AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #1 Skrevet 25. desember 2024 Jeg går på minstesats AAP. Jeg får 1046,- pr dag fem dager i uka, og dette har gitt meg en utbetaling på 8570,- annenhver uke. Skattetrekket har derfor vært på 1890,-. Fikk utbetalt en tusenlapp mindre denne uka, altså 7532,-, og ser at jeg har skattet 2928,-. Man har jo nettopp fått nytt skattekort, og jeg ser at NAV hentet ut skattekortet 18.12, men er det riktig at jeg skal skatte 1000 kr mer i måneden sånn plutselig? Ser at det nå trekkes etter tabelltrekk 8000 fordi tabelltrekk 7100 ikke eksisterer lengre, men det skal vel ikke bety noe? Noen som vet eller har opplevd det samme? Anonymkode: 4575a...6fc
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #2 Skrevet 25. desember 2024 Det nye skatte kortet gjelder for 2025, så det er jo litt rart om de har benyttet dette nå. Men uansett er det du som må sjekke om det nye skattekortet er rett i hht den lønnen du har akkurat nå. Skatteetaten setter jo kun opp et forslag ut fra gammel informasjon de har. Logg deg inn på skatteetaten.no og legg inn din korrekte informajson så langt du har denne, og se hvprdan dette slår ut for deg. Anonymkode: e0d89...fe8
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2024 #3 Skrevet 25. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det nye skatte kortet gjelder for 2025, så det er jo litt rart om de har benyttet dette nå. Men uansett er det du som må sjekke om det nye skattekortet er rett i hht den lønnen du har akkurat nå. Skatteetaten setter jo kun opp et forslag ut fra gammel informasjon de har. Logg deg inn på skatteetaten.no og legg inn din korrekte informajson så langt du har denne, og se hvprdan dette slår ut for deg. Anonymkode: e0d89...fe8 Alt dette har jeg sjekket, og jeg endret det på et par punkter. Det ene punktet var at jeg ikke har studielån lengre, og det andre punktet var en ørliten rettelse av forventet AAP i 2025. Jeg ser ikke hvordan dette gjør at jeg må skatte mer? Anonymkode: 4575a...6fc
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2024 #4 Skrevet 26. desember 2024 Mindre renter på studielånet kan gi større skatt. Men uansett skal ikke skattekortet for 2025 være brukt nå i 2024. Når jeg legger inn din inntekt på tabelltrekk 7100 kommer det 1890 i skatt, som du bekrefter du har hatt. Når jeg legger inn på tabelltrekk 8100 (for 2025) er det kr 964 i skatt, så du skal få mer utbetalt for 2025 Kan du ha endret på skattekortet for 2024, og ikke 2025, når du var inne? https://tabellkort.app.skatteetaten.no/ Anonymkode: e0d89...fe8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå