fruenge Skrevet 3. mars 2006 #1 Skrevet 3. mars 2006 din beste paioppskrift mottas med takk. Har lyst til å lage det i kveld.
Arkana Skrevet 3. mars 2006 #2 Skrevet 3. mars 2006 Kyllingpai 150 g smør 200 g hvetemel 2 ss vann 400 g grillet kylling 150 g bacon 1 løk 3 dl melk 5 egg ½ pk frossen spinat (jeg bruker fersk) 1 ts salt ½ ts hvit pepper 1 dl revet ost Smuldre smør og mel og tilsett vann. Dekk bunnen av en paiform og stek ved 200 grader i ca 15 minutter. Klipp bacon i biter og finhakk løk, fres i en panne. Skjær kyllingkjøtt i biter. Fordel av godt på den forstekte paibunnen. Hell over sammenvispet egg, melk, tint spinat, salt og pepper. Dryss revet ost på toppen. Stek videre i 25 minutter.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2006 #3 Skrevet 3. mars 2006 skinketerninger, brokkolibuketter, (rød)løkbiter, purreringer, baconbiter, paprikabiter, soppskiver og ellers hva man har i kjøleskapet. surr litt på stekepanna, hell i et paiskall, hell over pisket egg+melk+pepperblanding+litt salt+kanskje provencekrydder. strø over revet ost og stek i ovnen på ca 200 grader til osten er bruntoppet. la stå en stund etterpå slik at fyllet får sette seg litt. server med salat.
Gjest piaf Skrevet 3. mars 2006 #4 Skrevet 3. mars 2006 (endret) Ikke en fullstendig oppskrift, men: Surr et par finhakkede purrer myke i litt smør, la renne av på kjøkkenpapir, legg i forstekt paiskall. Ha over fersk, smuldret chèvre og eggestand med revet muskat i, legg halve valnøttkjerner på toppen og stek i ovnen ved 200 grader. Godt med grønn salat med tomater og sennepsvinaigrette ved siden av. Det passer også fint med frisk spinat i denne paien - surres i såfall i smøret sammen med purren. Nøttene på toppen av paien blir litt gyldne i løpet av steketiden - kjempegodt. Endret 3. mars 2006 av piaf
Kvist Skrevet 3. mars 2006 #5 Skrevet 3. mars 2006 Pleier å lage pai med purre og spinat sånn som Piaf beskrev jeg... nydelig! Og særlig hvis man lager paibunnen med sammalt mel istedetfor fint mel, smaker mer av den da syns jeg.
fruenge Skrevet 5. mars 2006 Forfatter #6 Skrevet 5. mars 2006 takk for tips jenter skal notere meg spes den om nøttene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå