AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #1 Del Skrevet 25. desember 2024 Svigermor har forsåvidt ikke hatt mange flammer etter skilsmissen for mangfoldige år siden, men det har vært noen, og da blir det fort seriøst, og en selvfølge at de er med i alle familieselskap, hun svarer på invitasjoner "vi kommer", uten at kjæresten er invitert. De bor ikke sammen. På julaften kjente jeg at jeg fikk litt nok. Vi feiret hos noen andre i familien, og kjæresten hennes var med, men kjørte egen bil. De har vært sammen et halvt års tid. Så kommer vi til poenget... Under selskapet tar vi bilder foran treet etc. Jeg spør svigermor: "Ønsker du ikke et bilde av deg og Per, deres første jul sammen?" Svigermor svarer nei. Det var også ulike andre sammenhenger hvor jeg benevnet de som kjærester. F eks: "jeg kan sette meg der, så du kan sitte med din kjære". Når han dro hjem i egen bil, lenge før svigermor, helt uten noen klem eller noe, måtte vi spør. Svigermor deler at hun ikke orker å leve med noen, at hun vil være alene, og at de bare er venner nå. Vi måtte selv velge om vi skulle fortsette å be han sammen med henne. Er ikke dette spesielt? Vi kjøpte gave til ham og alt? Er det bare sånn man må regne med i 2024? Mulig jeg et gammeldags. Anonymkode: f49c9...cc4 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #2 Del Skrevet 25. desember 2024 Vi har barn, og tenker med hensyn til dem, om det er innafor å introdusere folk sånn, for så å endre status uten å informere? Anonymkode: f49c9...cc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #3 Del Skrevet 25. desember 2024 Hvorfor i alle dager skulle barna ta skade av å ha en venn av svigermor på besøk så lenge han er snill og grei og respektfull? Det er noe helt annet om de knytter seg til en voksenperson, hvis vedkommende blir introdusert som potensiell ny bestefar eller far o.l. Anonymkode: 1df5e...99d 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #4 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor i alle dager skulle barna ta skade av å ha en venn av svigermor på besøk så lenge han er snill og grei og respektfull? Det er noe helt annet om de knytter seg til en voksenperson, hvis vedkommende blir introdusert som potensiell ny bestefar eller far o.l. Anonymkode: 1df5e...99d Han ble jo introdusert som kjæreste for få uker siden...... Anonymkode: f49c9...cc4 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #5 Del Skrevet 25. desember 2024 Det du spør om vedrørende barna er helt irrelevant! Som en annen skrev tar ikke barna skade av at det er en hyggelig, eldre mann til stede på julefeiringen. Men enig i at det er litt merkelig og høres litt kleint ut for dere voksne. Anonymkode: 6b62b...bc5 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #6 Del Skrevet 25. desember 2024 Svigerfar er å sånn. Han vil ikke bo med noen. Så han har ei venninne som han kaller det. Noen ganger er hun med og noen ganger ikke. Vi legger oss ikke så mye oppi det. Så lenge han har det bra så er vi fornøyd. Barna våre forstår han så godt. Så ingen problemer der heller. Anonymkode: 00fd7...768 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #7 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi har barn, og tenker med hensyn til dem, Ja, for barn er veldig opptatt av sånt, slik du er🙄 Anonymkode: bbc2a...abe 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #8 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ja, for barn er veldig opptatt av sånt, slik du er🙄 Anonymkode: bbc2a...abe Jeg synes svigermor kunne informert om at de ikke er et par mer. Anonymkode: f49c9...cc4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #9 Del Skrevet 25. desember 2024 Jeg synes svigermor kunne kommet alene, uten å dra med seg forskjellige menn til selskap og tilstelninger. Den dagen det blir et stabilt, langvarig forhold hun vil satse på, det er dagen det er naturlig å komme som par. Anonymkode: 39b98...973 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #10 Del Skrevet 25. desember 2024 Mora mi er sånn; ny kjæreste annenhvert år, som hun insisterer på å ta med på julefeiring. I år ville hun at hun og flammen skulle bo hos oss i jula, og feire med oss. Det er greit med en julefest sammen, men mange dager i samme hus blir for mye. Vi sa nei. Anonymkode: 72846...19a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #11 Del Skrevet 25. desember 2024 De barn som har mødre og fedre som skifter partner annen hver jul må føle en stor stolthet over sine foreldre. Anonymkode: c5d70...ca5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 25. desember 2024 #12 Del Skrevet 25. desember 2024 Så lenge det er en vennlig og høflig person som ikke blir introdusert som noe mer enn det han er, ser jeg ikke problemet. Ingen tar skade av å tilbringe en kveld med kjæresten eller vennen til svigermor i blant. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #13 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han ble jo introdusert som kjæreste for få uker siden...... Anonymkode: f49c9...cc4 Ja, men da kan dere bare si om en stund at de ikke er kjærester lenger. De trenger ikke vite det med en gang. Anonymkode: 260ba...c86 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #14 Del Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes svigermor kunne informert om at de ikke er et par mer. Anonymkode: f49c9...cc4 Spiller det noen rolle nå?!? Sånn egentlig? De er jo venner, så når nyheten om at de ikke er kjærester lenger kommer, er jo egentlig helt irrelevant! Anonymkode: 260ba...c86 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #15 Del Skrevet 25. desember 2024 Jeg synes din svigermor er ganske så frekk, jeg. Måten hun først introduserer ham som kjæresten sin få uker før jul, så tar ham med i juleselskap når hun vet at hun ikke vil være kjærest med ham likevel. Og hun gjør dette tydelig for ham, når hun sier "Nei" til å få bilde av henne og ham fra deres første jul sammen. Ikke rart den mannen dro tidlig hjem, for din svigermor er tydeligvis en feig dame som avviser ham på julaften foran hele sin familie. Stakkars mann! Jeg hadde sagt tydelig fra til henne at dette faktisk ikke er en akseptabel måte å behandle andre mennesker. Og at jeg ikke aksepterer at hun gjør dette foran mine barn. Anonymkode: 150ec...5aa 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 25. desember 2024 #16 Del Skrevet 25. desember 2024 Jeg skjønner ikke hvorfor hun tok han med. En ting hadde vært om det var ei vennefeiring, eller om hun hadde spurt om han kunne være med sånn at han slapp å sitte alene, men å bare ta for gitt at man kan ta med "hvem som helst" er noe merkelig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #17 Del Skrevet 26. desember 2024 nordlending skrev (20 timer siden): Jeg skjønner ikke hvorfor hun tok han med. En ting hadde vært om det var ei vennefeiring, eller om hun hadde spurt om han kunne være med sånn at han slapp å sitte alene, men å bare ta for gitt at man kan ta med "hvem som helst" er noe merkelig. Var avtalt før de "bare ble venner", men jeg føler meg dum som. Ikke visste de bare var blitt venner nå. Regner med han også føler seg dum som stadig ble nevnt som kjæresten hennes av meg. Anonymkode: f49c9...cc4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #18 Del Skrevet 26. desember 2024 La nå svigermor få leva litt’ a 😂 Barna tar ikke skade av det, så lenge han er en hyggelig fyr. Skjønner at det kan bli litt kleint for dere voksne, men husk at det er hennes første gang å leve også da, selvom hun er eldre, mamma, svigermor etc .. Det er ikke det verste jeg har hørt om en svigermor ❤️ Anonymkode: e8832...9c9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 26. desember 2024 #19 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var avtalt før de "bare ble venner", men jeg føler meg dum som. Ikke visste de bare var blitt venner nå. Regner med han også føler seg dum som stadig ble nevnt som kjæresten hennes av meg. Anonymkode: f49c9...cc4 Jeg ville ikke blitt med om jeg var han, når ting forandret seg 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #20 Del Skrevet 26. desember 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): La nå svigermor få leva litt’ a 😂 Barna tar ikke skade av det, så lenge han er en hyggelig fyr. Skjønner at det kan bli litt kleint for dere voksne, men husk at det er hennes første gang å leve også da, selvom hun er eldre, mamma, svigermor etc .. Det er ikke det verste jeg har hørt om en svigermor ❤️ Anonymkode: e8832...9c9 Hva om hun har levd dette livet hele livet? Anonymkode: c5d70...ca5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå