Gå til innhold

Hvordan var julekvelden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lurer på hvordan julaften var? Er du fornøyd? Gikk alt etter planen? Hvem feirer dere jul med? 

Vi feirer alltid jul med min søster, mine foreldre og selvsagt min mann og våre barn. I år ville jeg helst slippe å ha feiringen hos meg fordi min yngste bare er 7 uker nå og er ganske krevende. Men det ble hos meg og det var kjempe slit. Baby gråt mye og jeg stresset med forberedelsene,eldste på 4 år  maste og det ble rett og slett utrivelig å stelle i stand til jul. Mannen var på jobb frem til kl.1600 på julaften. Han kom 30 min før gjestene. Jeg hadde opprettet en tråd om dette tidligere her på KG

Selve julekvelden var fin. Mannen tok baby med en gang han kom hjem, så jeg kunne være mer vertinne. Middagen og ribba ble vellykket. Men jeg var utslitt, tror jeg satt i Max 30 min hele kvelden, inkludert de minuttene jeg spiste. Mor hjalp meg med oppvasken etter middagen, mens søster lekte med eldste barnet.  Vi åpnet gavene kl.18.30. Alle dro kl.20.00, det var jeg glad for. 

Hvordan var julaften hos dere??

Anonymkode: a60a1...77b

• Hjerte 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Et helvetes mas med 6 åringen. Sutret og var ikke fornøyd med gaver eller dagen. Sutrer fortsatt. Han ønsket seg plutselig en annen ting noen få dager før jul, da var det for sent og innkjøp å andre ting han allerede ønsket seg. Men nå ikke bra nok. Ikke spiser han middager heller. Jeg er utslitt småbarns mor…dette er en lang ferie, som det har vært de 10 siste åra. (Har eldre barn og)

Anonymkode: 6b3ce...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde gruet meg i flere uker, men det gikk faktisk helt greit i går.

Anonymkode: 88e80...23f

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nydelig, vi er ikke julesselskapsfolk og koste oss på hytta bare vi to. «Tvang» søsken til å overta geriatripleien i år, så tar jeg en tørn neste år.

Anonymkode: 4aaaa...d83

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var lei av å ikke kunne ta med hunden noen sted, så i år inviterte vi selv. De som ville kunne ta med hundene sine. Det ble en rolig kveld, vi var vel 12 stk og 4 hunder, ingen barn, god stemning og middag. 

Anonymkode: a141a...6e6

• Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjempe bra. Vi har ikke så høy liste noen av oss. Så ikke så mye stress før jul heller. Jeg vasker ikke rundt. Jeg holder det ryddig siden det ikke bor noen unger hjemme lenger. Så ting er så mye lettere. Feiret med mann og barn. Og svigerfar. Det stresset med jul har jeg lagt ifra meg mange år siden. Jeg ønsket ikke at mine barn skulle grue seg til å bli voksen å ha jul selv. Så jeg har prøvd å vise dem at det blir jul lell uansett hva som skjer. 

Anonymkode: 3cf68...114

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Julaften var rolig og fin. Vi merker at barna begynner å bli store nå og det er en annen ro og stemning ved bordet. Vi feirer bare kjernefamilien. Det har vi gjort i mange år. Det blir mindre styr og vi kan gjøre ting i vårt tempo. 

Anonymkode: e4b4d...073

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Lurer på hvordan julaften var? Er du fornøyd? Gikk alt etter planen? Hvem feirer dere jul med? 

Vi feirer alltid jul med min søster, mine foreldre og selvsagt min mann og våre barn. I år ville jeg helst slippe å ha feiringen hos meg fordi min yngste bare er 7 uker nå og er ganske krevende. Men det ble hos meg og det var kjempe slit. Baby gråt mye og jeg stresset med forberedelsene,eldste på 4 år  maste og det ble rett og slett utrivelig å stelle i stand til jul. Mannen var på jobb frem til kl.1600 på julaften. Han kom 30 min før gjestene. Jeg hadde opprettet en tråd om dette tidligere her på KG

Selve julekvelden var fin. Mannen tok baby med en gang han kom hjem, så jeg kunne være mer vertinne. Middagen og ribba ble vellykket. Men jeg var utslitt, tror jeg satt i Max 30 min hele kvelden, inkludert de minuttene jeg spiste. Mor hjalp meg med oppvasken etter middagen, mens søster lekte med eldste barnet.  Vi åpnet gavene kl.18.30. Alle dro kl.20.00, det var jeg glad for. 

Hvordan var julaften hos dere??

Anonymkode: a60a1...77b

Når man oppretter flere tråder på kg med et negativt fokus på både forberedelser og selve julaften, så bruker man energien sin på feil sted. 
Vi har seks barn, ble tilsammen 19 stk hjemme hos oss. Mannen min er politi og hadde dagvakt, jeg er toller og gikk på nattevakt mens noen av gjestene fortsatt var hos oss. Jeg klager da ikke for det. Sånn er livet! Julaften er naturligvis slitsom, men det er en god måte å være sliten på etter å ha gledet både store og små.

Anonymkode: 79f80...2dd

• Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi var bare tre stk. Voksne barn feiret annen plass. Koselig og rolig julaften. Kjempefine gaver. Mannen lagde som vanlig nydelig ribbe. Men savnet min mor, som døde i høst.

Vi hadde rolige julefeiringer da barna var små også. De var heldigvis ikke av den hysteriske sorten 😂. Likte til og med å sitte lenge til bords.

Anonymkode: 7ac5d...9ff

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julaften var veldig fin hos oss. Rolig morgen med de faste programmene på TV og litt til og fra kjøkkenet for middagsforberedelser. Vi ble ti stykker på julaften. Oss fem, Mamma, tanten min og mannens tante og søskenbarn samt en venn av familien. Nydelig kalkun og tilbehør og så brukte vi flere timer på gavene og jeg tror alle var veldig fornøyde med det de fikk. :) Koselig dag.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Feira hos min samboers foreldre. Feira den 25 da søstra hans med barn skulle være hos hennes svigerfamilie den 24. Men det var hyggelig. Vi var på tur ute i skogen med ungene. Så åpnet vi gaver. Samboers mor serverte middag. Vi hadde avtalt at bare ungene skulle få gaver, så det tok ikke så lang tid. Så bare slappet vi av mens ungene lekte, spiste dessert. Så dro gjestene og barna la seg. 

Vi feirer jul i sverige, og julematen krever ikke like mye forberedelser her. 

Anonymkode: fe1c1...772

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Julaften var helt ok. Det vanskeligste var vel egentlig å se hvor dårlig forholdet til mine foreldre har blitt. 

Min far har blitt gammel og glemsk og min mor ser omtrent på ham med avsky i blikket til tider. 

Noen ganger skulle jeg ønske de bare skilte seg. Men siden de er i midten av 70årene så tviler jeg på det kommer til å skje.

Anonymkode: 7174d...26d

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi bor langt borte fra familie, og har bestemt oss for at selve julaften feirer vi hjemme bare kjernefamilien. Så reiser vi heller på familiebesøk i romjula. Det letter så mye på stresset- kan fokusere på det vi syns er viktig og ta ting på barnas premisser (to og fem). De siste årene har de dessuten blitt syke rett før jul og da er det veldig deilig å ikke egentlig skulle reise halve landet neste dag samtidig med alle andre. 

Anonymkode: e0888...819

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det gikk fint, men tenker på alt vi styrer med til jul og plutselig er det over 

Anonymkode: eb83d...26b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var på jobb på akuttpsykiatrisk, var veldig fint. Litt trist med tanke på pasientene våre som måtte være der, men vi gjør mye ekstra for å gjøre det absolutt beste ut av det, og det var mye hygge også. 

Anonymkode: 47e86...eab

• Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Feirer med mine foreldre. Det ble en fin dag. Ungene fikk åpne gjennom dagen, da ble det ikke så stor spenning og mye kaos rundt gaveåpning. Avslappet stemning. Etter ungene hadde sovnet åpnet vi voksne gaver og delte ei god flaske vin. Veldig fornøyd med dagen og kvelden. Min mor ordner mye, men vi andre bidrar også med matlaging, dekking av bord og oppvask. So far so good

Anonymkode: c0d6c...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Julaften - jeg jobbet halve dagen, så en runde for å besøke noen av de litt eldre for å gi fra blomster. 
Vi er veldig få og var 5 stk til middag. Halve familien har gått bort i løpet av 1 mnd nå så det er en litt annerledes jul, MEN vi koste oss med god mat, det var god stemning. Alle var fornøyde med sine gaver og vi avsluttet med kirken senere på kvelden.  Neste år vil jeg invitere noen andre over som kanskje ikke har noen å være i lag med, men i år så klarte vi ikke tenke på så mange  andre med alt vi står i selv. 

Anonymkode: 8a56b...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok. Trivelig nok mens vi hadde besøk, grusom ellers da jeg ønsker samlivsbrudd og han nekter, baby er 2 uker gammel og jeg er TRØTT og forbereder tvangssalg siden samboeren nekter å selge huset. Og siden han nekter er det ingen av hans som vet om det, og jeg kan ikke fortelle det til hans syke forelder julekvelden, så gårdagens skuespill var egentlig mentalt utmattende når jeg kjenner etter nå. Men om 8 dager skal det begjæres tvangssalg og bestilles megler 🥳🤸🏼‍♀️

Anonymkode: 93c82...214

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok. Trivelig nok mens vi hadde besøk, grusom ellers da jeg ønsker samlivsbrudd og han nekter, baby er 2 uker gammel og jeg er TRØTT og forbereder tvangssalg siden samboeren nekter å selge huset. Og siden han nekter er det ingen av hans som vet om det, og jeg kan ikke fortelle det til hans syke forelder julekvelden, så gårdagens skuespill var egentlig mentalt utmattende når jeg kjenner etter nå. Men om 8 dager skal det begjæres tvangssalg og bestilles megler 🥳🤸🏼‍♀️

Anonymkode: 93c82...214

Hvorfor samlivsbrudd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var på kveldsvakt. Tredje julaften jeg jobber på rad, og mer skal det bli. Jul er masete! Jeg gidder rett og slett ikke lenger, og utnytter helligdagstilleggene for det det er verdt. 

Anonymkode: 711e1...f5a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...