som de dessverre har tatt av menyen(?). Kjempegodt brød. Synes fiskesuppen de har også er veldig god. Kan ikke huske å ha hatt noen dårlige opplevelser med Egon. Anonymkode: add54...04a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #44 Del Skrevet 18 timer siden Sist jeg var på Egon med min mor betalte hun 57kr. For en kopp med svart kaffe, altså det er helt vilt hva de tar seg betalt for helt ordinær svart kaffe og 0 service. Anonymkode: 3bf9e...5cc 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #45 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja jeg har samme erfaring. Nå har jeg aldri vært på Egon, men opplever at deg er snobberi å klage på Egon. Anonymkode: c68a3...7d7 Det er ikke snobberi å ønske å få valuta for pengene Anonymkode: 29caf...85b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #46 Del Skrevet 18 timer siden En frossenpizza er noe en spiser fordi en er sulten, ikke bryr seg om smaken, det er billig, går raskt og man slipper lage mat. Frossenpizza er næring, rett og slett. Det smaker høgg, og man vet det. Mat handler ikke alltid om smak, og pris tilsvarer resultat for segmentet frossenmat. Det handler om fart. Har du dårlig råd, lyst på pizza og tid? Da rører du sammen en deig og lager pizza som smaker fremragende, fra bunnen av, og som er enda billigere enn frossenpizzaen. Men pizza på Egon er ikke billig. Det er dyrt. Dere kunne, for samme eller rimeligere pris fått en pizza som ikke smakte «helt greit». Dere kunne fått god mat. Hvorfor er du fornøyd med «helt greit» når du betaler hundrevis av kroner for Aat noen skal ta seg bryet med å lage mat til deg, ts? Det er ikke normal innstilling. Vi andre forventer nemlig «skikkelig godt». Det er mitt minstekrav, faktisk. Dårligere enn det og jeg går heller inn på kiwi eller noe og kjøper en blings om jeg er sulten og ikke hjemme. Anonymkode: 5ac02...03b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #47 Del Skrevet 18 timer siden Jeg finnes ikke kul, og ser ikke poenget med å prøve å re det heller. Siste gang jeg spiste på Egon (som er sikkert 10 år siden), så fikk jeg kylling med sånn skorpe som kylling får om den står ute på benk over natt. Kald var den også. Ga beskjed om dette, og fikk bare vite at "kjøkkenet er der borte". Så jeg måtte banke på døren tik kjøkkenet selv og be dem varme maten min. Da den så var varm, ap kjente jeg at den faktisk smakte som om den hadde stått på benken over natt, så jeg spurte igjen om de selv ville spist denne maten. Fikk svar at "nei, ville nok ikke det". En annen i følget fikk ikke maten på over to timer, men fikk vite at han skulle få en gratis dessert som plaster på såret. En iskald burger dukket til slutt opp, men ikke noe dessert. Hvis jeg skal betale masse for restaurantmat, er det jo ikke DETTE jeg ønsker meg, og jeg mener det må være lov å klage når man blir så dårlig behandlet uten å bli beskyldt for å prøve å være kul😆 Det er i mitt tilfelle lenge siden ungdomsskolen. Anonymkode: bf358...60a 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #48 Del Skrevet 17 timer siden Jeg har bare fått god mat på Egon, har vært der mange ganger. Pleier å gå der med familien, siden gutten min, som er ganske kresen, liker maten de har der. Jeg synes de har god hamburger. Men er helt enig i at de er populært å liksom "kult" å ikke like Egon. Anonymkode: 0a1dd...665 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #49 Del Skrevet 17 timer siden Jeg synes pizzaen på de aller fleste steder (gjerne drevet av utlendinger) har bedre å billigere pizza enn hva Egon har. Men klager ikke om jeg blir med andre, greit nok. Anonymkode: 471cc...03e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #50 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har sett mange tråder hvor folk klager over Egon her på Kvinneguiden. Her er min tråd. For noen dager siden spiste jeg og en venn pizza på Egon. Det var jeg som valgte restaurant, men hun protesterte aldri. Pizzaen var ikke fantastisk, men den var helt grei. Den smakte omtrent som de fleste amerikanske pizzaer man får kjøpt. Verken bedre eller dårligere. Jeg og min venn spiste en halv pizza hver og begge spiste opp. Når vi går fra restauranten så sier hun: "Jeg hater Egon og der skal vi aldri spise igjen. De kan ikke lage mat og pizzaen var forferdelig." . Jeg skjønte ingenting. Min venninne protesterte aldri da jeg foreslo Egon og hun klaget ikke over maten da vi spiste . Hun har servert meg frossenpizza flere ganger når jeg er på besøk hos henne. Selv følte jeg at hun kun klaget over Egon for å posere og vise at hun var for god for å spise på en av Norges mest populære restauranter. Flere som har samme erfaring? Altså at dere føler folk klager over Egon for å posere? Jeg skjønner selvsagt at en del ikke liker maten på Egon. Smaken er som baken, delt i to. Men det virker veldig trendy å klage på nettopp Egon. Anonymkode: b60e5...723 Man klager fordi man betaler mye mer enn på pizzasjappa, men får samme og til og med dårligere kvalitet på maten. Jeg avskyr Egon og er overhodet ikke snobb. Men kvaliteten på Burger King er vel lik, til halvparten av prisen.. Mitt spørsmål er hvorfor folk gidder å gå på Egon og kjøpe pizza når grandiosa er like "godt" 🙄 Anonymkode: e6710...7b8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #51 Del Skrevet 16 timer siden For å være kul? 😅 Det er dyrt på Egon, en øl koster nå 106 kroner men de vil også ha nesten 90 kroner for en Cola. Å ta en familie på 4 på Egon, der to er barna og spiser barnemeny, kommer på over 1500 kroner. Noe som er ganske sinnsykt, da er det billigere og bedre å gå på lokalt burger- eller pizzasted der man får mer mat, bedre mat, og billigere. Man kan også BARE bestille pizza og burgere på Egon, man kan ikke lenger bestille kjøtt, fisk og kylling. Jeg har alltid brukt å spise biffsnadder og samboeren kylling sandwich, men nå får man halvparten av kylling i sandwichen (en filé istedenfor to) og i biffsnadder er det nesten ikke kjøtt igjen, bare søvløk. Så det kjøper vi ikke igjen. Burgere er gode men man må være oppmerksom at også burgere har blitt mindre i størrelse. Det er mindre kjøtt i dem. Anonymkode: bd45b...4ce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss91 Skrevet 16 timer siden #52 Del Skrevet 16 timer siden De som ikke liker maten får spise et annet sted tenker jeg. Siden det er flere restauranter er det åpenbart et sted folk spiser, og folk betaler det maten koster 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #53 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har sett mange tråder hvor folk klager over Egon her på Kvinneguiden. Her er min tråd. For noen dager siden spiste jeg og en venn pizza på Egon. Det var jeg som valgte restaurant, men hun protesterte aldri. Pizzaen var ikke fantastisk, men den var helt grei. Den smakte omtrent som de fleste amerikanske pizzaer man får kjøpt. Verken bedre eller dårligere. Jeg og min venn spiste en halv pizza hver og begge spiste opp. Når vi går fra restauranten så sier hun: "Jeg hater Egon og der skal vi aldri spise igjen. De kan ikke lage mat og pizzaen var forferdelig." . Jeg skjønte ingenting. Min venninne protesterte aldri da jeg foreslo Egon og hun klaget ikke over maten da vi spiste . Hun har servert meg frossenpizza flere ganger når jeg er på besøk hos henne. Selv følte jeg at hun kun klaget over Egon for å posere og vise at hun var for god for å spise på en av Norges mest populære restauranter. Flere som har samme erfaring? Altså at dere føler folk klager over Egon for å posere? Jeg skjønner selvsagt at en del ikke liker maten på Egon. Smaken er som baken, delt i to. Men det virker veldig trendy å klage på nettopp Egon. Anonymkode: b60e5...723 Jeg er interessert i å lage mat og spise mat. Jeg kan gjerne bruke litt penger på et godt måltid, samtidig som jeg lett spiser en frossenpizza når det er det som passer. Kritikken min av egon er at det er enkel industrimat (rett nok med stor meny) til gourmet-priser. Hva koster en biff på Egon, 350-400? Til den prisen kan du få et kjøttstykke på Palace Grill eller St Lars. For prisen av en pizza på Egon kan du gå på Villa Paradiso eller Hells Kitchen eller hva enn du foretrekker. Problemet er altså at pris:kvalitet er dårlig på Egon. Ikke det at kvaliteten er dårlig i seg selv, eller at prisen er høy i seg selv. Det du derimot får er lokaler som kan ta 20 gjester med en slags stor «barnemeny». Dette passer best til middag med jobben/foreldrene i klassen/andre sammenhenger hvor det er vegetarianer, en kjøtteter, to forvokste barn som spiser bare pommes frites, to som er redd for alt nytt og en som vil ha grillkrydder på alt. Ingen lar seg støte og alle er middels fornøyd. Anonymkode: dee30...a75 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #54 Del Skrevet 16 timer siden Jeg er verken trendy eller kul. Men synes allikevel maten på Egon er av en kvalitet (spesielt i forhold til pris) der jeg heller hopper over å spise ute. Dårligere smak på maten en det jevne gatekjøkken, men mye høyere pris. Anonymkode: be465...cec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #55 Del Skrevet 16 timer siden Egon kunne ordnet mye med å skalere ned menyen sin, og ikke gjøre seg til noe annet enn hva den er, som da er en fast food genre ala peppes pizza, nå er de noen hakk over McDonald's. Om de hadde valgt seg ut noen signaturretter, roa ned menyen til 1/4 og heller lagt litt mer sjel i de resterende rettene, så hadde de nok fått opp nivået med 5 hakk, menyen per idag er altfor omfattende, og regner med de som jobber på kjøkkenet sliter seg i håret hver dag på jobb. Anonymkode: 26518...439 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #56 Del Skrevet 16 timer siden Miss91 skrev (8 minutter siden): De som ikke liker maten får spise et annet sted tenker jeg. Siden det er flere restauranter er det åpenbart et sted folk spiser, og folk betaler det maten koster Enig, spiser heller ett annet sted eller venter med å spise. Anonymkode: be465...cec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #57 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er interessert i å lage mat og spise mat. Jeg kan gjerne bruke litt penger på et godt måltid, samtidig som jeg lett spiser en frossenpizza når det er det som passer. Kritikken min av egon er at det er enkel industrimat (rett nok med stor meny) til gourmet-priser. Hva koster en biff på Egon, 350-400? Til den prisen kan du få et kjøttstykke på Palace Grill eller St Lars. For prisen av en pizza på Egon kan du gå på Villa Paradiso eller Hells Kitchen eller hva enn du foretrekker. Problemet er altså at pris:kvalitet er dårlig på Egon. Ikke det at kvaliteten er dårlig i seg selv, eller at prisen er høy i seg selv. Det du derimot får er lokaler som kan ta 20 gjester med en slags stor «barnemeny». Dette passer best til middag med jobben/foreldrene i klassen/andre sammenhenger hvor det er vegetarianer, en kjøtteter, to forvokste barn som spiser bare pommes frites, to som er redd for alt nytt og en som vil ha grillkrydder på alt. Ingen lar seg støte og alle er middels fornøyd. Anonymkode: dee30...a75 Er det virkelig så dyrt? Valgte å ikke kommentere pris i mitt første innlegg, da det er en kjede jeg kuttet ut for en god tid tilbake, nettop på grunn av bruken av industrimat, ferdigmat, oppvarming av ingredienser, med mer. Var ute og spiste nydelig juletallerken før jul. Saftig ribbe med sprø svor, grov medister, urøkt pinnekjøtt, saftige dadler, sprøstekt grønnkål, smaksrik rødkål og en nydelig saus. Til ca 500. Anonymkode: 9bd59...057 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #58 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Har sett mange tråder hvor folk klager over Egon her på Kvinneguiden. Her er min tråd. For noen dager siden spiste jeg og en venn pizza på Egon. Det var jeg som valgte restaurant, men hun protesterte aldri. Pizzaen var ikke fantastisk, men den var helt grei. Den smakte omtrent som de fleste amerikanske pizzaer man får kjøpt. Verken bedre eller dårligere. Jeg og min venn spiste en halv pizza hver og begge spiste opp. Når vi går fra restauranten så sier hun: "Jeg hater Egon og der skal vi aldri spise igjen. De kan ikke lage mat og pizzaen var forferdelig." . Jeg skjønte ingenting. Min venninne protesterte aldri da jeg foreslo Egon og hun klaget ikke over maten da vi spiste . Hun har servert meg frossenpizza flere ganger når jeg er på besøk hos henne. Selv følte jeg at hun kun klaget over Egon for å posere og vise at hun var for god for å spise på en av Norges mest populære restauranter. Flere som har samme erfaring? Altså at dere føler folk klager over Egon for å posere? Jeg skjønner selvsagt at en del ikke liker maten på Egon. Smaken er som baken, delt i to. Men det virker veldig trendy å klage på nettopp Egon. Anonymkode: b60e5...723 Likte godt maten på Egon med en gang det kom. Og likte at det var så stor variasjon i menyen. Men så var vi der et par ganger og maten smakte pyton. Og nå har noen av favoritt smårettene forsvunnet fra menyen. Så lenge siden jeg har vært der nå. Anonymkode: 4a88e...123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #59 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Har sett mange tråder hvor folk klager over Egon her på Kvinneguiden. Her er min tråd. For noen dager siden spiste jeg og en venn pizza på Egon. Det var jeg som valgte restaurant, men hun protesterte aldri. Pizzaen var ikke fantastisk, men den var helt grei. Den smakte omtrent som de fleste amerikanske pizzaer man får kjøpt. Verken bedre eller dårligere. Jeg og min venn spiste en halv pizza hver og begge spiste opp. Når vi går fra restauranten så sier hun: "Jeg hater Egon og der skal vi aldri spise igjen. De kan ikke lage mat og pizzaen var forferdelig." . Jeg skjønte ingenting. Min venninne protesterte aldri da jeg foreslo Egon og hun klaget ikke over maten da vi spiste . Hun har servert meg frossenpizza flere ganger når jeg er på besøk hos henne. Selv følte jeg at hun kun klaget over Egon for å posere og vise at hun var for god for å spise på en av Norges mest populære restauranter. Flere som har samme erfaring? Altså at dere føler folk klager over Egon for å posere? Jeg skjønner selvsagt at en del ikke liker maten på Egon. Smaken er som baken, delt i to. Men det virker veldig trendy å klage på nettopp Egon. Anonymkode: b60e5...723 jeg har i så fall klaget på Egon siden første gang jeg var der.. i 1997. maten er jo dårlig. har prøvd å lete lenge på menyen for å finne noe "spiselig" flere ganger, for jeg er egentlig ikke SÅ fisefin, men de har jo bare masse rart.. hehe. Egon er irriterende. synes ikke så mange klager over Egon egentlig? man bare unngår å gå der.. vet ikke om så mange som går der heller... jeg gikk der en gang med faren min relativt nylig da det var sånn bestill 2 betal for 1-tilbud eller noe lignende. hehe. Anonymkode: 0c4d5...c03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #60 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Egon kunne ordnet mye med å skalere ned menyen sin, og ikke gjøre seg til noe annet enn hva den er, som da er en fast food genre ala peppes pizza, nå er de noen hakk over McDonald's. Om de hadde valgt seg ut noen signaturretter, roa ned menyen til 1/4 og heller lagt litt mer sjel i de resterende rettene, så hadde de nok fått opp nivået med 5 hakk, menyen per idag er altfor omfattende, og regner med de som jobber på kjøkkenet sliter seg i håret hver dag på jobb. Anonymkode: 26518...439 Men det er jo variasjonen i menyen som er bra med Egon da. Anonymkode: 4a88e...123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå