AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #1 Del Skrevet 25. desember 2024 Skal kjøpe servise, vil gjerne ha noe klassisk og relativt enkelt (kan gjerne ha feks sølv- eller gullkant men gjerne uten også) i hvitt. Helst ikke benporselen da jeg ønsker å kunne vaske i maskin. Er ikke så glad i kaffekopper med tydelig stett/veldig "rund" form. Gjerne fra anerkjent og eldre produsent, ikke fra 2000-tallet da jeg vil være sikker på at produktene ikke utgår. Forslag? Anonymkode: be419...76b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 26. desember 2024 #2 Del Skrevet 26. desember 2024 (endret) Tenkte du på kaffeservise? Det er jo så utrolig mye å velge mellom. Både Porsgrund og Rørstrand har jo mye fint. Sølv eller gullkant betyr at man ikke kan ha det i mikrobølgeovnen, så det er ikke noe jeg ville hatt av den grunn. Min anbefaling: Ostindia. Det er endel blått i det, men jeg synes det er så fint. Et klassisk servise som har eksistert i mange år. Endret 26. desember 2024 av Hanne67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #3 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Skal kjøpe servise, vil gjerne ha noe klassisk og relativt enkelt (kan gjerne ha feks sølv- eller gullkant men gjerne uten også) i hvitt. Helst ikke benporselen da jeg ønsker å kunne vaske i maskin. Er ikke så glad i kaffekopper med tydelig stett/veldig "rund" form. Gjerne fra anerkjent og eldre produsent, ikke fra 2000-tallet da jeg vil være sikker på at produktene ikke utgår. Forslag? Anonymkode: be419...76b Bogstad? Anonymkode: c4b1a...851 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne67 Skrevet 26. desember 2024 #4 Del Skrevet 26. desember 2024 (endret) Hanne67 skrev (7 minutter siden): Endret 26. desember 2024 av Hanne67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #5 Del Skrevet 26. desember 2024 Stråmønster er klassisk og fint. Anonymkode: 968e4...c6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #6 Del Skrevet 26. desember 2024 Swedish Grace. Enkelt og fint, har blitt produsert siden 1930-tallet. Samme produsent som Ostindia nevnt over her. Anonymkode: ca948...ccd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #7 Del Skrevet 26. desember 2024 Vi har Villeroy Boch grey pearl, kjøpte det for 10-15 år siden, og det finnes fortsatt (og hadde da allerede eksistert i 10-15 år). Det er veldig tidløst og kommer neppe til å forsvinne med det første. Hvis man vil ha enda enklere stil, finnes det også i white pearl, som er helt hvitt. Jeg liker det veldig godt og får stadig komplimenter for hvor vakkert det er. Tåler fint oppvaskmaskin og er veldig holdbart. Vi bruker det til alle feiringer av alle slag, og har enda aldri knust noe som helst av det (vi har også fat, sausenebb, terriner, serveringsboller etc i samme serie) Anonymkode: a053b...462 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #8 Del Skrevet 26. desember 2024 PP Nathalie Anonymkode: 8bdd8...7b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #9 Del Skrevet 26. desember 2024 Følger denne da jeg også må fornye serviset. Har Nostalgi fra Mitterteich Bavaria, men det er umulig å få tak i nå. Ønsker egentlig noe som ligner, altså hvit med relieff, men finner ikke noe jeg liker. Synd Gray Pearl er så himla dyr, ellers ville jeg ha gått for den. 🤔 Anonymkode: 61ea1...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #10 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Følger denne da jeg også må fornye serviset. Har Nostalgi fra Mitterteich Bavaria, men det er umulig å få tak i nå. Ønsker egentlig noe som ligner, altså hvit med relieff, men finner ikke noe jeg liker. Synd Gray Pearl er så himla dyr, ellers ville jeg ha gått for den. 🤔 Anonymkode: 61ea1...cbb Den er relativt ofte på kampanjetilbud ulike steder. Jeg har kjøpt veldig mange av delene på 50 % rabatt, og aldri betalt mer enn maks 70 % for noen av delene 😊 Anonymkode: a053b...462 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #11 Del Skrevet 26. desember 2024 Takk for forslag! Av disse synes jeg Swedish grace i hvitt og evt i Gala var veldig fine. Når det angår tallerkener likte jeg også Villeroy grey eller white Pearl men litt mer i tvil om jeg er fan av koppene.. Ser at jeg er ikke så glad i blå detaljer, fint- men ikke min stil. Åpen for andre ideer også TS Anonymkode: be419...76b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #12 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 26.12.2024 den 12.18): Swedish Grace. Enkelt og fint, har blitt produsert siden 1930-tallet. Samme produsent som Ostindia nevnt over her. Anonymkode: ca948...ccd Jeg ville også tipse om denne! 😊 Anonymkode: 53feb...645 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #13 Del Skrevet 28. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 26.12.2024 den 12.19): Vi har Villeroy Boch grey pearl, kjøpte det for 10-15 år siden, og det finnes fortsatt (og hadde da allerede eksistert i 10-15 år). Det er veldig tidløst og kommer neppe til å forsvinne med det første. Hvis man vil ha enda enklere stil, finnes det også i white pearl, som er helt hvitt. Jeg liker det veldig godt og får stadig komplimenter for hvor vakkert det er. Tåler fint oppvaskmaskin og er veldig holdbart. Vi bruker det til alle feiringer av alle slag, og har enda aldri knust noe som helst av det (vi har også fat, sausenebb, terriner, serveringsboller etc i samme serie) Anonymkode: a053b...462 Akkurat samme jeg skulle tipse om! Fikk mesteparten til bryllupet vårt og får alltid komplimenter når vi bruker det - og passer til alt fra 17. mai til julaften😊 Anonymkode: 43eeb...163 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #14 Del Skrevet 28. desember 2024 Villeroy & Boch Cellini. Hvitt og klassisk. Passer til alle anledninger. Anonymkode: 27e36...405 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå